Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De halfjaarlijkse stripdraad. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116573)

BigF 23 december 2008 14:26

De halfjaarlijkse stripdraad.

't Is niet omdat stripdraden hier meestal een kort leven aangemeten worden dat ze geen bestaansrecht hebben eh?

Welaan dan.

Aangekocht de laatste tijd;

De beste is ongetwijfeld Lincoln 1 'Houten kop'. Heerlijke tekenstijl en originele invalshoek. De ondertussen verschenen delen 2, 3 en 4 liggen te wachten onder de boom.
Verder heb ik de Familie Doorzon aan de collectie toegevoegd. Heb er tot nu toe een tiental gekocht. Vallen wreed goe mee en de tekenstijl ligt me ook wel. Ik heb echter problemen met het herkennen van eerste drukken. De rug bv. staat daar bij de eerste drukken steeds iets op of niet? Ik heb er met een blanco rug en met een bedrukte rug (allebei uitgeverij SP) waarvan ik dacht dat het beiden eerste drukken waren. Wie weet hoe je eerste drukken Doorzon herkent?

Koopje; Geharrebar 1,2 en 3 in eerste druk (espee) van Eric Schreurs voor 7 euro samen.

De Generaal-collectie nog wat verder uitgebreid. Ik mis nu enkel 4 en 11 nog. En 'Handleiding voor het grijpen van de macht of elf manieren hoe het niet moet' van Oberon-strips, die mag ook altijd aangeboden worden...

Ook in huis gehaald en goed bevonden; De heer Vastenavond van As bij Dupuis. Knap getekend, goed gevonden, grappig. Al had heel het verhaal aan drie delen volgens mij ook genoeg gehad.

Ook begonnen met de Guust-reeks naar aanleiding van zijn toemalige 40ste verjaardag. Ik probeer de serie met het vlek-logo erop compleet te krijgen. De eerste Guusten in eerste druk zijn immers niet te betalen.

Geleend van een vriend maar nog niet gelezen; 100 Bullets (1 t.e.m. 4). Amerikaanse vaak bestoefte strip. Mij benieuwen.

(Tegen beter weten in: ) Wat jullie?

Anna List 23 december 2008 14:27

:cheer: strippen :cheer:

Djiezes 23 december 2008 14:27

:cheer: strippers :cheer:

Anna List 23 december 2008 14:28

:cheer: draadjes verneuken :cheer:

BigF 23 december 2008 14:32

:cheer: vrienden :cheer:

roger verhiest 23 december 2008 14:33

Ik heb ooit "Barbarella" van Les Editions du terrain vague gehad, uitgeleend en nooit teruggezien.. Heeft er nog iemand een exemplaar ? Ik zoek alle 2de hands stripwinkels voortdurend af...

Anna List 23 december 2008 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3876320)
:cheer: vrienden :cheer:

:cheer: waardering :cheer:

HAMC 23 december 2008 14:37

Piet Pienter en Bert Bibber.

BigF 23 december 2008 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3876322)
Ik heb ooit "Barbarella" van Les Editions du terrain vague gehad, uitgeleend en nooit teruggezien.. Heeft er nog iemand een exemplaar ? Ik zoek alle 2de hands stripwinkels voortdurend af...

430 euro

Hou er wel rekening mee dat je misschien je eigen strip terugkoopt...
;-)

Anna List 23 december 2008 14:40

:cheer: Nubian Toogshake :cheer:

BigF 23 december 2008 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3876327)
:cheer: waardering :cheer:

:cheer: misverstand :cheer:

Anna List 23 december 2008 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3876338)
:cheer: misverstand :cheer:

:cheer: oops ergernis ? :cheer:

Dronkoers 23 december 2008 14:45

:cheer: kerstbomen uitkleden :cheer:

BigF 23 december 2008 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3876341)
:cheer: oops ergernis ? :cheer:

:cheer: berusting :cheer:

Pieke 23 december 2008 14:46

3 Bijlage(n)
prachtig getekend en knap verhaal: "Boven de Wolken" een tweeluik dat zich afspeelt tijdens de tweede wereldoorlog; van dezelfde tekenaar een one-shot genaamd "De laatste vlucht".

Jeronimo 23 december 2008 16:26

Heel mooi getekend, maar er gebeurt niet erg veel per boek.

Anna List 23 december 2008 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3876350)
:cheer: berusting :cheer:

heb je die strip die ik je in je vorige stripdraad heb aangeraden eigenlijk ooit gelezen ? :-P

BigF 23 december 2008 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3876351)
prachtig getekend en knap verhaal: "Boven de Wolken" een tweeluik dat zich afspeelt tijdens de tweede wereldoorlog; van dezelfde tekenaar een one-shot genaamd "De laatste vlucht".

Nooit van gehoord.
Maar ik ben ook niet zo'n sucker voor vliegtuigstrips...

BigF 23 december 2008 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3876557)

Heel mooi getekend, maar er gebeurt niet erg veel per boek.

Daar lees ik wel meer goeie dingen over maar zelf nog niet gelezen.
Ik verzamel alleen maar eerste drukken en die eerste drukken van Murena zijn om een of andere reden peperduur...

BigF 23 december 2008 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3876562)
heb je die strip die ik je in je vorige stripdraad heb aangeraden eigenlijk ooit gelezen ? :-P

Nee, ik ben zelfs vergeten hoe die heette...

:oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be