![]() |
Miss België 2009: Zeynep Sever
Vorig jaar was het van Tsjechische afkomst Alizée Poulicek die Miss België geworden was. Helaas begreep deze dame geen woord Nederlands laat staan dat ze het sprak. Haar optreden in de laatste show was zelfs meelijwekkend.
Dit jaar is de van Turkse afkomst Zeynep Sever de mooiste van het land. http://www.deredactie.be/cm/de.redac...223_MissBelgie Is er iets bekend over de talenkennis van deze jongedame? Was het interview tijdens de verkiezing ook in het Nederlands? Ik heb de uitzending niet bekeken vandaar mijn vraag. In feite hoort dit topic niet thuis in K&K maar ik zou niet weten waar het wel op de juiste plaats staat. |
Citaat:
mooie illustratie van wat Belgie nog voorstelt anno 2008 |
Citaat:
|
Citaat:
in Wallonie kan je probleemloos een diploma lagere school behalen zonder Nederlands te leren. De eerste landstaal is er niet verplicht, doch slechts een keuzevak. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 43475 |
nee idd eerste eredame was ook eentalig Frans ...
|
Citaat:
|
:cheer:
Leve belgië! :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom wordt die geen premier? Meteen geen kloof meer tussen politiek en de burgers. De vorige miss Alizée Poulichek is op het einde ook nog eens op het podium gekomen om in het NL te laten horen hoeveel vooruitgang ze in het NL gemaakt had. Wilde het zo perfect mogelijk doen en struikelde daarbij over haar woorden naar het einde toe; maar ze mag best wel trots zijn. De Franstalige presentator heeft voor de eerste keer ook wat NL gesproken. Op school beseffen de jongeren niet altijd meer dat FR & NL belangrijk zijn, maar eenmaal wat ouder merken ze dat NL & FR toch wel interessant is. |
Citaat:
Met de van Russische afkomst Miss World 2008 hetzelfde: wil je een internationale wedstrijd meedoen spreek dan op z'n minst Engels. Ik vond het maar een rare vertoning dat er een tolk kwam bij staan. |
Citaat:
ze heeft gelijk: wie voor zijn 10de niet in contact gekomen is met een andere taal; zal toch niet meer accentloos spreken. Franstaligen komen zelden in contact met NL; zeker niet in Wallonië. |
Citaat:
Dat we elkaar niet verstaan is de beste garantie voor het einde van Belgie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat mij opviel was de lelijke uitspraak van het Frans door madam Darline Devos.
|
Citaat:
|
Ach, missen zijn toch maar mussen... Ik kom op straat, in de cafés... veel knapper volk tegen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be