![]() |
De huidige politici hebben geen land meer om te besturen...
Volgens Guy Tegenbos van zou de onbekwaamheid van onze huidige politici niet de reden zijn waarom oude wrakken worden bovengehaald. Het zou gewoon zijn omdat ze geen land hebben om te besturen.
'Hun land is feitelijk uiteengevallen in twee landen die totaal los van elkaar evolueren. Maar ze moeten er wel één regering voor vormen. Dat is haast onmogelijk', schrijft hij. Eens te meer slaat hij volgens mij de hamer op de juiste nagel... --------------------------- Guy Tegenbos is m.i. één van de weinige journalisten die de problemen echt doorgrondt... (integenstelling met Peter Vandermeersch, die - voglens mij - een heel vreemde agenda heeft :-D ) |
Dat weten we al 1,5 jaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het kantelmoment komt wanneer die huidige generatie het beu zal zijn om tegen windmolens te vechten, en eindelijk gaat beslissen hun doelstelling aan te passen aan de veranderde realiteit in dit land. We kunnen hen daar een handje bij helpen, door te stemmen op partijen die geen duimbreed meer willen afwijken van de vijf resoluties. |
Guy Tegenbos heeft 100% gelijk. En de "oplossing" die men nu gevonden heeft, is toch belachelijk : Wilfried Martens! Straks misschien Achille Van Acker of Gaston Eyskens, wie weet!:lol:
|
de regeringsvorming begint stillekes aan ne sitcom te worden :)
|
Ik heb al den helen dag plezier, met heel die historie, ...
Martens als verkenner, ik verslikte me bekanst in mijne pistolet, toen ik het hoorde, ... We hebben het laatste hier nog nie van gezien, ... |
De heer Tegenbos is een van de weinige "opiniemakers" in dit landje die consequent durft te zijn in zijn reacties op wat er in de realiteit gebeurt. Dit land werkt inderdaad niet meer, al een hele tijd eigenlijk maar dat werd tot nu toe zonder al te veel poeha onder de mat geveegd.
Wat blijkbaar nagenoeg niemand van onze "elite" lijkt te snappen, is dat straks elk momentum weg zal zijn waardoor een confederale oplossing compleet onmogelijk zal blijken. Als eenvoudige jongen snap ik met mijn beperkte verstand niet hoe heel intelligente mensen er niet in slagen de enig logische conclusie te trekken en dat is dat er dringend werk moet worden gemaakt van een grondige hervorming van onze staatsstructuur. Zelfs nu lees je eigenlijk alleen maar commentaar op personen, zelden of nooit op structuren. Het is de fout van deze generatie, zo wordt slag om slinger beweerd. De realiteit is evenwel dat niet de mensen fout zitten, maar 't systeem. Een terugkeer van personen uit 't verleden, met hun oplossingen uit 't verleden kan een tijdelijk, kortstondig lapmiddel vormen maar 't zal nooit een structurele oplossing vormen. De politieke, culturele en intellectuele klasse die deze realiteit blijft ontkennen, draagt straks bij het opdoeken van dit landje een verpletterende verantwoordelijkheid. Mij niet gelaten, ik ben geen fanatiek voor- noch tegenstander van het een noch het ander, maar dat men aub stopt met mijn toekomst en die van mijn kinderen te verkwanselen aan een achterhaald nationalisme! |
Waarom geen duo tijdelijk laten optreden tot aan de verkiezingen?
Het beste zou eigenlijk zijn dat men een crisismanager aanstelt die niets met de politiek te maken heeft en alleen maar tijdelijk de boel bijeenhoudt, terwijl een commissie (niet van politiekers) de hervorming bespreekt die België zo dringend nodig heeft!! De politici kunnen eventueel beraadpleegd worden , maar zijn niet de hoofdacteurs; Als ik dan lees dat een vervroegde verkiezing grondwettelijk dus niet kan door de onwettelijkheid van BHV, dan zijn we nog niet aan de niev patatjes!!! Niets, maar dan ook niets kan er nog beslist worden zonder geruzie en grote meningsverschillen, en een verkiezing zal alleen de zaken nog scherper stellen. Als een oplossing nog lang duurt,dreigt het uit te lopen op een burgeroorlog. |
Laat ons vreedzaam elk onze eigen weg gaan en als goede buren verder leven.
|
Laat ons nu eens even objectief zijn. Na 1.5 jaar hebben de regeringspartijen er nog steeds niets van gebakken, in tegendeel. Wat zou het nu in 's hemelsnaam veranderen met er wat andere pionnen te plaatsen maar weer hetzelfde spel te spelen? Zolang de traditionele partijen de scepter krampachtig blijven zwaaien blijft deze gemeenschap zich van de ene naar de andere crisis te slepen. Dit heeft geen enkele zin meer.
|
"Vervroegde verkiezing kan niet"
Citaat:
Heb jij opnieuw moeten gaan stemmen ? Heeft er één politieker achteraf gezegd dat de verkiezingen onwettig waren ??? :cheer::cheer::cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar kan de procedure die nu oa door De Wael werd uit de doeken gedaan enkel maar gevolgd worden als de verkiezingen op de normale periode dwz 2011 worden gehouden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be