Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   2009, het einde van België? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116345)

kroa 19 december 2008 00:57

2009, het einde van België?

Er zijn al piekmomenten geweest, moeilijk om regering te vormen, uitgesteld, en zo voort, dan die 3 wijzen in september, N-Va en CD&V splitsen, ....

Maar nu!!!! Fortis, niet direct met separatisme te maken, kan er wel voor zorgen dat ook de CD&V nu veel stemmen zou verliezen!

Stel dat het verlies zo danig groot wordt dat N-VA (die stemmen sukkelende CD&V overneemt), LDD (stemmen VLD en Vlaams Belang en Vlaams Belang aan 50 procent zouden komen

onlogisch? Van langs om minder!!!!

In de VLD en de SPA was het vertrouwen al verloren, verkiezingen 2007

SPA spat nu nog verder uit mekaar!!!! vertrek spirit,

VLD wint er ook niet echt op

Groen heeft mss 6 a 7 procent kiezers

Als CD&V nu ook nog eens kiezers verliest!!!!!!

peiling oktober

cd&v 21
vld 18,8
ldd 16,2
spavl pro 14,3
vl belang 14
groen 7,2
nva 7,1

stel ...

cd&v 15 (aan n-va of ldd)
nva 13 (van cd&v en spirit)
vld 17 (licht verlies)
ldd 23 (van spirit en cd&v)
vl belang 14,5 (lichte winst)
groen 7 (licht verlies)
spa 10 (verlies spirit)

VOORBEELD ZOU BETEKENEN DAT LDD, NVA en VL BELANG gezamenlijk 50,5 procent van de stemmen halen!!!!!!

liberalist_NL 19 december 2008 01:26

Ik hoop dat het barst, maar ik ben bang dat de patiënt nog wel puf heeft.

Vette Pois(s)on 19 december 2008 01:30

Het kan niet snel genoeg afgelopen zijn met dit misbaksel van een apeland.

Zwartengeel 19 december 2008 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3867778)
Het kan niet snel genoeg afgelopen zijn met dit misbaksel van een apeland.

[azert=]Maar VL dan wel BXL kwijt en (deel van) Rand.[/azert]

Fetai 19 december 2008 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3867855)
[azert=]Maar VL dan wel BXL kwijt en (deel van) Rand.[/azert]

Haha dat is zo waar. Het grappige is dat Vlaanderen juist op dit moment Brussel kwijt is, nu het een zelfstandig gewest is binnen België. Bij een onafhankelijk Vlaanderen valt Brussel alleen maar te winnen. Óf ze kiezen er voor om zelfstandig door te gaan (en het blijft zoals het nu is) óf ze kiezen er voor om als de hoofdstad van een welvarende natie door te gaan.

Renesse 19 december 2008 08:53

Het verbaast me dat dit nog niet gebeurd is in 2008.

Jaani_Dushman 19 december 2008 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 3867884)
Het verbaast me dat dit nog niet gebeurd is in 2008.

Zie jij in Vlaanderen een Vlaamse staatsdragende klasse klaarstaan?

bentje 19 december 2008 09:30

denk het niet...

Neen-stem dus...

vlijmscherp 19 december 2008 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fetai (Bericht 3867861)
Haha dat is zo waar. Het grappige is dat Vlaanderen juist op dit moment Brussel kwijt is, nu het een zelfstandig gewest is binnen België. Bij een onafhankelijk Vlaanderen valt Brussel alleen maar te winnen. Óf ze kiezen er voor om zelfstandig door te gaan (en het blijft zoals het nu is) óf ze kiezen er voor om als de hoofdstad van een welvarende natie door te gaan.

ze zullen wel kiezen voor niet bij Vlaanderen te gaan, maar idd de situatie gaat dus blijven zoals het nu is.

Pelgrim 19 december 2008 09:33

Allee, serieus. Leterme heeft er voor gezorgd dat de splitsing in het geheel niet meer op de agenda staat. De crisis is een zegen voor Belgique want nu gaat de heersende klasse de bevolking vertellen dat er écht wel dringender problemen zijn dan communautair gezever.

En zelfs al zou Vlaanderen "onafhankelijk" worden, we zitten met dezelfde klotepolitiekers opgescheept om ons te 'leiden', niet minder in n-va, ldd en vb dan in cd&v, vld en sp.a.

