Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Onsmakelijke en onmenselijke wantoestanden in Saudi-Arabië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116461)

Sus Iratus 20 december 2008 19:04

Onsmakelijke en onmenselijke wantoestanden in Saudi-Arabië

Citaat:

Achtjarige mag niet scheiden van 58-jarige

RIYAD - Een rechter in de Saoedische stad Aneisa heeft voor de tweede maal geweigerd gevolg te geven aan de scheidingsaanvraag van een achtjarig meisje. Het meisje was door haar vader ten huwelijk geschonken aan een man die circa 50 jaar ouder is dan het schoolkind.
Volgens justitiekringen weigerde de man zaterdag op de tweede procesdag het kind, dat hij als zijn rechtmatige echtgenote beschouwt, prijs te geven. De rechter beval hem en de moeder van het kind, die in naam van haar dochter een klacht had ingediend, een compromisoplossing te vinden.

Het proces zal begin februari voortgezet worden. Het meisje zal zolang bij haar moeder wonen. Noch de advocaat noch de moeder wilden zaterdag commentaar geven op de beslissing van de rechter.

De moeder had de vader van haar dochter al voor het huwelijk van het kind verlaten. De vader had het meisje volgens de regels verkocht. De echtgenoot schold de vader als tegenprestatie voor het huwelijk een schuld van omgerekend 5400 euro kwijt.

Al tijdens de eerste rechtszitting in augustus had hij geweigerd in te stemmen met de scheiding. Hij wil dat het kind, waarmee hij 'het huwelijk nog niet heeft voltrokken', naar hem komt.

bron
Geheel volgens de traditie van mo de pedo dus.

Echt ongelofelijk dat ze daar nog steeds geen centimeter verder gekomen zijn in al die eeuwen sinds het ontstaan van de islam. Kinderen worden als ordinaire handelswaar door hun vaders verkocht, en vieze ouwe geile kerels maken er dankbaar misbruik van. En dan een 'rechter' die de naam rechter niet waard is, en die oordeelt dat de moeder en die gore ouwe vent maar een compromisoplossing moeten zien te vinden, in plaats van dat hij 'huwelijk' nietig verklaart, en daarmee dat kind haar jeugd terug geeft.
Ook het laatste zinnetje uit het artikel voorspelt niet veel goeds. Het huwelijk is nog niet 'geconsumeerd' maar daar wil die geile ouwe bok dus blijkbaar rap verandering in gaan aanbrengen...

D'ARTOIS 20 december 2008 23:36

Ik las vandaag een interview met Benny Morris, de joodse historicus.
Ik zelf proclameer al jarenlang dat een van de grote problemen die kleven aan het arabisme is de respectloosheid voor het menselijk wezen en de genetisch bepaalde wraakzucht die in de Arabier besloten ligt.
De arabier is een mens die met zichzelf niet leven kan dus zeker niet met een ander. Geweld en wraakzin loopt als een rode draad door het leven van de mens aldaar in landen waar men nog op evolutionair gebied niet verder gekomen is dan het jaartal waarin de profeet/kamelendrijver Mohammed ten tonele verscheen.
De normen en waarden van de Islamieten zijn blijven steken in een bijbelse omgeving en heeft de moslim nog dezelfde opvattingen over zijn medemens als in de jaren 600/700 van onze jaartelling.

filosoof 20 december 2008 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 3870818)
Ik zelf proclameer al jarenlang dat een van de grote problemen die kleven aan het arabisme is de respectloosheid voor het menselijk wezen en de genetisch bepaalde wraakzucht die in de Arabier besloten ligt.
De arabier is een mens die met zichzelf niet leven kan dus zeker niet met een ander. Geweld en wraakzin loopt als een rode draad door het leven van de mens aldaar in landen waar men nog op evolutionair gebied niet verder gekomen is dan het jaartal waarin de profeet/kamelendrijver Mohammed ten tonele verscheen.
De normen en waarden van de Islamieten zijn blijven steken in een bijbelse omgeving en heeft de moslim nog dezelfde opvattingen over zijn medemens als in de jaren 600/700 van onze jaartelling.

-De houding van die man en die rechter zijn dus mensonwaardig.

-"de Arabieren" (waarvan er miljoenen zijn) en "de moslims" (waarvan er meer dan een miljard zijn) beoordelen op een aantal schrijnende gevallen en wantoestanden is ongeveer zo fout als "de Belgen" beoordelen op basis van wat Dutroux, Van Temsche en Lhermitte en een rist anderen deden.

Scarabaeida 21 december 2008 00:20

Saoedi-Arabië is één van de ergste landen op gebied van mensenrechten. Zoals de meesten onder ons bekend is, worden verkrachte vrouwen er bezien als dader en verkrachters als slachtoffers. De straffen zijn dan ook meestal opsluiting en zweepslagen. Gelieve niet te klagen, of uw straf wordt meer dan verdubbelt.
Het ergste is dat, en dankzij het internet kom ik ze tegen, Saoedische burgers bijna altijd vurig hun land verdedigen vergezeld met leugens over het 'losbandige', 'ongelovige' westen als je hen er beleefd over aanspreekt.

http://www.youtube.com/watch?v=CIJBesldo9c

80 zweepslagen worden omgezet in 200 zweepslagen voor een vrouwelijk slachtoffer van een groepsverkrachting, omdat ze met de media durfde te praten.

