![]() |
Al tweemaal wordt rapmuziek in een slacht daglicht gesteld door jullie site.
Er worden inderdaad niet in de deftigste taal gerapt en soms zijn de onderwerpen ook niet altijd even gepast. Maar in bijvoorbeeld bloederige deathmetal wordt ook heel wat ongepaste tal en onderwerpen gebruikt. Waarom richt uw partij zicht éénzijdig op rapmuziek??? |
Over smaken valt niet te twisten. In mijn ogen is rap niet eens muziek, maar eerder een soort "k-wil-wel-maar-k-kan-nie"-situatie. Rapmuziek is het handelsmerk van de ghetto-gangs over de grote plas. Dat de taal en de opnderwerpen niet steeds even netjes zijn, is een understatement van jewelste. En wat u daar zegt over death-mteal e.d. bewijst alleen maar dat u blijkbaar nog niet al teveel lyrics hebt nagelezen.
In het rapgenre zal het percentage schunnige-lyrics véél hoger liggen dan in het metalgenre (Ik schat dat in die laatste groep hooguit 5% zich bezondigt aan teksten die te expliciet zijn). |
Plus, die deathmetalzangers versta je toch niet! :lol:
Begrijp echter nog niet waarom het blok nu net over dit persoonlijk iets zo'n commentaar moet schrijven. Je zou voor minder willen schelden! :twisted: |
het probleem met rapmuziek is==>
de marokkanen van hier gaan zich ook zo beginnen te gedragen gelijk die negers uit de US. Die denken dat ze Tupac zijn, of Puff Daddy. Als er nu is geen marokkanen zouden bestaan, dan zou rapmuziek niet zo er geweest zijn in BElgie. Da vind ik toch |
Eerlijk gezegd vind ik dat er veel ergere muziek is dan rapmuziek. De meeste tien om te zien-muziek is huilen met de pet op. En death metal, dat is meestal wel netjes. Black metal daarentegen... (dat zijn de Scandinavische kerkenplatbranders).
Ik zie trouwens ook niet direct in hoe je tégen één of andere muziekvorm kan zijn. Dat is toch gewoon vrije meningsuiting? |
Chill,
je moet weten dat er death metal en death metal is. Tekstueel heb je drie soorten bands: de satanisch-geïnspireerde (vaak een vorm van shockeren ten opzichte van de christelijke cultuur), de maatschappijkritische en de death/grind die voornamelijk in de gruwelsector grossiert. Vaak zijn die laatste teksten zo hilarisch dat je ze amper serieus kunt nemen. Zwarte humor dus. Hiervoor spreekt er iemand over black metal, teksten die zich voornamelijk richten op occultisme en paganisme. Deze richting bloeide vooral begin jaren '90 met enkele trieste dieptepunten (enkele moorden en kerkbranden in Noorwegen). Bekendste grondleggers van de moderne soort zijn Mayhem en Burzum. Deze laatste heeft zich intussen tot een volwassen exploot van het metalgenre geëvolueerd, simpelweg door zich meer op de muziek dan op het imago toe te leggen. Men geeft vaak af op rapmuziek omdat die veel commerciëler en dus ook bekender is dan het metalgenre die uiteindelijk maar een kleine niche in de moderne muziek vormt. Verder is het aantal misdaden in de rapscene ook talrijker dan in het metalgenre. |
Iedereen luistert uiteraard naar de muziek van zijn/haar keuze. Ik persoonlijk heb het helemaal niet begrepen op rap, maar dat is het punt niet. Maar als ik merk welke geweldadige en ook vrouwonvriendelijke teksten via rap de wereld ingestuurd worden, dan heb ik daar inderdaad serieuze vragen bij. En als bij deathmetal ook het geval is, zoals jij beweert, dan heb ik daar hetzelfde gevoel bij.
