Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Leterme & Fortis Arrest -Nieuwe feiten. Wat als t ú overkomt? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116285)

PascalV 17 december 2008 21:27

Leterme & Fortis Arrest -Nieuwe feiten. Wat als t ú overkomt?

Nieuwe feiten en meningen blijven zich aandienen mbt tot het Fortis Arrest en de bemoeienissen en manipulaties van de Belgische Regering.

Na het belangrijke item in het journaal van 19u vandaag heeft de VRT inmiddels al een nieuw beeldverslag aangemaakt wat wellicht ook straks in het laatavondjournaal zal getoond worden. Je kan het beeldfragment wel al bekijken op http://www.deredactie.be/cm/de.redac...ndeurzen_brief

Ook valt het op dat her en der initiatieven opduiken die duidelijk maken dat "de gewone mens" dit niet meer pikt. Je ziet al stemmen opkomen voor een betoging (wie gaat dat organiseren/coordineren? Lijkt onhaalbaar ... maar soit) en is er een online petitie tegen de regelneverij van de Belgische Regering inzake Fortis.
( http://www.stopdediefstal.be )

De vraag stelt zich wie het nog verder pikt dat de Belgische Regering onder het mom van "het algemeen belang" wettelijk vastgelegde rechten (in dit geval van de aandeelhouders) zomaar mag opzij schuiven in een moderne rechtsstaat.

Vandaar mijn vraag: vinden jullie het OK dat een Regering "in het Algemeen Belang" een groep mensen rechten mag afnemen?

AUB, ik wil het niet (terug) hebben over FOrtis en de pro en contra van wat gebeurd is. Daar bestaan al heel wat posts over. Maar het kan wel dienen als voorbeeld. Nu is het met Fortis, maar wat als het met "iets anders" gebeurt en jij daar bij betrokken bent zowel als benadeelde of juist als "algemeen belang" zijnde.

E. Gidius 17 december 2008 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PascalV (Bericht 3865575)
Vandaar mijn vraag: vinden jullie het OK dat een Regering "in het Algemeen Belang" een groep mensen rechten mag afnemen?

Nee, dat is niet OK. Het is zeer gevaarlijk. Maar de Vlaamse regering doet dit al tien jaar met de Doelenaars. In dat dorp heeft de regering een uitzonderingszone gecreëerd, waar ze zich aan geen enkele wet meer houdt, de wetten niet doet respecteren, en allerlei soorten half overheid- half private organisaties hun gang laat gaan. De gemeenschappelijke noemer: al wat leidt tot vernietiging, afbraak en verjaging van de bewoners is toegelaten. Wat daar niet op gericht is wordt weggepest of gesanctioneerd. Meer info op zie www.doel2020.org.

FDM 17 december 2008 21:45

het lijkt wel of Yves zn job beu is

Dilbert 17 december 2008 22:02

Citaat:

vinden jullie het OK dat een Regering "in het Algemeen Belang" een groep mensen rechten mag afnemen?

Ja.

Diederik v.d Elzas 17 december 2008 22:14

Citaat:

Vindt u dat Yves Leterme ontslag moet nemen als premier, nu uit een brief blijkt dat er contact is geweest tussen zijn kabinet en de magistraten die betrokken zijn bij het Fortis-dossier?
aantal stemmen: 2699
Ja1738 (64%)Nee961 (36%)

Seg schat 17 december 2008 22:39

Citaat:

Nieuwe feiten en meningen blijven zich aandienen mbt tot het Fortis Arrest en de bemoeienissen en manipulaties van de Belgische Regering.

Na het belangrijke item in het journaal van 19u vandaag heeft de VRT inmiddels al een nieuw beeldverslag aangemaakt wat wellicht ook straks in het laatavondjournaal zal getoond worden. Je kan het beeldfragment wel al bekijken op http://www.deredactie.be/cm/de.redac...ndeurzen_brief

Ook valt het op dat her en der initiatieven opduiken die duidelijk maken dat "de gewone mens" dit niet meer pikt. Je ziet al stemmen opkomen voor een betoging (wie gaat dat organiseren/coordineren? Lijkt onhaalbaar ... maar soit) en is er een online petitie tegen de regelneverij van de Belgische Regering inzake Fortis.
( http://www.stopdediefstal.be )

De vraag stelt zich wie het nog verder pikt dat de Belgische Regering onder het mom van "het algemeen belang" wettelijk vastgelegde rechten (in dit geval van de aandeelhouders) zomaar mag opzij schuiven in een moderne rechtsstaat.

AUB, ik wil het niet (terug) hebben over FOrtis en de pro en contra van wat gebeurd is. Daar bestaan al heel wat posts over. Maar het kan wel dienen als voorbeeld. Nu is het met Fortis, maar wat als het met "iets anders" gebeurt en jij daar bij betrokken bent zowel als benadeelde of juist als "algemeen belang" zijnde.

