![]() |
Hoe lang kan of moet deze regering nog regeren
Na Dewael en Degucht, is ook Leterme aangeschoten wild geworden.
En beinvloeding van rechters is ernstiger, dan personeel aanstellen en voorkennis doorspelen. Leterme nu vervangen heeft geen zin, want het onderzoek moet nog starten en bovendien ook Reynders en Vandeursen zijn hierbij betrokken. Je kunt niet op dit moment alle ministers als kerstkalkoenen gaan afslachten. Hopelijk kunnen de politici hun hoofd koel houden en het geluk hebben ,dat in een stille en heilige nacht een ster aan de hemel verschijnt ,om hen de weg te wijzen. |
het is toch al duidelijk genoeg gebleken dat regeringen niet meer vallen? Kijk naar wat er allemaal gebeurd is de laatste tien jaar en nooit is de regering gevallen. Dat zal nu ook niet gebeuren. Spijtig maar helaas
|
Citaat:
Op dit moment kun je de regering niet laten vallen. Het onderzoek zal nog een tijdje duren ,ik weet niet hoelang. Als de uitslag van de regering negatief uitpakt, zullen ze toch moeten opstappen.Misschien nog een tijdelijke interim-regering tot de zomer en dan in Juni verkiezingen. |
ik wil er toch even aan herinneren
-dat deze Belgische regering niet over een meerderheid beschikt onder de nederlandstalige parlementairen van het Belgisch parlement -nog nooit vertoond- -ik las trouwens van een politiek redacteur dat zelfs het kernkabinet een franstalige meerderheid heeft ... klopt dit ??? |
Citaat:
|
Citaat:
* het land heeft immers nood aan een goede regering, of * het land heeft immers nood aan een werkbare regering Bestaande uit een onbekwaam stelletje ongeregeld, is de huidige "regering" noch voldoende "goed", noch "werkbaar". |
Perversiteit alom. Alles gaat gewoon verder.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, het kernkabinet is enkel de premier en de vice-eerste-ministers. Dus steeds een Franstalige meerderheid (toch in deze regering). |
Ik vrees eigenlijk dat er geen werkbare regering mogelijk is nu, nieuwe verkiezingen zouden een oplossing kunnen beiden denk ik, maar ik vrees er voor. Als Kris Peeters maar niet zo dom is om Leterme te vervangen (zoals Desmet gisteren in Terzake voorstelde)...
|
Citaat:
Hoe dan ook maakt dat van die meerderheid eigenlijk geen blaas uit! In een democratie was deze regering er nooit geweest, zou ze er nu niet meer zijn en zou ze er ook nooit mogen komen! In een democratie... |
Citaat:
Kris Peeters moet dat beslist niet doen. Als Leterme verdwijnt blijft de regering nog dezelfde en dan gaat ook nog hij onderuit, in het jaar met verkiezingen. Peeters kan beter wachten totdat er reeele kansen zijn om echt iets te bereiken. Het lijkt me dat er in juni ook federale verkiezingen zullen komen. De kaarten worden dan weer opnieuw geschud. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ongenoegen
Wordt het niet eens tijd dat het volk zijn ongenoegen uit over de politieke ongeregeldheden?
Ik heb de indruk dat het tijd wordt om samen actie te ondernemen, het politieke bestel redt immers steeds weer zijn eigen hachje... Een punt zetten aan de lijn, genoeg gelachen, tijd voor ernst, tijd voor de stem van het volk, en het einde van deze koketterie voor Leterme. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be