Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Sire, wij hebben geen poltici meer (en ook geen mooie vrouwen!) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116616)

Texas Ranger 24 december 2008 17:02

Sire, wij hebben geen poltici meer (en ook geen mooie vrouwen!)

2 Bijlage(n)
Zopas werden in Belgie en Nederland de nieuwe Missen verkozen en wat daarbij opvalt: beide, Miss Belgium 2009 en Miss Netherlands 2009 zijn beide van Turkse origine!!!

Ik persoonlijk vind dit zeer merkwaardig: mij ga je niet vertellen dat in beide landen precies degenen verkozen worden tot "mooiste van het land" die ondervertegenwoordigd zijn in de wedstrijd, het toeval lijkt mij te groot! Alsof Nederland en Belgie geen "oorspronkelijke" vrouwen heeft die minstens even mooi zijn.

Ik ben dan ook sterk geneigd om te vermoeden dat met de uitslag geknoeid is om de Europese bevolking warm te maken voor de toetreding van Turkije tot de Europese gemeenschap. Zou het niet bijvoorbeeld tot de taken kunnen horen van de Turkse geheime dienst om de televoting zodanig bij te sturen dat deze in het voordeel van de respectievelijke Turkse kandidates uitvalt? (Eventueel met instemming en medewerking van links georienteerde televisie-omroepen of regisseurs/producers/organisatoren). Dit is een kaakslag (en politieke aanslag?) voor onze beider landen.

De Belgische laureate noemt Zeyrep Sever, is 19 en emigreerde pas op haar 11 de naar ons land. Amper 6 jaar later mag ze het kroontje van mooiste van het land op haar hoofd zetten. Haar vriend is de Turkse keeper van de Turkse nationale ploeg. Mij lijkt het alsof ze in de Turkse kolonie Belgie een nieuwe Miss hebben verkozen. De vorige laureate had de Poolse origine, misschien was dit slechts een voorbereiding op een Turkse voor dit jaar, om niet direkt argwaan te ruiken...

Sire, wij hebben geen politici meer en nu ook geen mooie vrouwen meer. En misschien hebben de corrupte politici die ons land zolang hebben geregeerd hier ook schuld aan!

(Foto bovenaan: Miss Belgie 2009, onderaan: Miss Nederland 2009)

-=EXCALIBUR=- 24 december 2008 17:31

Het zou best kunnen dat er krachten aan het werk zijn om die richting ( Turkije bij de EU ) te stuwen. Langs de andere kant moet je het aantal Turken in de 2 landen niet onderschatten en is het nationalisme onder hen nog steeds alive & kicking. Dit ondanks hun lokale paspoorten.

Dus ja.... ik weet het niet.

De schoofzak 24 december 2008 17:43

Tsja, eigenlijk was het de beurt aan een Franstalige èn autochtone van origine, maar men vond geen die Nederlands kon, of bereid was het te leren ...

Voor de rest .... ze zien er wel geïntegreerd uit. Enne .. ik zou mijn ogen niet sluiten, als ze hun kroontje zouden ontbloten.

Mr. Orange 24 december 2008 17:58

Toch geen lelijk kind. Spijtig inderdaad dat ze niet tweetalig is.

Ochja, wie weet kan ze haar ambtstermijn nog niet eens uitdoen... de splitsing, je weet wel...

Jo Laweit 24 december 2008 18:04

Bij deze laat ik allen weten dat je net zoals ik reeds gedaan heb, de voorzitster van de "concours miss belgique" madame Darline De vos kan feliciteren met haar nieuwe miss Zeynep Sever op haar mailadres :

[email protected]

bijgaand een copietje van de verstuurde mail :

Chère Madame Devos,

Déçu de voir gagner Zeynep Sever votre concours belge, une candidate qui ne parle que la langue d'une minoritée du pays tandis qu'il y a des filles qui parlent aussi bien les trois langues de notre pays que leur langue maternelle, je suis dans l'attente de voir apparaître vos excuses envers toutes les vraies candidates "belges" dans les médias un de ces jours, c'est la moindre des choses que vous pouvez faire.

Conscient du fait que votre concours est en premier lieu une épreuve de beauté, et qu'une photo ne parle pas, je me trouve dans l'obligeance de vous faire savoir que probablement vos problèmes linguistiques n'existeront plus l'année prochaine.....
si l'Etat Belge ne soit plus l�*....

Comme il est bien probable que l'année prochaine la belgique "tél que" existera toujours, l'idée d'annoncer au paravant aux candidates qu'elles peuvent monter sur scène "bouche cousue" vous épargnera un gros paquet d'euros et l�* vraiment la plus belle gagnera le concours de "soit-belle-et-tait-toi".

Meilleurs voeux et bonne année.

J.L.

PS - On request this mail is also available in english.

PS - Nederlandstalige versie van deze mail op aanvraag.