Bij welke bank die werd 'genationaliseerd' hebben de aandeelhouders mogen stemmen?
U mag over alle landsgrenzen kijken...

filosoof 17 december 2008 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FDM (Bericht 3865607)
het lijkt wel of Yves zn job beu is

Het lijkt er meer op dat iemand zijn plaats wil.

filosoof 17 december 2008 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3865666)
Vindt u dat Yves Leterme ontslag moet nemen als premier, nu uit een brief blijkt dat er contact is geweest tussen zijn kabinet en de magistraten die betrokken zijn bij het Fortis-dossier?
aantal stemmen: 2699
Ja1738 (64%)Nee961 (36%)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de Tijd:
Cassatie ziet geen bewijzen voor beïnvloeding
De eerste voorzitter van het Hof van Cassatie, Ghislain Londers, heeft woensdag op een persconferentie gezegd dat er op dit ogenblik geen elementen zijn die bewijzen dat er politieke beïnvloeding is geweest in de aanloop naar het arrest van het hof van beroep vorige vrijdag. Hij betreurt wel dat die indruk wordt gewekt. Dat bleek op een persconferentie.
(tijd) - Londers meldde voorts dat de voorzitter van hof van beroep een tuchtonderzoek start tegen Christine Schurmans. Dat moet duidelijkheid brengen over een eventuele politieke beïnvloeding. Het Hof van Cassatie ontkent dat mevrouw Schurmans hen had gewaarschuwd dat er dramatische ontwikkelingen waren in de zaak fortis (doelend op het arrest van vrijdag) en dat ze aan Cassatie gevraagd heeft om van de zaak gehaald te worden.

'Mevrouw Schurmans heeft met mij nooit contact gehad', aldus Londers. Hij zei ook nog 'heel erg geschrokken te zijn van de brief die Leterme naar Vandeurzen heeft gestuurd'. Hij stipte aan dat een magistraat tot geheimhouding verplicht is en dat die plicht ook geldt voor naaste familieleden. Hij noemde het vrij verrassend te moeten lezen dat de man van mevrouw Schurmans contact heeft gehad met het kabinet van de premier om hem te waarschuwen voor een dramatische wending in het dossier.

Volgens Cassatie heeft dit geen nieuwe gevolgen voor de Fortis-zaak. Alles blijft bij de situatie zoals ze vrijdagavond ontstond, waarbij een arrest van het Brusselse hof van beroep de Fortis-transactie bevroor.

KVe

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...119903-438.art

Pierette 17 december 2008 22:51

"Leterme bemoeide zich wél met Fortis-zaak"

HLN update Een bron binnen het Brussels gerecht bevestigt aan Het Nieuws van vtm dat er in het Fortis-dossier wel degelijk beïnvloeding is geweest bij de Brusselse magistraat Paul Dhaeyer. De bron, die anoniem wil blijven, stelt "dat het kabinet van Leterme op elk moment van de procedure, zowel in eerste aanleg als in beroep, heeft geprobeerd om druk uit te oefenen op de magistraten", meldt vtm.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tis-zaak.dhtml

filosoof 17 december 2008 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3865719)
"Leterme bemoeide zich wél met Fortis-zaak"

HLN update Een bron binnen het Brussels gerecht bevestigt aan Het Nieuws van vtm dat er in het Fortis-dossier wel degelijk beïnvloeding is geweest bij de Brusselse magistraat Paul Dhaeyer. De bron, die anoniem wil blijven, stelt "dat het kabinet van Leterme op elk moment van de procedure, zowel in eerste aanleg als in beroep, heeft geprobeerd om druk uit te oefenen op de magistraten", meldt vtm.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tis-zaak.dhtml

Citaat:

De bron, die anoniem wil blijven
Beste jongen,
Anoniem kan ik je ook veel vertellen.:lol::lol::lol:

Ferre 17 december 2008 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat (Bericht 3865699)
Bij welke bank die werd 'genationaliseerd' hebben de aandeelhouders mogen stemmen?

Royal Bank of Schotland. 60% staatsbelang
Er zijn andere banken.

HAMC 17 december 2008 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3865782)
Beste jongen,

Dat weten we.

Quixote 17 december 2008 23:23

Citaat:

Beste jongen,
Anoniem kan ik je ook veel vertellen.
U gaat wel ver in uw geloof in de regering als u de naïviteit aan de dag legt om nog te geloven dat er geen beïnvloeding is geweest.

Pierette 17 december 2008 23:25

Citaat:

Beste jongen,

ben geen jongen en die mensen zijn bang voor wraakacties net zoals VB leden die uit de vakbond en ziekenbond worden gezwierd. Weten daar alles van...

Pierette 17 december 2008 23:26

hier de Paus van Vlaanderen :

http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/St...lhouders.dhtml

filosoof 17 december 2008 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quixote (Bericht 3865795)
U gaat wel ver in uw geloof in de regering als u de naïviteit aan de dag legt om nog te geloven dat er geen beïnvloeding is geweest.

Glauben ist Religionssache, damit hat nen Arbeiter nichts zu tun.;-)

filosoof 17 december 2008 23:36

Citaat:

Beste jongen,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierette (Bericht 3865799)
ben geen jongen en die mensen zijn bang voor wraakacties net zoals VB leden die uit de vakbond en ziekenbond worden gezwierd. Weten daar alles van...

Of niet...anoniem kan alles en ben ik mogelijk wel een 16-jarige balletdanseres annex tienermoeder en jij een gepensioneerde trucker: wie zal 't verifiëren?:lol::lol:

lollysticky 17 december 2008 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat (Bericht 3865699)

fortis is niet genationaliseerd in België...
het werd (deels) doorverkocht

Diederik v.d Elzas 17 december 2008 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3865821)
Of niet...anoniem kan alles en ben ik mogelijk wel een 16-jarige balletdanseres annex tienermoeder en jij een gepensioneerde trucker: wie zal 't verifiëren?:lol::lol:

Ik had mij u anders zo voorgesteld...

filosoof 17 december 2008 23:54

Mijn spiegel toont me iets anders...:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be