![]() |
Wie denkt u is een aanvaardbare premier?
Met de terugkeer van Martens en Dehaene is alles mogelijk geworden. Daarom had ik u graag gevraagd welke kandidaat het meest aanvaardbaar is om premier te worden.
De terugkeer van Martens is pure kolder. |
moeten we rekening houden met de laatste verkiezingen ?
zolang we nog geen andere verkiezingsuitslag hebben ... Leterme zeker ... we zijn toch allemaal democraten, niet ? |
het wordt moeilijk. Dehaene mag het niet zijn van Verhofstadt want anders gaat Dehaene mss meer stemmen halen bij de Europese verkiezingen. Verhofstadt mag het niet worden van CD&V om dezelfde redenen. Reynders mag het niet worden van PS om wederom dezelfde redenen maar dan bij de Gewestelijke verkiezingen. diezelfde Reynders wilt trouwens ook niet van Dehaene weten omdat die te sterk is voor hem, hij kan dan niet meer de chef spelen in de regering.
Van Rompaey wordt naar voor geschoven maar lijkt zelf weinig zin te hebben, hij beseft dat hij te zwak is voor Reynders. |
Er hoeft geen premier meer te zijn voor mijn part, we hebben toch een minister president.
maw belgique politique houdt gans Vlaanderen onder de knoet en we kunnen maar niet reageren op de wereldcrisis. De belgistische politici willen ons laten geloven dat ze hun verantwoordelijkheid willen nemen, maar ze spelen liever politieke poker met als inzet de welvaart van elke burger. Pure pure schande. |
Moeilijk kiezen tussen zo'n partijdig lijstje. U kan uzelf een maagzweer sparen en gewoon aanvaarden dat CD&V de grote verliezer is hé.
|
Reynders staat niet in het lijstje?
|
Ziet gij hem staan?
Ik zie anders ook geen vb'er in de lijst staan. Die ondanks dat duf cordon toch wel wat stemmen halen. Geef mij 1 goede reden om bijna uitsluitend tsjeven voor te stellen nadat die falen als verkenner, falen als kartel en falen met de premier en de minister van justitie. En die laatste faalde ook al in '99 en toen was het ook al een tsjeef. |
Herman van Rompuy wil niet, maar lijkt de enige kandidaat die voor iedereen min of meer aanvaardbaar is.
Ik verwachtte eigenlijk dat hij al dit weekend benoemd zou worden, maar weer had ik het gekibbel tussen de heren en dames politici onderschat. |
Citaat:
de verkiezingsuitslag ? |
Misschien een advertentie plaatsen in Job@ en Vacature.
|
Kunnen ze Achiel Van Acker niet uit de doden terug tot leven wekken?
|
Citaat:
Een goede reden vroeg ik toch, de verkiezingsuitslag is geen reden meer. Want daar hebben mensen voor een kartel gestemd dat er niet meer is. |
Citaat:
|
Den hond van de 'lorre', die kan men misschien nog africhten en u weet of weet het niet, zo'n dier is over het algemeen trouw aan z'n meester. Deze heeft ook niet de eigenschap om in de hand van z'n broodheer te bijten, dus de hand van het volk.
Is iets wat u niet gaat vinden bij de andere die u vernoemd in uw lijstje, trouw aan het volk, zelfs respect voor het volk gaat u bij deze niet vinden. En wat betreft het bijten, indien het hun uitkomt, bijten ze de poten van uw lijf.:-( |
Citaat:
|
Citaat:
manmanman het geheugen van de Vlaamse kiezers ... :roll: |
Zolang het Verhofstadt maar niet is.
|
Citaat:
trouwens, CD&V zonder NVA heeft verloren tov vorige verkiezingen, niet vergeten. |
het Belgische niveau is geen legislatuurniveau ...
als er gewisseld wordt van premier, moeten er verkiezingen gehouden worden wat nu gebeurd gaat tegen elke politieke traditie in |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be