Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   dronken rijden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116576)

Anna List 23 december 2008 15:22

dronken rijden

Citaat:

Militair gaat boete voor dronken rijden zat betalen
Een dronken Belgische militair is gisteren in het Nederlandse Den Helder aangehouden toen hij een eerdere boete kwam betalen voor rijden onder invloed. De 41-jarige man ging wederom op de bon, meldt de marechaussee.

Opnieuw dronken
De militair was eind vorige maand voor de eerste keer tegen de lamp gelopen omdat hij met een slok op achter het stuur zat. Hij kreeg een boete van 350 euro. Gisteren kwam hij zijn boete contant betalen bij het bureau van de marechaussee. Hij was samen met zijn 6-jarig zoontje van Brussel naar Den Helder gereden, maar had het klaarblijkelijk niet droog kunnen houden.

Tijdens de overdracht van het geld rook de agent een sterke alcoholgeur. Hierop werd besloten om de Belg opnieuw te laten blazen. Net als een maand eerder bleek hij anderhalf keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed te hebben.

Nieuwe boete
De militair kreeg een rijverbod van vier uur en een nieuwe boete van 242 euro. Internetbankieren had de man behalve een lange reis, dus ook een hoop geld bespaard. (novum/adv)
23/12/08 14u32
uit De Morgen

:lol:

Dronkoers 23 december 2008 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3876412)
uit De Morgen

:lol:

:cheer: Er bestaan nog mannen :cheer:

vlijmscherp 23 december 2008 15:26

als de minister zich zat mag drinken, dan toch ook een gewone militair zeker???

Derk de Tweede 23 december 2008 15:42

In mijn tijd kreeg je als dienstplichtige voor zo'n geintje 10 dagen verzwaard of misschien zelfs zwaar arrest.
Heb zelf ook weleens moeten zitten, maar dan voor iets anders.

Anna List 23 december 2008 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3876461)
In mijn tijd kreeg je als dienstplichtige voor zo'n geintje 10 dagen verzwaard of misschien zelfs zwaar arrest.

als ze alle dronken militairen arrest gaan moeten geven ... gaan ze kazernes terug moeten openen vrees ik ...

Derk de Tweede 23 december 2008 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3876464)
als ze alle dronken militairen arrest gaan moeten geven ... gaan ze kazernes terug moeten openen vrees ik ...

Ik lag in de tent op camping Stortemelk naast een lieve Friese meid, ver na appèltijd. Onwettig afwezig dus en ik was onder invloed van Berenburg en weed. Staat de ritmeester ineens voor de tent.
Dat geintje heeft me 7 dagen zwaar gekost, een boete van 25 gulden en een aantekening.

Anna List 23 december 2008 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3876483)
Ik lag in de tent op camping Stortemelk naast een lieve Friese meid, ver na appèltijd. Onwettig afwezig dus en ik was onder invloed van Berenburg en weed. Staat de ritmeester ineens voor de tent.
Dat geintje heeft me 7 dagen zwaar gekost, een boete van 25 gulden en een aantekening.

prijs kwaliteit lijkt me dat niks om spijt van te hebben :-P

Duvelke 23 december 2008 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3876415)
:cheer: Er bestaan nog mannen :cheer:

idioten bedoelt u? :roll:

Komaan, dit kan je toch niet goedkeuren!? dronken achter het stuur, met een kind van 6 jaar er bij !!!!!

zo'n mensen zouden ze moeten verbieden om een lange tijd niet meer te mogen rijden

Anna List 23 december 2008 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3876496)

Komaan, dit kan je toch niet goedkeuren!? dronken achter het stuur, met een kind van 6 jaar er bij !!!!!

zo'n mensen zouden ze moeten verbieden om een lange tijd niet meer te mogen rijden

zo ne kleine van 6 kan al behoorlijk helpen sturen als die op schoot zit hoor !

op voorwaarde dat m nuchter is natuurlijk !

From_Vlaanderen 23 december 2008 16:11

:cheer: Provocatie :cheer:

Jazeker 23 december 2008 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3876506)
zo ne kleine van 6 kan al behoorlijk helpen sturen als die op schoot zit hoor !

op voorwaarde dat m nuchter is natuurlijk !

En vooral de klap van de airbag opvangen? :?

Ambiorix 23 december 2008 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3876461)

voor wat dan:-D

Weezer 23 december 2008 16:32

Wat moet een Belgische militair in Den Helder? Spionieren bij de marine of zo? ;)

Derk de Tweede 23 december 2008 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3876572)
Wat moet een Belgische militair in Den Helder? Spionieren bij de marine of zo? ;)

Kijken naar de roots van de Belgische Marine. 8-)

Dronkoers 23 december 2008 16:54

Citaat:

Zijt ge er weer met uw "verbieden"? ;-)

Dit is k&k eh :-D

Jazeker 23 december 2008 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3876623)
Zijt ge er weer met uw "verbieden"? ;-)

Dit is k&k eh :-D

Ergens heeft hij wel een punt. Dat je je met een stuk in uw voeten in een vangrail vlamt zal mij worst wezen. Maar dat je dronken gaat rijden met je kindje erbij, dat is toch niet niks.

toccata 23 december 2008 18:39

Citaat:

²
(sorry Dronkoers;-))

Geert C 23 december 2008 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3876419)
als de minister zich zat mag drinken, dan toch ook een gewone militair zeker???

Met dat verschil dat de minister een chauffeur heeft, betaald door ons allemaal. :-)

Jazeker 23 december 2008 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3876818)
Met dat verschil dat de minister een chauffeur heeft, betaald door ons allemaal. :-)

En geen kind in de auto.

HAMC 23 december 2008 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3876752)
Ergens heeft hij wel een punt. Dat je je met een stuk in uw voeten in een vangrail vlamt zal mij worst wezen. Maar dat je dronken gaat rijden met je kindje erbij, dat is toch niet niks.

Het is toch beter dat kinderen van vroeg af aan leren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be