|
Dat het vlaams blok tegen Rap is, hebben we wel gemerkt bij de incidenten enkele weken geleden in Turnhout. $$
Sinds kort is het bekend dat het VLAAMS BLOK meetings organiseert met bevriende nazi-skinheadorganisaties zoals COMBAT 18 / BLOOD & HONOUR in DE SCHALMEI, het Blok-café van Turnhout. Hiermee willen ze het (verborgen) Blokprogramma in de praktijk brengen: migranten verdrijven, andersdenkenden bedreigen en linkse militanten 'onschadelijk' maken. Grote Leider John Spinnewyn, zeker geen doetje wat dat betreft, maakt er al lang een erezaak van dat de Wollewei dicht moet. In zijn ogen is het een broeinest voor druggebruikers en 'linkse ratten' ! De aanval van nazi's op het rapfeest Rap-Warz op 7 februari moet in dit licht gezien worden. Volgens Gazet Van Antwerpen werd de aanval uitgevoerd door 60 �* 70 skinheads "die naar verluidt een meeting hadden bijgewoond in een zaaltje achter café Schalmei."( 60 is waarschijnlijk overdreven) Was Spinnewyn toen in de Schalmei? Of andere Blok-kaders? De avond hiervoor (6 februari) werden ook al 3 Blokbusters aangevallen en bedreigd nadat ze campagne hadden gevoerd voor de jaarlijkse anti-NSV betoging. (NSV = Nationalistisch Studenteverbond, gelinkt aan het Blok). Dit gebeurde door rechtse skinheads die in de Wollewei aanwezig waren en die in het verleden al migranten en alternatief uitziende jongeren hebben uitgescholden en geintimideerd. Reactie graag blokkers. |
Citaat:
Volgens mij leest u teveel boekjes over de NSDAP. Heeft u ook een objectieve bron? Of is dit als de getuige die Annemans horen zeggen heeft "een blank Europa is nog te vroeg", die later een medewerker van het Centrum Leman bleek te zijn. |
Dit soort muziek, een uitvindsel van negers, is een woekerend virus dat de gezondheid van de volksgeest aantast. Men zou dat beter houden waar het hoort : in de jungle. Daar komt die muziek voor zwarte bamboula's het best tot haar recht. :P
Het volkse lied is bij ons verkondigt aan de wereld welke krachten ons Vlaamse wezen, onze Vlaamse persoonlijkheid bepalen. Het doet dit sinds hondertallen jaren en steeds voort. Wij staan er in getekend als volk, dat op een geheel eigen wijze de drang naar de verte en de zin voor de daad paart aan het verlangen naar stille beschouwing en diepste innerlijkheid. De spanningen in ons wezen doorzinderen onmisduidbaar ons lied : van 't heerlijke koraal der Oostlandtrekkers en de heftige deun van wie zich waagden in de Ijslandse wateren, tot onze ontroerende vooizen en refereyen rondom de mysteries van liefde en vriendschap, geboorte en dood, van de stormliederen der Geuzen en de activistische strijdgezangen tot de glanzende zielskantieken op tekst van Gezelle. In de liederen van ons volk orgelt de zee, aan wier geweld ons land ontworsteld werd. De wijdte van dat land en de luchten die er boven hangen, worden er in weerspiegeld. Het kloppen van hamers en 't zoeven van zeisens hoort men er in. Men verneemt er den klank van het ijzer, van staal op staal uit de harde gevechten die wij leveren moesten voor ons naakte bestaan en voor ons hoogste goed. Geklapper van vaandels is er in die liederen en gebeier van klokken. Maar ook de muziek van de kleine dingen, die behooren tot het leven van elken dag, ronkt en deunt er in. Zij zijn van ons, omdat zij de openbaring brengen hoe wij voelen en denken, oordelen en willen, op onze manier en op geen andere, omdat ze ons kenbaar maken zooals de natuur, en een met die natuur overeenstemmende traditie ons hebben gemaakt. (Wies Moens) |
feit is dat de meeste straatbendes zich inspireren op dit soort muziek , aangezien rappers zo een success hebben linken ze dat met zulk "gansgsta"-gedrag , de muziek op zich is niks mis mee , er zijn ook rappers die normaal doen , het is eigenlijk meer de gansterrap die men bedoelt. En dat is wel duidelijk een bron van problemen
|
Rapmuziek is inderdaad veel meer dan enkel de 'new millenium gangsters' !
Spijtig dat men met die onzorgvuldige kritiek deze creatieve scene in de grond wil boren. Een grote mond kan ook als humor, uitlaatklep of als pure bluf geapprecieerd worden. Mij moet je dat niet uitleggen. :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be