![]() |
De huidige commotie rond de mogelijke splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde komt uit een vrij onverwachte hoek. Burgemeesters en gemeenteraden in BHV en gans Vlaanderen. Mijn vraag is of we met het forum of het forumparlement niks zouden kunnen doen? Zoals bijvoorbeeld afspreken om Karel De Gucht (VLD) van 12 tot 18 april te bestoken met vragen over BHV. Of een actie organiseren om bepaalde politici aan te schrijven. We zouden bvb. Leo Peeters kunnen ondersteunen. Iemand andere ideeën?
|
Citaat:
Dewael kiest overduidelijk het kamp Verhofstadt, ik vraag me af wat De Gucht gaat doen. Gaat hij opnieuw plat op de buik, of niet? Goed idee dus :twisted: |
Inderdaad, we moeten van de gelegenheid gebruik maken, hopelijk reageert hij vaker dan Stevaert....
Kben blij dat de N-VA de kat de bel blijft aanbinden en dat CD&V meedoet! Opvallend is het aantal VLD-burgemeesters dat meedoet, het ongenoegen zit heel erg diep binnen die partij neem dat van mij aan. |
Citaat:
Werklozen, gehandicapten die geen plaats hebben, onderwijs waar niet iedereen van kan genieten... Dat zijn mijn zorgen!!! En daar wil ik Karel De Gucht onafgebroken vragen over stellen... Want dat is van LEVENSBELANG!!! |
CD&v is voor de splitsing van BHV, maar dehaene doet niet mee. Raar hé....
|
Citaat:
Je moet in de politiek het ijzer smeden wanneer het warm is en dat is het BHV-dossier op heden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als iemand de e-postadressen van de rebelse burgemeesters hier wil plaatsen dan kunnen we deze mensen steunmails sturen.
Ook de e-postadresjes van tegenstanders als De Wael kunnen hier geplaatst worden, voor blaammails. |
De Vlamingen eisen al 40 jaar een splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Het lijkt me duidelijk dat dit wél een belangrijk punt is.
En toch vreemd dat Dewael, die de splitsing steunde als Vlaams Minister-President, nu dreigt met acties tégen de burgemeesters die de Europese verkiezingen boycotten. De N-VA heeft al een voorstel ingediend die sancties tegen de burgemeesters verbiedt. |
Citaat:
|
In het onderschrift een gezamelijke steunbetuiging.
|
Laten we hopen dat het eindelijk zover is, dat B-H-V gesplitst wordt. Diegenen die zeggen 'Ik ben er wel voor, maar kunnen we dit niet na de verkiezingen doen?' hebben het fout! Na de verkiezingen kun je NIKS doen! Dus laten we hopen dat de actie zich uitbreidt en ik zal er alleszins zijn op 9 mei.
|
Wordt vervolgd ...
|
Alle burgemeesters - behalve de CD&V-burgemeesters - trekken hun staart terug in. Mijn stijging voor de CD&V stijgt op dit moment. Ook de uitspraak van Leterme dat hij vooraleer hij in een volgende Vlaamse regering gaat zitten, wil dat de splitsing in het federale parlement er door komt.
|
Inderdaad een aangename verrassing...nu hopen dat ze volhouden.
|
Ik heb het niet zo voor de vermenging van debatten ( vlaams en federaal niveau hou ik liever gescheiden ) 8) 8)
:lol: :lol: :lol: Jullie zijn toch zo grappig mijn lieve N-VA'erkes :D :D :D :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be