Het wahabisme is dan ook één van de meest gestoorde vormen van de islam.

filosoof 21 december 2008 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida
Het wahabisme is dan ook één van de meest gestoorde vormen van de islam.

Volmondig akkoord, maar hoeveel % van het miljard+ moslims zijn wahabiet of sjïet (een andere IMHO extreme vorm)?

gomer 21 december 2008 01:19

Mo de pedo, knap gevonden. Ben jij shaddy? Of ken je haar? Mail me effe.

De mulsims en de rechters volgen de valse profeet Mo de pedo. Goed gevonden en nog waar ook.

gomer 21 december 2008 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3870828)

-"de Arabieren" (waarvan er miljoenen zijn) en "de moslims" (waarvan er meer dan een miljard zijn) beoordelen op een aantal schrijnende gevallen en wantoestanden is ongeveer zo fout als "de Belgen" beoordelen op basis van wat Dutroux, Van Temsche en Lhermitte en een rist anderen deden.

Als je eventjes googled zal je nog wel andere voorbeelden vinden.

Infowarrior 21 december 2008 01:32

Laat mij efkes kotsen bij dit bericht! Allemaal in de naam van allah en zijn pedo
profeet!
We zijn goed bezig op ons aardklootje!:evil:

Scarabaeida 21 december 2008 01:52

Spijtig genoeg is de niet-westerse wereld aan het groeien en hebben ze het niet zo nauw met onze mensenrechten... Dit is voor�*l vanuit Oost-Aziatische zijde dan, maar zij herkennen vaak zichzelf in de ergernissen die sommige moslims hebben als ze door het westen bekritiseerd worden om het schenden van mensenrechten. Dit is een gevoel dat ik vaak heb als ik tegen zowel mensen uit de Arabische wereld als met Oost-Aziaten converseer.
Uiteraard kan je in zo'n landen enkel wachten tot een revolutie van binnenuit ooit verandering zal brengen, en die verantwoordelijkheid ligt ook volledig op hun schouders.
Je brengt het slechtste in een mens naar boven als je hen betuttelt; en ook zij hebben vooroordelen over ons. Mijn punt is, er zijn heus wel Arabieren die op de hoogte zijn van deze problematiek, maar mogelijk worden ze daarin tegengehouden doordat ze hun prioriteiten vergeten als we, als buitenstaanders, te veel aan hun trots raken. Dit is dan ook een foute manier om "soft power" te gebruiken.

Wil dit zeggen dat we moeten zwijgen? Helemaal niet. We moeten alleen een beetje subtieler worden in onze aanpak. Zij hebben ook ogen en hersenen. Zij willen ook levenskwaliteit.
Het probleem is dat er eeuwen over kunnen gaan eer verandering ook geboekt wordt.

liberalist_NL 21 december 2008 02:50

Een achterlijk kutland. Niet meer, nog minder. Als het land geen olie had was het allang binnengevallen. Van mij mag de olie best wat duurder zijn als we daardoor van die Saoedische zandapen afzijn.

In eigen land wordt alles wat geen heteroseksuele moslimman is onderdrukt, en met het geld dat ze verdienen, maken ze de wereld net zo verrot als bij hen thuis. De kanker van de wereld begint in Mekka.

liberalist_NL 21 december 2008 02:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3870828)

U snapt er helemaal niets van. Het gaat niet om de frequentie (die overigens hoog is) waarin het gebeurt, het gaat erom of wat die mensen doen gerechtvaardigd wordt dus hun godsdienst. En daarop kan je niet anders antwoorden dan een volmondig 'ja'.

filosoof 21 december 2008 03:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gomer (Bericht 3870910)
Als je eventjes googled zal je nog wel andere voorbeelden vinden.

Uiteraard: de wereld is groot en 1Mia= 1.000.000.000.000= véél dus, en er zijn méér moslims dan dat: uiteraard zul je op méér dan 1.000.000.000 mensen er een noemenswaardig en véél te groot aantal vinden om van te kotsen: gewoon de wet van de grote getallen. Maar dat wil niet zeggen dat méér dan 1.000.000.000 mensen jouw misprijzen en haat verdienen.

filosoof 21 december 2008 03:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3870974)
U snapt er helemaal niets van. Het gaat niet om de frequentie (die overigens hoog is) waarin het gebeurt, het gaat erom of wat die mensen doen gerechtvaardigd wordt dus hun godsdienst. En daarop kan je niet anders antwoorden dan een volmondig 'ja'.

Indien je redenering juist was zouden méér dan 1.000.000.000 mensen dat doen. Quod non.

liberalist_NL 21 december 2008 03:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3870981)
Uiteraard: de wereld is groot en 1Mia= 1.000.000.000.000= véél dus, en er zijn méér moslims dan dat: uiteraard zul je op méér dan 1.000.000.000.000 mensen er een noemenswaardig en véél te groot aantal vinden om van te kotsen: gewoon de wet van de grote getallen. Maar dat wil niet zeggen dat méér dan 1.000.000.000.000 mensen jouw misprijzen en haat verdienen.

