Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Turkse Luchtmacht bombardeert in Irak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116836)

kelt 30 december 2008 14:42

Turkse Luchtmacht bombardeert in Irak

Het past natuurlijk in het kader van de zesmaandelijkse Koerdenjacht.
Nu alle blikken gericht schijnen te zijn op wat Israel aan het uitspoken is in Gaza ,met slachtoffers die nog tamelijk eenvoudig te tellen zijn zouden we het haast vergeten.Er is nog een oud conflict met terroristen aan beide zijden bezig even verderop....

Bij nader inzien.....een NATO-lid bombardeert een niet-NATO-lid,de boodschap is duidelijk : "Hou van ons...of....."

Ongetwijfeld bestaat de ganse bevolking van Iraaks Koerdistan uit terroristen,daar zal de Turkse luchtmacht sterk toe bijdragen :roll:

Waarom denk ik dat dit niet dat zal bijdragen aan een oplossing van het Koerdisch probleem,maar het juist onhandelbaar groot dreigt te maken

DEMOKRATOS 1 februari 2009 09:39

Turkije zal op lange termijn de schade hiervan ondervinden. Koerden zijn meer herenigd als tevoren en zullen de Turkse staatsterreur verslaan. 30 jaar heeft Turkije ons niet klein gekregen. Een ezel stoot zich geen 2 keer, blijkbaar stoot deze ezel zich al 30 jaar. Ottomaanse rijk is ook zo ondergelopen. Turkije wacht hetzelfde lot, je zal verdrinken in het Koerdische bloed!

Buzz 1 februari 2009 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3890083)
Het past natuurlijk in het kader van de zesmaandelijkse Koerdenjacht.
Nu alle blikken gericht schijnen te zijn op wat Israel aan het uitspoken is in Gaza ,met slachtoffers die nog tamelijk eenvoudig te tellen zijn zouden we het haast vergeten.Er is nog een oud conflict met terroristen aan beide zijden bezig even verderop....

Hoe zit het eigenlijk met de rechten van de Koerden in Turkije? Ik hoor altijd maar PKK dit en PKK dat maar niks over de gelijke rechten daar de laatste tijd. Hebben ze eigenlijk enige vorm van autonomie daar?

liberalist_NL 1 februari 2009 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS (Bericht 3953873)
Turkije zal op lange termijn de schade hiervan ondervinden. Koerden zijn meer herenigd als tevoren en zullen de Turkse staatsterreur verslaan. 30 jaar heeft Turkije ons niet klein gekregen. Een ezel stoot zich geen 2 keer, blijkbaar stoot deze ezel zich al 30 jaar. Ottomaanse rijk is ook zo ondergelopen. Turkije wacht hetzelfde lot, je zal verdrinken in het Koerdische bloed!

De Koerden hebben wel bewezen in Noord-Irak dat ze een vredige, stabiele economisch sterke staat kunnen opbouwen. Dit, helemaal in tegenstelling tot de Arabieren.

Mocht ik ooit politieke macht verwerven, ik zou me wel inzetten voor de Koerdische zaak. :-)

Turken vind ik ook wel een leuk volk, maar het zou me verbazen dat dat lang nog een seculiere staat blijft. Misschien dat Istanbul dan wel aansluiting zoekt bij Griekenland? :lol:

Buzz 1 februari 2009 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3954536)
De Koerden hebben wel bewezen in Noord-Irak dat ze een vredige, stabiele economisch sterke staat kunnen opbouwen. Dit, helemaal in tegenstelling tot de Arabieren.

Mocht ik ooit politieke macht verwerven, ik zou me wel inzetten voor de Koerdische zaak. :-)

Akkoord.

Turkse Nederlander 2 februari 2009 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buzz (Bericht 3954311)
Hoe zit het eigenlijk met de rechten van de Koerden in Turkije? Ik hoor altijd maar PKK dit en PKK dat maar niks over de gelijke rechten daar de laatste tijd. Hebben ze eigenlijk enige vorm van autonomie daar?

De Koerden hebben veel meer vrijheid dan vroeger. Er is een Koerdische partij opgerich die Turkije dagelijks tegen de schenen schopt en alles roept wat ze willen. Er is ook een Koerdische zender opgericht. Het onderwijs in het Koerdisch staat nog in de kinderschoenen. Er zijn nog wel enkele punten tot verbetering vatbaar. Ik denk wel dat in de komende jaren nog meer gerealiseerd zal worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be