Jaani_Dushman 19 december 2008 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kroa (Bericht 3867761)
VOORBEELD ZOU BETEKENEN DAT LDD, NVA en VL BELANG gezamenlijk 50,5 procent van de stemmen halen!!!!!!

En wat ga je dan doen samen met die belgicisten van de LDD?

stropkeuh 19 december 2008 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3867777)
Ik hoop dat het barst, maar ik ben bang dat de patiënt nog wel puf heeft.

Tja en wat doet Nederland, welke actie gaat Wilders nemen? Hij is voor hereniging. Maar ik zie nog nie veel. Gaat Nederland de verloren zoon weer welkom thuis heten.
In elk geval mogen ze beginnen te praten over de boedel scheiding.
Laten ze eens nu eindelijk kiezen want kan het niet verder.

Everytime 19 december 2008 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3867925)
Allee, serieus. Leterme heeft er voor gezorgd dat de splitsing in het geheel niet meer op de agenda staat. De crisis is een zegen voor Belgique want nu gaat de heersende klasse de bevolking vertellen dat er écht wel dringender problemen zijn dan communautair gezever.

En zelfs al zou Vlaanderen "onafhankelijk" worden, we zitten met dezelfde klotepolitiekers opgescheept om ons te 'leiden', niet minder in n-va, ldd en vb dan in cd&v, vld en sp.a.

Er zijn inderdaad dringende problemen dan uw zandbakspelletjes die het gros van de Belgische bevolking helemaal niet interesseren. Hebt u een probleem met België, kan u altijd België verlaten. De wereld is groot genoeg.

Jaani_Dushman 19 december 2008 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3867969)
Er zijn inderdaad dringende problemen dan uw zandbakspelletjes die het gros van de Belgische bevolking helemaal niet interesseren. Hebt u een probleem met België, kan u altijd België verlaten. De wereld is groot genoeg.

Als een stuk speelgoed me niet zint, dan haal ik het uiteen en gebruik de onderdelen om een leuker speeltje in elkaar te steken.
Jij gaat liever je speelgoed halen bij de kinderen van de naburige zandbak.

Everytime 19 december 2008 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3867978)
Als een stuk speelgoed me niet zint, dan haal ik het uiteen en gebruik de onderdelen om een leuker speeltje in elkaar te steken.
Jij gaat liever je speelgoed halen bij de kinderen van de naburige zandbak.

Het probleem hier is dat jij niet beslist wat dat speelgoed zal worden. Je moet het speelgoed accepteren zoals het is, je hebt geen andere keuze. Als dat speelgoed u niet zint, zoek een andere hobby.

Jaani_Dushman 19 december 2008 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3868013)
Je moet het speelgoed accepteren zoals het is, je hebt geen andere keuze.

De Fransen accepteerden in 1793 hun speelgoed toch ook niet.

liberalist_NL 19 december 2008 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 3867965)
Tja en wat doet Nederland, welke actie gaat Wilders nemen? Hij is voor hereniging. Maar ik zie nog nie veel. Gaat Nederland de verloren zoon weer welkom thuis heten.
In elk geval mogen ze beginnen te praten over de boedel scheiding.
Laten ze eens nu eindelijk kiezen want kan het niet verder.

Wilders zit niet in de Nederlandse regering. ;-) In in eerste instantie mag Nederland zich niet inmengen in Belgische aangelegenheden. Eigenlijk zou ze wel een veel betere bemiddelaar zijn dan Frankrijk.

Zwartengeel 19 december 2008 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3868016)
De Fransen accepteerden in 1793 hun speelgoed toch ook niet.

En diegenen die in 1830 een probleem hadden met Nederland hadden toen dus even goed het land kunnen verlaten en naar Frankrijk vertrekken.

Renesse 19 december 2008 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3867925)

Dan ga je er van uit dat de communautaire problemen geen enkele invloed hebben op de economie. Dat hebben ze echter wel. Wat Verhofstadt en co deden was dweilen met de kraan open, maar Leterme doet nu doet is noch de kraan toedoen, noch een nieuwe dweil nemen, maar wel met die doornatte vod verder doen.

Pelgrim 19 december 2008 13:19

Uiteraard heeft het allemaal met elkaar te maken, wie een beetje verder kijkt ziet dat ook. Zelfs de heersende klasse weet dat. Maar het is de heersende klasse weet je wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be