Jazeker |
24 december 2008 16:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Condor
(Bericht 3875661)
Vanuit Zweden komt een scenario voor zakkenrollers om meer tijd te winnen en dus meer van de kredietkaarten gebruik te maken voor ze gesperd worden.
Kort nadat men iemand bestolen heeft krijgt het slachtoffer het "goede nieuws" dat de portefeuille gevonden is met al het geld en de kredietkaarten. Dit nieuws komt van zgz. politie of veiligheidsdienst. De gelukkige mag zijn eigendom de volgende dag ophalen bij politie of het kantoor van de security. Dus geen reden om de kaarten te sperren.
Dit geeft de "eerlijke" vinder een ganse dag om lekker te shoppen.
|
In elk geval inventief en ook goed om lezen. Als het me zelf overkomt blokkeer ik vanaf nu al mijn kaarten preventief.
Vraagjes hierbij, eigenlijk:
1. Als Card Stop belt, moet je dan je kaartnummers van buiten kennen of kan je alles op je naam blokkeren. Heb dat al 1 keer moeten doen, maar dat was op vraag van VISA zelf (hadden verdachte pogingen tot transacties gevonden) dus toen wisten ze zelf wel om welke kaart het ging.
2. Ik hoor nogal vaak dat bedrijven als VISA je schade vergoeden, kwestie van hun goede naam te bewaren. Iemand ervaring?
|