![]() |
Welke stad moet de hoofdstad worden van een herenigd Brabant?
Stel Noord-Brabant, Antwerpen en Vlaams-Brabant worden herenigd tot groot brabant in de Verenigde Nederlanden. Dan zouden de volgende statistieken voor deze provincie gelden:
aantal inwoners: 5,1 miljoen (2,4 mln NB, 1,0 mln VB en 1,7 mln ANTW) oppervlakte: 10895 km2 (5082 km2 NB, 2106 km2 VB, 2867 ANTW) economie: ongeveer 210 mld euro Grote steden: Antwerpen Eindhoven Leuven Tilburg Breda Den Bosch |
Antwerpen zal verreweg de grootste en belangrijkste stad zijn. Ik stem voor Antwerpen.
|
Istanboel?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar waarom stel je zo'n vraag in feite? |
Citaat:
Ik stel de vraag omdat ik het een interessante gedachte vind. |
Citaat:
U vergeet hier wél Mechelen in Uw lijstje op te nemen ,de stad die geschiedkundig het meeste aanspraak maakt ..... |
Citaat:
Mijn excuses. Zou iemand de poll aan kunnen passen? |
Baarle
Het toonbeeld van samenwerken en samenleven van Nederlanders en Vlamingen. Me dunkt als dat niet een geschikte plek is. |
Mechelen
|
Waarom niet gewoon Brussel?
|
Leuven natuurlijk. De rest is ketterse onzin.
|
Citaat:
Mechelen was slechts een juridische hoofdstad van Bourgondië en dit maar voor een paar jaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Hertogdom Brabant, niet het Nederlandse Brabant.... |
Brussel.
|
Weet wat Brussel mag doen, met al de Eurocraten, Nieuwe Belgen, belgicisten en andere parasieten.
Gewoon van de aardkloot verdwijnen. Verdampen in de gloed van een airburst 5 megaton waterstofbom. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be