Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belg gelooft niet meer in paarse regering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11660)

Antoon 7 april 2004 15:28

Citaat:

Belg gelooft niet meer in paarse regering

Amper 14 procent van de Belgen heeft vertrouwen in de integriteit van politici. Ook het geloof in de paarse regering is zoek. Dat blijkt uit het European Trusted Brands 2004 onderzoek van Reader´s Digest.

Vooral het werkgelegenheidsbeleid van paars baart de Belg zorgen. "Volgens de Belgen zijn politici de minst betrouwbare beroepsgroep. In de lijst van onderzochte instellingen staat de overheid met 33 procent onderaan", aldus Reader´s Digest in een mededeling woensdag. Dat is nog een procent minder in vergelijking met vorig jaar.

Uit de studie blijkt ook dat het vertrouwen in het regeringsbeleid op een aantal fronten is gedaald. De Belg maakt zich vooral zorgen over het beleid inzake werkgelegenheid. Nauwelijks 24 procent heeft vertrouwen in het werkgelegenheidsbeleid van paars, dat is maar liefst 11 procent minder dan vorig jaar.

Het gedaalde vertrouwen in de nationale overheid is een fenomeen dat ook op Europees vlak is waar te nemen. De daling van 55 naar 28 procent is zelfs nog een stuk drastischer dan in België. Politici in Europa krijgen bovendien gemiddeld amper een score van 10 procent. (SCS)
Wat een verrassing. :)

CONTRA 7 april 2004 16:07

Een coalitie van VLD, NVA en VB met als eerste minister Filip De Winter..
De enige oplossing 8) dit is mijn droom.... :lol:

The Paulus Experience 7 april 2004 16:10

Anarchie nu! :P

Mieke 79 7 april 2004 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA
Een coalitie van VLD, NVA en VB met als eerste minister Filip De Winter..
De enige oplossing 8) dit is mijn droom.... :lol:

Ge gaat nog lang mogen dromen. NVA is bv. in kartel gegaan met CD&V. Slechts één van de vele problemen, die ik zie in uw 'oplossing'...

JoeQpublic 7 april 2004 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Het gedaalde vertrouwen in de nationale overheid is een fenomeen dat ook op Europees vlak is waar te nemen. De daling van 55 naar 28 procent is zelfs nog een stuk drastischer dan in België. (SCS)

dus wij Belgen hebben meer vertrouwen in onze regering dan de Fransen, Duitsers en anderen in de hunne...
straf!
Misschien moet ik opnieuw naar school voor begrijpend te leren lezen, maar ik meen toch dat jouw topic-titel ongelukkig gekozen is, Antoon.

Antoon 7 april 2004 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:

dus wij Belgen hebben meer vertrouwen in onze regering dan de Fransen, Duitsers en anderen in de hunne...
straf!
Misschien moet ik opnieuw naar school voor begrijpend te leren lezen, maar ik meen toch dat jouw topic-titel ongelukkig gekozen is, Antoon.

Ik heb tekst en titel integraal overgenomen van Het Laatste Nieuws online, een krant dat bovendien niet echt anti-VLD hoort te zijn, hé?

Niks gekozen. Zie maar zelf.

Ik zie trouwens niet in waarom de titel slecht is gekozen. Volgens deze tekst heeft de Belg inderdaad geen vertrouwen meer in Paars (en terecht!).

De resultaten in andere landen is bijzaak.

Dilbert 7 april 2004 16:20

Citaat:

Citaat:

Amper 14 procent van de Belgen heeft vertrouwen in de integriteit van politici. Ook het geloof in de paarse regering is zoek. Dat blijkt uit het European Trusted Brands 2004 onderzoek van Reader´s Digest.

Vooral het werkgelegenheidsbeleid van paars baart de Belg zorgen. "Volgens de Belgen zijn politici de minst betrouwbare beroepsgroep. In de lijst van onderzochte instellingen staat de overheid met 33 procent onderaan", aldus Reader´s Digest in een mededeling woensdag. Dat is nog een procent minder in vergelijking met vorig jaar.

Uit de studie blijkt ook dat het vertrouwen in het regeringsbeleid op een aantal fronten is gedaald. De Belg maakt zich vooral zorgen over het beleid inzake werkgelegenheid. Nauwelijks 24 procent heeft vertrouwen in het werkgelegenheidsbeleid van paars, dat is maar liefst 11 procent minder dan vorig jaar.

