Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Met sjerp voor gezicht niet op de Lijnbus. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116262)

bozoboko 17 december 2008 14:22

Met sjerp voor gezicht niet op de Lijnbus.

Met een sjerp voor je gezicht kom je niet op de bus, zei me de chauffeur van de lijnbus.

Nadat ik in storm, kou, wind en hagel buiten op zijn vertraging had staan wachten.

Ik verwijderde de sjerp tot onder mijn kin, maar zei hem: je had het me beleefd kunnen vragen, onbeschofterik...

roger verhiest 17 december 2008 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko (Bericht 3864693)
Met een sjerp voor je gezeicht kom je niet op de bus, zei me de chauffeur van de lijnbus.

Nadat ik in storm, wind en hagel buiten op zijn vertraging had staan wachten.

Ik verwijderde de sjerp tot onder mijn kin, maar zei hem: je had het me beleefd kunnen vragen, onbeschofterik...

Een e-mailtje naar de Lijn sturen - je zal het genoegen smaken verontschuldigingen te krijgen. Je hebt volkomen gelijk.

maf 17 december 2008 14:36

Dan zijn ze verwonderd dat ze slaag krijgen.

roger verhiest 17 december 2008 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maf (Bericht 3864707)
Dan zijn ze verwonderd dat ze slaag krijgen.

Escalatie :

1. Je onherkenbaar maken voor de camera's
2. Een boze opmerking maken
3. Beginnen te roepen en te tieren
4. Motten uitdelen

enzovoort...

nee : dit is beter netjes je gezicht tonen en een kort e-mailtje aan de baas van dienen onbeleefde chauffeur. Volgende keer blijft die man beleefd en weeral is er "zinloos geweld" vermeden. Wat voor een boel zal dat worden als we alle gemaskerde bandieten gaan uitschelden en er vervolgens wat klop van krijgen ? Miss Verstand !!!

De schoofzak 17 december 2008 15:05

Ik ben motorrijder en ik weet (en hoor te weten) dat uitbaters van benzinestations bang zijn van gasten met helmen op hun kop, zodat ze onherkenbaar zijn na een gewapende overval.

Dus, galant als ik ben, zet ik altijd onmiddellijk na het stilleggen van de motor mijn helm af. Koud of niet, komfortabel of niet ... (en ja, ik heb een sisteemhelm die ik kan openklappen zodat heel mijn lelijke voorgevel zichtbaar is, maar dat vind ik niet genoeg om de benzinejuffrouw te plezieren).

Je had wel gelijk om te zeggen dat hij het vriendelijk had kunnen vragen.
Misschien had hij die morgen wel mot gekregen van zijn vrouw ...???? Geen ekskuus natuurlijk, hoogstens een verzachtende omstandigheid.

Anna List 17 december 2008 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3864764)
Ik ben motorrijder en ik weet (en hoor te weten) dat uitbaters van benzinestations bang zijn van gasten met helmen op hun kop, zodat ze onherkenbaar zijn na een gewapende overval.

Dus, galant als ik ben, zet ik altijd onmiddellijk na het stilleggen van de motor mijn helm af. Koud of niet, komfortabel of niet ... (en ja, ik heb een sisteemhelm die ik kan openklappen zodat heel mijn lelijke voorgevel zichtbaar is, maar dat vind ik niet genoeg om de benzinejuffrouw te plezieren).

Je had wel gelijk om te zeggen dat hij het vriendelijk had kunnen vragen.
Misschien had hij die morgen wel mot gekregen van zijn vrouw ...???? Geen ekskuus natuurlijk, hoogstens een verzachtende omstandigheid.

alles voor de benzinejuffrouw ;)

Jarno 17 december 2008 15:10

Het is begrijpelijk dat de chauffeur zich onveilig voelde, al had hij dit vriendelijk kunnen duidelijk maken.

Anna List 17 december 2008 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 3864768)
Het is begrijpelijk dat de chauffeur zich onveilig voelde, al had hij dit vriendelijk kunnen duidelijk maken.

ik zie geen probleem, zelfs geen onbeleefdheid in wat die chauffeur jou zei.

dat is een neutraal statement, jij moet niet zo op je lange tenen getrapt zijn

die chauffeur hoeft jou dat niet te vragen ... hij deelt je zijn overigens correcte beslissing mee.

we hangen die bussen niet op kosten van jan modaal vol met camera's omdat jij dan doodleuk met een sjaal komt opstappen he

vermomd kom je niet op de bus. leer er mee leven.

Fallen Angel 17 december 2008 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko (Bericht 3864693)
Met een sjerp voor je gezicht kom je niet op de bus, zei me de chauffeur van de lijnbus.

