Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Jo Vandeurzen neemt ontslag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116384)

DenDane 19 december 2008 16:48

Jo Vandeurzen neemt ontslag

http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-i...-ontslag.dhtml

Ze hebben hun zondebok gevonden...

Burry 19 december 2008 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenDane (Bericht 3868560)
Ze hebben hun zondebok gevonden...

Zeg dat wel. Hij zal ook wel iets gehoord hebben en/of iets laten weten aan het gerecht wat beter niet was, maar dit is naar het aanvoelen van elk oppositielid en de bijna voltallige pers zeker niet de hoofdrolspeler in dit verhaal.

kelt 19 december 2008 16:57

"Hetgeen voorafgaat levert uiteraard,gezien mijn beperkte onderzoeksmogelijkheden,weliswaar gen juridisch bewijs van een poging tot belemmering van de rechtsgang,maar zijn ongetwijfeld belangrijke aanwijzingen in die zin...."

Zo eindigt de Eerste Voorzitter van het Hof van cassatie zijn rapport van deze namiddag....

(de brief zelf is op de meeste nieuwswebsites integraal te lezen voor de liefhebbers)

Met een dergelijke keutermentaliteit is het moeilijk nog dingen te bereiken voor een Minister van Justitie (die mag eigenlijk niks vragen,niks opleggen,niks insinueren...hij mag eigenlijk...niks).....

Maar als Justitie een steek laat vallen mag de Minister de kastanjes uit het vuur halen en kan hij nog een natrap krijgen ook...

:-(

Seg schat 19 december 2008 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3868590)
"Hetgeen voorafgaat levert uiteraard,gezien mijn beperkte onderzoeksmogelijkheden,weliswaar gen juridisch bewijs van een poging tot belemmering van de rechtsgang,maar zijn ongetwijfeld belangrijke aanwijzingen in die zin...."

Zo eindigt de Eerste Voorzitter van het Hof van cassatie zijn rapport van deze namiddag....

(de brief zelf is op de meeste nieuwswebsites integraal te lezen voor de liefhebbers)

Met een dergelijke keutermentaliteit is het moeilijk nog dingen te bereiken voor een Minister van Justitie (die mag eigenlijk niks vragen,niks opleggen,niks insinueren...hij mag eigenlijk...niks).....

Maar als Justitie een steek laat vallen mag de Minister de kastanjes uit het vuur halen en kan hij nog een natrap krijgen ook...

:-(

Gelukkig speelt onze Justitie in deze geen politiek... ;-)

system 19 december 2008 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenDane (Bericht 3868560)

Zondebok? Verantwoordelijke zult u bedoelen. In ieder geval, Leterme krijgt het nu wel zeer moeilijk. Niet lang meer.

DenDane 19 december 2008 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3868616)
Zondebok? Verantwoordelijke zult u bedoelen.

Ze gebruiken Vandeurzen om de regering niet te laten vallen, dus ja een zondebok...

system 19 december 2008 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenDane (Bericht 3868621)
Ze gebruiken Vandeurzen om de regering niet te laten vallen, dus ja een zondebok...

??

DenDane 19 december 2008 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3868625)
??

Simpel Yves Leterme en zijn regering hadden ontslag moeten nemen, nu gaan ze het waarschijnlijk gewoon houden bij Vandeuren en verder doen alsof er niks aan de hand is...

edit: Vandeurzen was dan ook te goed "bevriend" met De Wever, en er was nog een beetje teveel Vlaamsgezindheid ( voor zover dat kan bij een tsjeef ) bij hem te bespeuren, dus twee vliegen in één klap ?

lollysticky 19 december 2008 18:01

sorry maar ook ik kan het moeilijk geloven dat Vandeurzen de spilfiguur zou zijn in het hele verhaal. Als er nu ene was in gans de regering die ik er niet van verdenk om continue politieke spelletjes te spelen, dan is het toch Vandeurzen.

DenDane 19 december 2008 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3868728)
sorry maar ook ik kan het moeilijk geloven dat Vandeurzen de spilfiguur zou zijn in het hele verhaal. Als er nu ene was in gans de regering die ik er niet van verdenk om continue politieke spelletjes te spelen, dan is het toch Vandeurzen.

Ik zat er inderdaad naast...mea culpa ;-)

lollysticky 19 december 2008 18:14

ik had et eigenlijk niet tegen u persoonlijk ze DenDane, maar gewoon int algemeen :)

solidarnosc 19 december 2008 19:09

Als ik het zo goed lees dan is er binnen de CD&V geen gezamelijk standpunt gekomen over het al dan niet laten vallen van de regering.

lollysticky 19 december 2008 19:39

blijkbaar was het de Open-VLD die wou dat de regering viel... en niet de CD&V... ik denk dat cd&v (zeker leterme) totaal geen val van de regering wil :/

omaplop 19 december 2008 19:44

Ik denk dat het zolang heeft geduurd omdat Reynders niet mee wilde opstappen en Leterme wsl zal gezegd hebben: alle twee of niemand! En dat Reynders wil blijven, daar moeten we geen tekeningetje bij!!

Een ding is er spijtig aan heel die soap : PS is netjes overal buitengebleven (weliswaar wegens de onmogelijkheid) maar ze zullen daar proberen munt uit te slaan in de volgende verkiezingen en dat is een spijtige zaak voor Wallonië.

lollysticky 19 december 2008 19:46

maar een betere zaak voor vlaanderen dan de MR (denk ik) :P

solidarnosc 19 december 2008 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3868951)
Ik denk dat het zolang heeft geduurd omdat Reynders niet mee wilde opstappen en Leterme wsl zal gezegd hebben: alle twee of niemand! En dat Reynders wil blijven, daar moeten we geen tekeningetje bij!!

Een ding is er spijtig aan heel die soap : PS is netjes overal buitengebleven (weliswaar wegens de onmogelijkheid) maar ze zullen daar proberen munt uit te slaan in de volgende verkiezingen en dat is een spijtige zaak voor Wallonië.

Tja mogen die gasten eens de corrupte sos uithangen en dan vertikken ze het doodleuk. Nu op dit moment lijkt het meest waarschijnlijke dat links in Wallonië zal winnen (onder andere door het failliet van het liberaal model) en rechts in Vlaanderen door de impotentie van de linkse oppositie in Vlaanderen.

DenDane 19 december 2008 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3868971)
Tja mogen die gasten eens de corrupte sos uithangen en dan vertikken ze het doodleuk. Nu op dit moment lijkt het meest waarschijnlijke dat links in Wallonië zal winnen (onder andere door het failliet van het liberaal model) en rechts in Vlaanderen door de impotentie van de linkse oppositie in Vlaanderen.

Goede tijden dus ;-)

system 19 december 2008 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenDane (Bericht 3869083)
Goede tijden dus ;-)

Niet te vroeg juichen.

DenDane 22 december 2008 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3869127)
Niet te vroeg juichen.

nooit ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be