Het gedaalde vertrouwen in de nationale overheid is een fenomeen dat ook op Europees vlak is waar te nemen. De daling van 55 naar 28 procent is zelfs nog een stuk drastischer dan in België. Politici in Europa krijgen bovendien gemiddeld amper een score van 10 procent. (SCS)
Wat een verrassing. :)

In de peiling van La Libre stond ook dat dit vertrouwen in de regering zelfs lager is dan ten tijde van de Dioxine-crisis. Tof! 8)

ICE-MAN 7 april 2004 16:22

sommige belgen (een handvol méér kan dat niet zijn) geloven er wél nog in................vooral ten zuiden van de taalgrens !
de vlamingen echter hebben er nooit of nooit in geloofd................goed weten :!:

ancapa 7 april 2004 20:19

Dat hebben de Vlamingen al lang door... bijna 25 % 8O

Nu nog de domme Belgen die geloven in paarse dromen en leugens, alles gratis en voor niets 8O

ancapa 8 april 2004 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
sommige belgen (een handvol méér kan dat niet zijn) geloven er wél nog in................vooral ten zuiden van de taalgrens !
de vlamingen echter hebben er nooit of nooit in geloofd................goed weten :!:

na de excuses in Ruanda... wanneer de excuses voor Vlaanderen, werklozen, gehandicapten, rusthuizen 8O

pope 8 april 2004 07:22

Citaat:

Citaat:

straf!

Even ter verduidelijking: het gaat hier over het vertrouwen VAN de belg IN de belgische regering OP europees vlak. Daar hebben duitsers, fransen, ... weinig of niets mee te maken. Cursus 'Begrijpend Lezen' zou inderdaad géén kwaad kunnen :D

Hans1 8 april 2004 07:51

De Belgen hebben geen vertrouwen meer in paars, maar ze zeggen er niet bij dat ze wel vertrouwen zouden hebben in het Vlaams Blok en consoorten.

Ook dat is begrijpend lezen.

P.S.: B.U.B. hoort inderdaad niet bij consoorten. Wij staan mijlenver van het VB.

Distel 8 april 2004 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
P.S.: B.U.B. hoort inderdaad niet bij consoorten. Wij staan mijlenver van het VB.

Inderdaad. Het VB haalt namelijk wèl stemmen.

Xnorf 8 april 2004 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Inderdaad. Het VB haalt namelijk wèl stemmen.

:rofl:

pope 8 april 2004 08:35

Citaat:

De Belgen hebben geen vertrouwen meer in paars, maar ze zeggen er niet bij dat ze wel vertrouwen zouden hebben in het Vlaams Blok en consoorten.

Ook dat is begrijpend lezen.

Zielig staaltje van berichtsvervorming wederom. Het gaat het er hem niet over of de belg vertrouwen heeft in het Vlaams Blok, als wel of ze vertrouwen hebben in paars. Kon je niets beter verzinnen?

Dilbert 8 april 2004 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:

straf!

Even ter verduidelijking: het gaat hier over het vertrouwen VAN de belg IN de belgische regering OP europees vlak. Daar hebben duitsers, fransen, ... weinig of niets mee te maken. Cursus 'Begrijpend Lezen' zou inderdaad géén kwaad kunnen :D

Precies alsof "De Belg" een onderscheid maakt tussen Paars op Vlaams, Belgisch of Europees niveau. :roll:

Xnorf 8 april 2004 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pope

Precies alsof "De Belg" een onderscheid maakt tussen Paars op Vlaams, Belgisch of Europees niveau. :roll:

als ze overal niveau 0 halen merkt ne gewone mens het onderscheid niet eens :P

Rudy Van Nespen 8 april 2004 09:04

Dit bericht is hoegenaamd geen verrassing.
De burger heeft trouwens groot gelijk om de leugens van Paars te klasseren in het 'verticale klassement'.

De realiteit toont aan dat we met een record aantal faillissementen kampen en dat de werkloosheid stijgt.

Het wordt hoog tijd voor radicale politieke veranderingen: Straf alle grote partijen af en kies voor nieuwe kleine partijen!
Dan pas krijgt de burger de vernieuwing waar hij naar snakt!

Tegendradigaard 8 april 2004 11:07

Ik heb der nochtans vertrouwen in... dat paars de verkiezingen zal verliezen.

Xnorf 8 april 2004 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik heb der nochtans vertrouwen in... dat paars de verkiezingen zal verliezen.

valt me nu pas op : uw avatar is paars :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be