Het zou de grap van de eeuw zijn indien CD&V het bestond om met Dehaene te komen aandraven. Niet dat hij niet zou durven: tegelijk Dexia besturen en als premier openlijk de partijdige scheidsrechter spelen. Hij is momenteel allicht volop bezig om zijn monstergewicht op de wankele schaal in evenwicht te houden en als Thyssen nog steeds niet tot bij de Koning is geraakt, zou dat op aardig wat hinderlijk gekraai van zijn kant kunnen wijzen...
Ik was daarnet aan het bedenken dat het vandaag een koopzondag was. Waarop miljoenen mensen zich op kerstkadootjesjacht hebben begeven.
Behalve de meute journalisten en camerapersoneel die tevergeefs aan de koninklijke poort stonden te wachten. Op de kerstpredikers die het feest voor honderdduizenden Belgen verziekt hebben en zelfs vandaag nog zijn blijven tegenwringen.
Als Koning zou ik niet meer weten wat vertellen in mijn Kerstboodschap. Geen wonder dat hij er deze keer wat langer wil over nadenken en uitzonderlijk riskeert dat de minst slechte take op antenne gaat ipv de beste, de andere jaren. In zijn plaats organiseerde ik maar beter een groot feest voor Fortis gedupeerden in mijn nederige stulp ipv maar wat te zitten lullen op dat scherm. Ik zou er nl niet mee kunnen leven dat ik als staat mijn onderdanen zo had beroofd.
Maar voorlopig bidden we hierboven tegen 1000/uur tegen de kandidatuur van Dehaene. Kwestie van beter te voorkomen dan te moeten genezen.
Om mee te bidden:
Salve Regina, mater misericóordiæ, Vita dulcédo, et spes nostra, salve.
Ad te clamámus, éxsules, f�*lii Hevæ.
Ad te suspirámus, geméntes et flentes in hac lacrimárum valle.
Eia ergo, Advocáta nostra, illos tuos misericórdes óculos ad nos convérte.
Et Jesum, benedictum fructum ventris tui, nobis post hoc exs�*lium osténde.
O clemens, O pia, O dulcis Virgo Maria.
Wanneer die vent spreekt , zwijgt iedereen, ook de oppositie is bang voor die vetzak en de fortisaandeelhouders gaan hier de dupe zijn, wat Fortis werd geofferd voor Dexia en Etthias... wat een rot boeltje !!!