circe |
29 december 2008 15:24 |
Kindertjes krijgen trauma door rode verbeterstift!
Steeds meer scholen verbieden verbeteren met rode pen
BRUSSEL - Correcties in rode inkt zouden slecht zijn voor het zelfvertrouwen van kinderen, schrijft de Sunday Telegraph.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
Citaat:
Volgens schooldirecteur Richard Sammonds 'kan een rode pen zeer demotiverend zijn voor scholieren, die het interpreteren als 'je bent niet goed genoeg'. Wij gebruiken daarom bij het nakijken van proeven tegenwoordig highlightpennen in alle kleuren, behalve rood. De goede stukken van de proef worden gemarkeerd in de ene, de minder goede in een andere kleur.'
|
-------------------------------------
Kijk, daar krijg ik nu eens de siskes van. Waarschijnlijk nog een trauma uit mijn jeugd toen mijn schrijfsels niet enkel met rood werden verbeterd maar tevens met grote dikke dubbelonderlijnde en met uitroeptekens verluchte dt fouten!
Even een testje doen:
Kindje uit de jaren zestig kreeg dit terug:
Volgens schooldirecteur Richard Sammonds 'kan een rode pen zeer demotiverent zijn voor scholieren, die het interpretteren als 'je bent niet goed genoeg'. Wij gebruiken daarom bij het nakijken van proeven tegenwoordig hailaitpennen in alle kleuren, behalve rood. De goede stukken van de proef worden gemarkeert in de ene, de minder goede in een andere kleur
------------
en nu voor de politiek correcte kinderkes zodat ze geen traumaatje krijgen:
Volgens schooldirecteur Richard Sammonds 'kan een rode pen zeer demotiverentzijn voor scholieren, die het interpretteren als 'je bent niet goed genoeg'. Wij gebruiken daarom bij het nakijken van proeven tegenwoordig hailaitpennen in alle kleuren, behalve rood. De goede stukken van de proef worden gemarkeertin de ene, de minder goede in een andere kleur
En zo gaan de kinderkes écht veel beter en veel sneller kunnen zien waar ze dus "minder goed" waren zodat ze geen levenslang trauma oplopen..... :roll:
Gelukkig dat "dt" fouten nu als "minder goed" worden beschouwd en schrijffouten ook als "minder goed". Als we mensen als de loco flamenco moeten geloven zouden zulke "minder goede" schrijfwijzen ook nog eens als "verrijking" kunnen worden aanzien, nietwaar Flamenco?
|