Duizend miljard moslims?

liberalist_NL 21 december 2008 03:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3870982)
Indien je redenering juist was zouden méér dan 1.000.000.000.000 mensen dat doen. Quod non.

Neen, want niet alle moslims doen exact wat er in de Koran staat; hetzelfde geldt voor christenen. Dat betekent niet dat we het geweld dat in de naam van die religie wordt uitgevoerd moeten afdoen als 'niet representatief', want dat geweld vloeit weldegelijk rechtstreeks voort uit hun geschriften.

filosoof 21 december 2008 03:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3870983)
Duizend miljard moslims?

GVD 1 miljard+!! vergissing dus: 000 te veel getikt...

filosoof 21 december 2008 03:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3870985)
Neen, want niet alle moslims doen exact wat er in de Koran staat; hetzelfde geldt voor christenen. Dat betekent niet dat we het geweld dat in de naam van die religie wordt uitgevoerd moeten afdoen als 'niet representatief', want dat geweld vloeit weldegelijk rechtstreeks voort uit hun geschriften.

Mijn punt juist: christenen passen Numeri31 ea uit de bijbel ook niet toe. Dan kan je de inval in Irak, in Afghanistan, de oorlog in Vietnam, het platgooien van Cambodja ook laten voortvloeien uit die wraak op de Madianieten volgens jouw redenering: Numeri 31 staat wel degelijk in de bijbel.Dan is ook elke roofmoord veroorzaakt of gerechtvaardigd volgens jouw redenering door het verhaal van de volgelingen van christus die stierven omdat zij niet al zijn bezittingen aan de christengemeenschap gaf maar iets achterhielden: Ananias en Zafyra. http://www.statenvertaling.net/bijbel/hand/5.html
Dan kun je ook schrijven dat de Holocaust ¨"rechtvaardiging" vond in het reusachtig aantal mensen door God zelf gedood in de bijbel, volgens jouw redenering:
Deze man vond er 33,041,220

tomm 21 december 2008 03:19

D'ARTOIS

Citaat:

Ik heb al veel in de Arabische wereld gereisd. Dit is helemaal het ideaalbeeld niet van de gemiddelde islamiet of Arabier, de meeste leven in een gezinnetje net als in het Westen, en de vrouw is helemaal niet zo onderdrukt of je wel zou denken, en veel minder dan in Indië bvb. . Veelwijverij of zulke extreme toestanden zijn zeer uitzonderlijk.
In Saudi ArabiË heb je echter een extreem rot systeem van mensen die denken dat ze met geld alles kunnen en veel meer waard zijn dan de werknemers die voor hen werken (islamiet of niet-islamiet). Het zou me niet verwonderen moest dat kind van Pakistanese of Zuid-Aziatische origine zijn en die vent een Saudi.

liberalist_NL 21 december 2008 03:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3870992)
Mijn punt juist: christenen passen Numeri31 ea uit de bijbel ook niet toe. Dan kan je de inval in Irak, in Afghanistan, de oorlog in Vietnam, het platgooien van Vambodja ook laten voortvloeien uit die wraak op de Madianieten volgens jouw redenering: Numeri 31 staat wel degelijk in de bijbel.

Dat geweld is uitgevoerd door christenen, maar niet ómdat zij christelijk zijn. Het geweld is niet gerechtvaardigd door het christendom maar door de zoektocht naar olie, het bestrijden van terrorisme, enzovoort....

Islamitisch terrorisme wordt weldegelijk in de naam van de Islam uitgevoerd; ik neem aan dat u bekend bent met het woord Jihad.

Uw analogie draait dus nergens op. U bent helaas niet de enige die in deze zelfde valkuil valt. Je moet er twee denkstappen voor kunnen zetten.

liberalist_NL 21 december 2008 03:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 3870995)
D'ARTOIS

Ik heb al veel in de Arabische wereld gereisd. Dit is helemaal het ideaalbeeld niet van de gemiddelde islamiet of Arabier, de meeste leven in een gezinnetje net als in het Westen, en de vrouw is helemaal niet zo onderdrukt of je wel zou denken, en veel minder dan in Indië bvb. . Veelwijverij of zulke extreme toestanden zijn zeer uitzonderlijk.
In Saudi ArabiË heb je echter een extreem rot systeem van mensen die denken dat ze met geld alles kunnen en veel meer waard zijn dan de werknemers die voor hen werken (islamiet of niet-islamiet). Het zou me niet verwonderen moest dat kind van Pakistanese of Zuid-Aziatische origine zijn en die vent een Saudi.

Er zijn inderdaad heel veel atheïsten en andere verstandige mensen in de Islamitische wereld die door het achterlijke staatsapparatus, dat door de religie wordt gedomineerd, hun hele leven in onderdrukking leven. Turkije is dan nog een seculier pareltje, maar voor hoe lang...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be