PS - Gerne verfassen Wir Ihnen diesen Mail auch im deutsch.

filosoof 24 december 2008 18:05

Mooi zijn, dat is alles wat er van gevraagd wordt.
Dus...

PS, taalfout in de mail:twisted:
[edit] vier taalfouten...
(ik zoek niet verder)

Jo Laweit 24 december 2008 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3878675)
Mooi zijn, dat is alles wat er van gevraagd wordt.
Dus...

PS, taalfout in de mail:twisted:

Maak me daar géén zorgen om, klein foutje moet kunnen, als ik het nivo van de wedstrijd van die madam bezie !;-)

filosoof 24 december 2008 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Laweit (Bericht 3878683)
Maak me daar géén zorgen om, klein foutje moet kunnen, als ik het nivo van de wedstrijd van die madam bezie !;-)

Zet je foto dan!!:lol::lol:;-)

Zwartengeel 24 december 2008 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Laweit (Bericht 3878672)
Bij deze laat ik allen weten dat je net zoals ik reeds gedaan heb, de voorzitster van de "concours miss belgique" madame Darline De vos kan feliciteren met haar nieuwe miss Zeynep Sever op haar mailadres :

[email protected]

bijgaand een copietje van de verstuurde mail :

Chère Madame Devos,

Déçu de voir gagner Zeynep Sever votre concours belge, une candidate qui ne parle que la langue d'une minoritée du pays tandis qu'il y a des filles qui parlent aussi bien les trois langues de notre pays que leur langue maternelle, je suis dans l'attente de voir apparaître vos excuses envers toutes les vraies candidates "belges" dans les médias un de ces jours, c'est la moindre des choses que vous pouvez faire.

Conscient du fait que votre concours est en premier lieu une épreuve de beauté, et qu'une photo ne parle pas, je me trouve dans l'obligeance de vous faire savoir que probablement vos problèmes linguistiques n'existeront plus l'année prochaine.....
si l'Etat Belge ne soit plus l�*....

Comme il est bien probable que l'année prochaine la belgique "tél que" existera toujours, l'idée d'annoncer au paravant aux candidates qu'elles peuvent monter sur scène "bouche cousue" vous épargnera un gros paquet d'euros et l�* vraiment la plus belle gagnera le concours de "soit-belle-et-tait-toi".

Meilleurs voeux et bonne année.

J.L.

PS - On request this mail is also available in english.

PS - Nederlandstalige versie van deze mail op aanvraag.

PS - Gerne verfassen Wir Ihnen diesen Mail auch im deutsch.

Waarom stuur jij eigenlijk een brief gericht aan de organisatoren van de Miss Belgiëverkiezing in het Frans?

Jo Laweit 24 december 2008 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3878689)
Zet je foto dan!!:lol::lol:;-)

mijn probleem is dat ik maar vijf talen "spreek" en "versta" en iets minder talen "grammatikaal schrijfgemachtigd" ben...... maar ik neem dan ook niet deel aan het groot dictee, netzomin als dat ik m'n "gezicht" zou showen op een schoonheidswedstrijd laat staan op deze site !:lol:

Jo Laweit 24 december 2008 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3878693)
Waarom stuur jij eigenlijk een brief gericht aan de organisatoren van de Miss Belgiëverkiezing in het Frans?

om zeker te zijn dat ze t'verstaan ;-)

De schoofzak 25 december 2008 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3878693)

Tip voor meneer Laweit: omdat volgens de etikette het de meerdere is de de mindere aanspreekt in de taal van die mindere. (opgevangen in mijn soldatentijd, en da's lang geleden)

groene flamingant 25 december 2008 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger (Bericht 3878576)
Zopas werden in Belgie en Nederland de nieuwe Missen verkozen en wat daarbij opvalt: beide, Miss Belgium 2009 en Miss Netherlands 2009 zijn beide van Turkse origine!!!

Ik persoonlijk vind dit zeer merkwaardig ... Ik ben dan ook sterk geneigd om te vermoeden dat met de uitslag geknoeid is om de Europese bevolking warm te maken voor de toetreding van Turkije tot de Europese gemeenschap.

Ooit al gehoord van paranoia?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger
De Belgische laureate noemt Zeyrep Sever, is 19 en emigreerde pas op haar 11 de naar ons land. Amper 6 jaar later mag ze het kroontje van mooiste van het land op haar hoofd zetten. Haar vriend is de Turkse keeper van de Turkse nationale ploeg. Mij lijkt het alsof ze in de Turkse kolonie Belgie een nieuwe Miss hebben verkozen. De vorige laureate had de Poolse origine, misschien was dit slechts een voorbereiding op een Turkse voor dit jaar, om niet direkt argwaan te ruiken...

