Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Oog om oog, tand om tand (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11649)

pope 7 april 2004 12:49

Of ge knipt alles weg og ge laat alles staan. Maar onvolledige verslaggeving is meer iets voor de VRT.

Waar ik naartoe wil:
Wat is er misdadiger? Het tolereren en minimaliseren van geweld tegenover argeloze burgers of met dezelfde wapens terugslaan?
Een oplossing begint zich serieus op te dringen, want er zou wel eens vlugger dan je denkt voor de laatste oplossing gekozen kunnen worden. De mensen zijn het beu!

Mieke 79 7 april 2004 12:53

8O :?:

Eugene 7 april 2004 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pope
Om de heersende (ON)macht te tonen dat het zo niet verder kan, moeten we misschien ons ongenoegen op een andere manier uiten.
Bij het droevige voorval waarbij een hardwerkende mens door een aggresieve treinreiziger onder een aankomende trein werd geduwd zouden er *KNIP* Gelieve geen oproepen tot geweld te plaatsen.
Dit is in strijd met de wet en het forumreglement

Peter Johan
(deze taktiek kan in België ondertussen in zowat elke grootstad aangeleerd worden). Dit is waarschijnlijk wel niet de mooiste oplossing, maar wel een zéér effectieve.

En als we dit zouden doen met alle gewelddadige misdadigers, zal er binnen afzienbare tijd wel terug plaats zijn in de gevangenissen.
En voor alle linkie winkies die hier weeral mee in hun gat gebeten zullen zijn: ONGEACHT DE NATIONALITEIT EN KLEUR VAN DE AANRANDER!!!

Nog maar eens het simplisme ten voeten uit. Hoeveel geweld gebeurt er niet waar onze fiere? Vlaamse helden zeggen van ' ik heb er niks mee te moaken moar na stem ik voart vloms blok se' , oftwel hoe de lafheid van een volk kan afgemeten worden aan de mate waarop ze hun medemensen nog durven helpen!!!

Brabo 7 april 2004 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
8O :?:

Inderdaad.

Ik heb trouwens altijd gedacht dat pope nogal voor law en order was, maar eigenlijk is het dus een stuk anarchist.

Turkje 7 april 2004 12:58

Nieuwsflash: volgens de VRT was de agressieveling een dronkaard.

Er dringen zich dan toch nieuwe vragen op bij mij:

1. Misschien betrof het wel degelijk eerder een ongeluk, dan een kwaad opzet (kwestie van de dronkenschap).

2. Hoeveel kans is het nu nog dat het een moslim was? (verwijzend naar de discussie van gisteren hier op het forum) 8)

Brabo 7 april 2004 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

1. Misschien betrof het wel degelijk eerder een ongeluk, dan een kwaad opzet (kwestie van de dronkenschap).

Waar begin jij nu over? Maakt dat iets uit?

Of ben jij soms één van die mensen die hier een soort "rechtsstaat" willen installeren?

Supe®Staaf 7 april 2004 13:05

Wat een zielig voorstel.
De wet van de jungle bekoort velen blijkbaar nog steeds.
In een rechtstaat nemen we het recht niet in eigen handen.
Het bijbelse oog om oog, tand om tand heeft reeds lang afgedaan.

Turkje 7 april 2004 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:

Of ben jij soms één van die mensen die hier een soort "rechtsstaat" willen installeren?

:?:

Vooraleer dat ge een hand afkapt, moet ge u wel vergewissen dat het de hand van Sus Antigoon is, en niet die van een groot uitgevallen schildknaap hé...

Dat het een ongeluk zou kunnen betreffen, maakt de situatie inderdaad anders. Mocht het hier om een loutere daad van agressie gaan, dan krijg je inderdaad reacties zoals die van Pope. De notie "ongeluk" legt meestal echter iets meer rede (ratio) in de argumenten. Hopelijk gebeurt dat dus ook bij dit tragisch voorval.

S. 7 april 2004 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wat een zielig voorstel.

Pff, vuile linkiewinkie. :wink:

Brabo 7 april 2004 13:15

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brabo

:?:

Vooraleer dat ge een hand afkapt, moet ge u wel vergewissen dat het de hand van Sus Antigoon is, en niet die van een groot uitgevallen schildknaap hé...

Dat het een ongeluk zou kunnen betreffen, maakt de situatie inderdaad anders. Mocht het hier om een loutere daad van agressie gaan, dan krijg je inderdaad reacties zoals die van Pope. De notie "ongeluk" legt meestal echter iets meer rede (ratio) in de argumenten. Hopelijk gebeurt dat dus ook bij dit tragisch voorval.

Sorry, ik had er een " :wink: " achter moeten zetten.

Ik ben niet zo voor de wet van de jungle, of ze nu vergoeilijkt wordt met een citaat uit één of ander oud boek (zoals pope doet) of niet.

PS Mijn vriends' voornaam was Druoon, Sus Antigoon is een spook uit Suske en Wiske. :wink:

Mieke 79 7 april 2004 13:34

Citaat:

Wat een zielig voorstel.

Zelfs nog vroeger dan de bijbelse periode, terug naar de barbaarse oertijd...

jan hyoens 7 april 2004 13:52

Citaat:

Wat een zielig voorstel.

Blij dat je met deze de barbaarse partijken van leopol2 in de congo, de behandeling van de Vlamingen tot aan de 1ste WO en de repressie veroordeelt!

pope 7 april 2004 14:07

De barbaarse oertijd... waar ze hun leiders op straat opknopen? Waar ze vrouwen enkel gebruiken om uit te kweken? Waar kinderen enkel opgevoed worden om te moorden? En ik die dacht dat de barbaarse oertijd in het verleden lag. In werkelijkheid ligt die dus gewoon ergens ten oosten van ons, toch?

Supe®Staaf 7 april 2004 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:

Wat een zielig voorstel.

Blij dat je met deze de barbaarse partijken van leopol2 in de congo, de behandeling van de Vlamingen tot aan de 1ste WO en de repressie veroordeelt!

Ge zijt er vet mee.

Turkje 7 april 2004 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pope
In werkelijkheid ligt die dus gewoon ergens ten oosten van ons, toch?

In Keulen horen ze het donderen... :wink:

ancapa 7 april 2004 22:40

Citaat:

2. Hoeveel kans is het nu nog dat het een moslim was? (verwijzend naar de discussie van gisteren hier op het forum) 8)

1. no excuses die jonge gast is wel dood...

2. wie heeft dat beweerd :? ik zeker niet !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be