Nadat ik in storm, kou, wind en hagel buiten op zijn vertraging had staan wachten.

Ik vraag mij af wat dieje busnazi tegen sinterklaas of de kerstman zou zeggen.
"Hela gij daar, doe uwen baard es af" :lol:

En wa als ge nen echten baard en snor hed.:?

Ik zou trouwens gewoon doorgelopen hebben zonder te reageren. Moet em uit zen kotteke komen om ambetant te doen.
Trouwens hij kan da nie eisen da ge uwe sjaal afdoet.

Jukes 17 december 2008 15:39

We hebben het te danken aan een bende klootzakken die onze samenleving onveilig en onaangenaam maken dat we met een sjaal voor onze mond niet meer op de bus mogen, met een flesje bier niet op het vliegtuig, met een hond niet meer op het strand, met een zware auto niet meer tegen 200 op de autostrada, met een sigaret niet meer in een café,... allemaal voorbeelden van de goeden die het met slechten moeten bekopen. Veel strenger aanpakken dus, die slechten, vanaf het begin. maar d�*�*r is het in deze sissiemaatschappij nu wel te laat voor... Zachte heelmeesters maken inderdaad heel stinkende wonden.

Anna List 17 december 2008 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3864817)
We hebben het te danken aan een bende klootzakken die onze samenleving onveilig en onaangenaam maken dat we met een sjaal voor onze mond niet meer op de bus mogen, met een flesje bier niet op het vliegtuig, met een hond niet meer op het strand, met een zware auto niet meer tegen 200 op de autostrada, met een sigaret niet meer in een café,... allemaal voorbeelden van de goeden die het met slechten moeten bekopen. Veel strenger aanpakken dus, die slechten, vanaf het begin. maar d�*�*r is het in deze sissiemaatschappij nu wel te laat voor... Zachte heelmeesters maken inderdaad heel stinkende wonden.

met een zwemshort niet meer in een zwembad ...
met een kruisje niet meer aan t lokket ...

gomer 17 december 2008 16:34

Wat een lange tenen. Als dat links zootje dat hier aan de macht is, wat beter voor slachtoffers zou zorgen. Integendeel moordenaars komen vrij op basis van procedure fouten. De lijn heeft groot gelijk. Laat je filmen als je niets te verbergen hebt.

Fallen Angel 17 december 2008 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gomer (Bericht 3864939)
Wat een lange tenen. Als dat links zootje dat hier aan de macht is, wat beter voor slachtoffers zou zorgen. Integendeel moordenaars komen vrij op basis van procedure fouten. De lijn heeft groot gelijk. Laat je filmen als je niets te verbergen hebt.

Bron?

bentje 18 december 2008 10:28

Ik vind het maar normaal, en zelfs een vorm van beleefdheid om je gezicht kenbaar te maken als je een persoon aankijkt, ook al is dat een buschauffeur.
Net als hier ook al gezegd, als ik met de moto ergens moet tanken of zo, gaat mijn helm ook af.
Ik vind de onbeschofterik in dit verhaal, de persoon die zijn gezicht niet spontaan toont, en niet begrijpt dat mensen die de laatste tijd veel met geweld te maken hebben een onveilig gevoel hebben.
Trouwens, "Met een sjerp voor je gezicht kom je niet op de bus" is nu niet echt onbeschoft, he...

Steben 18 december 2008 10:49

Lang leve de hoed (ja ik draag wel eens een hoed)

jogo 18 december 2008 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3866235)
Trouwens, "Met een sjerp voor je gezicht kom je niet op de bus"

idd. en als je terug in de koudere of winderige omgeving komt m.a.w. als je van de bus afstapt, heb je terug iets om bij aan te doen ... voila

gomer 18 december 2008 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 3865169)
Bron?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=116124
Ze hebben hem illigaal terug vast gezet voor een andere zaak.

Eveneens in Turnhout is een moordenaar vrij gelaten. Gelukkig hebben ze hem terug kunnen oppakken. Google zelf een keertje wees van goede wil.

HAMC 18 december 2008 14:41

Neen zei de Vlaming, met een sjaal mag je niet op de bus.

Totdat Fatima op de bus stapte met haar boerka aan, dan mocht het wel weer even.

alice 18 december 2008 14:51

HAMC in Vlaanderen is de bourka verboden...

HAMC 18 december 2008 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3866747)
HAMC in Vlaanderen is de bourka verboden...

Ik dacht van niet, als men een carnavalsnummer aanvraagt bij de gemeente dan mag het wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be