Al te snugger ben je blijkbaar ook niet: Tot nader order is 19 min 11 nog steeds 8 en géén 6! De vorige laureate was ook niet van Poolse maar van Tsjechische komaf.

barbaar 25 december 2008 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3879994)
Tip voor meneer Laweit: omdat volgens de etikette het de meerdere is de de mindere aanspreekt in de taal van die mindere. (opgevangen in mijn soldatentijd, en da's lang geleden)

In wat voor taal werd jij aangesproken ?

Zwartengeel 25 december 2008 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Laweit (Bericht 3878699)

Dus in Brussel spreek jij ook spontaan tegen iedereen die je tegenkomt Frans? Om er zeker van te zijn dat ze je zullen verstaan?

Texas Ranger 25 december 2008 22:26

Enkele jaren terug zou er in Denemarken ook een Turkse zijn verkozen tot Miss van het land... Kan geen toeval meer zijn...

azert 25 december 2008 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Laweit (Bericht 3878699)

Darlien Devos is van Waregem en haar Frans (alvast haar uitspraak) doet nogal Vlaams aan.

azert 25 december 2008 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger (Bericht 3878576)
De vorige laureate had de Poolse origine,

Schrap schrap: de vorige laureate was van Tsjechische origine.

Texas Ranger 25 december 2008 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 3880022)
Ooit al gehoord van paranoia?
Al te snugger ben je blijkbaar ook niet: Tot nader order is 19 min 11 nog steeds 8 en géén 6! De vorige laureate was ook niet van Poolse maar van Tsjechische komaf.

Excuus, meneer de flamingant: paranoia zegt u ? Hoe verklaart u dan tevens dat nadat de Europese unie de Euro munststukken had geslagen (waarbij Turkije buiten de monetaire unie werd gehouden), de Turken terstond bijna identieke munten lieten circuleren die ook in onze automaten aanvaard werden (omdat de automaten ze niet van elkaar konden onderscheiden), terwijl hun imitatie "2 Euro" stuk veel minder waard bleek dan onze echte 2 euro munstukken. Alweer een inteventie van de geslepen turken om duidelijk te maken: ons kan je niet buitensluiten, wij horen er bij en zijn gelijkwaardig aan jullie... Of berust deze bevinding ook op mijn veronderstelde paranoia?
Autochtonen die mede-autochtonen meteen de grond inboren en voor gek verslijten omdat ze machinaties van een te duchten vijand veronderstellen zijn als u het mij vraagt zielig...

Nogmaals excuus: ik dacht per abuis dat uw tsjechische een poolse was... Wat een schandalige vergissing. Behoorden deze beide volken niet tot het voormalige oostblok soms? Gelukkig dat niet een Marokkaanse Miss Belgie geworden is, anders had u mij voor idioot versleten omdat ik een Turkse had genoemd. Of maakt u onderscheid tussen Turken en Marokkanen? Ik niet, beste flamingant! Evenmin als ik onderscheid maak tussen Vlamingen en Walen, jammer voor u maar helaas...

Kallikles 25 december 2008 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger (Bericht 3880098)
Excuus, meneer de flamingant: paranoia zegt u ? Hoe verklaart u dan tevens dat nadat de Europese unie de Euro munststukken had geslagen (waarbij Turkije buiten de monetaire unie werd gehouden), de Turken terstond bijna identieke munten lieten circuleren die ook in onze automaten aanvaard werden (omdat de automaten ze niet van elkaar konden onderscheiden), terwijl hun imitatie "2 Euro" stuk veel minder waard bleek dan onze echte 2 euro munstukken. Alweer een inteventie van de geslepen turken om duidelijk te maken: ons kan je niet buitensluiten, wij horen er bij en zijn gelijkwaardig aan jullie... Of berust deze bevinding ook op mijn veronderstelde paranoia?
Autochtonen die mede-autochtonen meteen de grond inboren en voor gek verslijten omdat ze machinaties van een te duchten vijand veronderstellen zijn als u het mij vraagt zielig...

Nogmaals excuus: ik dacht per abuis dat uw tsjechische een poolse was... Wat een schandalige vergissing. Behoorden deze beide volken niet tot het voormalige oostblok soms? Gelukkig dat niet een Marokkaanse Miss Belgie geworden is, anders had u mij voor idioot versleten omdat ik een Turkse had genoemd. Of maakt u onderscheid tussen Turken en Marokkanen? Ik niet, beste flamingant! Evenmin als ik onderscheid maak tussen Vlamingen en Walen, jammer voor u maar helaas...

Dan raad ik jou toch eens aan op een wereldbol of een landkaart te gaan kijken hoever Turkije en Marokko van elkaar afliggen.

PS: Het is niet toevallig dat de afgelopen twee jaar twee brachycefale vrouwen uit het Oosten (Tsjechië, Turkije) het gehaald hebben. Maangezichtjes zijn mooi voor een vrouw, maar lelijk voor een man, wat dan weer goed nieuws is voor de doligocefale Germaanse man.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be