Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voelt u zich nog vertegenwoordigd ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116858)

Descartes Jr 30 december 2008 19:01

Voelt u zich nog vertegenwoordigd ?

De nieuwe regering :

In Min :
- Inge Vervotte (maatschappelijk assistente)

In Plus :
- Guido De Padt : advokaat
- Stefaan De Clercq : advokaat
- Steven Van Ackere : advokaat
- Patrick Dewael : advokaat

Dajjal 30 december 2008 19:05

Tijd voor een rechtenstudie lijkt me...

Diederik v.d Elzas 30 december 2008 19:26

't Is om te janken hé, zonder meer. I can't wait for the summer to begin... Ondertussen bid ik tot de heilige martelares Sinte Inge van de Sabéniens dat de bevolking deze keer niet aan collectieve amnesie zal lijden in de stemhokjes.

Ook moet er duchtig werk gemaakt worden van een strategie om LDD te ontmaskeren. Den dikke parvenu van't Zèèitsje mag NIET in de weg gaan lopen op onze laatste herkansing in juni. Welke integere journalist trekt ZIJN beerput eens open?

tony46 30 december 2008 19:28

Advocaten zijn zakkenvullers :oops:

Distel 30 december 2008 19:36

Ik heb mij nooit vertegenwoordigd gevoeld. Logisch ook, zelfs de volksvertegenwoordigers (sic) vertegenwoordigen het volk niet.

van Maerlant 30 december 2008 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3890801)
Ik heb mij nooit vertegenwoordigd gevoeld. Logisch ook, zelfs de volksvertegenwoordigers (sic) vertegenwoordigen het volk niet.

²

azert 30 december 2008 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3890782)
't Is om te janken hé, zonder meer. I can't wait for the summer to begin... Ondertussen bid ik tot de heilige martelares Sinte Inge van de Sabéniens dat de bevolking deze keer niet aan collectieve amnesie zal lijden in de stemhokjes.

Ook moet er duchtig werk gemaakt worden van een strategie om LDD te ontmaskeren. Den dikke parvenu van't Zèèitsje mag NIET in de weg gaan lopen op onze laatste herkansing in juni. Welke integere journalist trekt ZIJN beerput eens open?

Wie zijn separatistische hoop op Inge Vervotje van het ACW moet stellen moet de wanhoop meer dan nabij zijn. :lol::lol::lol:

toccata 30 december 2008 20:09

Bwa,
degenen waar ik op stemde werken goed in het parlement
Hun beroep maakt me niet echt uit

fabianen 30 december 2008 20:13

Normaal,ik denk niet,dat iedereen weet wat er echt gaande is.Als ze maar verdienen,en veilig zijn van het gespuis dat elke keer weer vrijgelaten wordt,de dag van vandaag.

MakingProgress 30 december 2008 23:03

Tiens, zit Patrick Dewael in de nieuwe regering ?
Welke funktie ?
Ik zie zijn naam hier niet bij staan ?

lollysticky 30 december 2008 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MakingProgress (Bericht 3891261)
Tiens, zit Patrick Dewael in de nieuwe regering ?
Welke funktie ?
Ik zie zijn naam hier niet bij staan ?

Patrick Dewael is per definitie de eerste burger van dit land... tgrof vuil van VLD wordt buitengezet op de beste postjes :roll:

ICE-MAN 31 december 2008 00:49

eigenlijk heb ik mij altijd al een beetje "over-vertegenwoordigd" gevoeld....

al die verschillende ministers, vlaamse, waalse, federale, brusselse..... die allemaal maar één doel voor ogen hebben : de meerdere eer en glorie van hun kiezer.... ik voel er mij écht belangrijk door.... nee zovéél aandacht heb ik persoonlijk niet nodig....;-)

Miguelito 31 december 2008 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3890782)

nu hebben we een BEWUST GEKOZEN regering met een minderheid aan vlaamse kant, de communautaire praatbarrak wordt verschoven voor na juni. DAT mogen de kiezers nooit vergeten.
De journalisten in belgiquw zullen ldd NIET aanvallen, want eindelijk is er een "alternatief" voor het VB

Diederik v.d Elzas 31 december 2008 01:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3890824)
Wie zijn separatistische hoop op Inge Vervotje van het ACW moet stellen moet de wanhoop meer dan nabij zijn. :lol::lol::lol:

Juist, ja. Maar wie zijn hoop stelt op Koning, heerschap en koeterwaal, die heeft ze volgens mij niet allemaal!

Descartes Jr 3 januari 2009 09:21

Update :

- In Plus : Veerle Heeren : advokaat

omaplop 3 januari 2009 11:45

De regering vraagt vertrouwen
Wie,wat, waarin, is een ander paar mouwen.
Economisch zitten we in een regressie
Politiek in een depressie
Budgetair aan de grond
Communautair in een afgrond
Politici staan maar te lullen
En ondertussen hun zakken te vullen
DE MENSEN moeten hoognodig samenspannen
En de huidige politiekers voorgoed verbannen
Willen we nog een toekomst voor onze kinderen
Dan moeten we dringend hun plannetjes verhinderen
Normen en waarden moeten herleven
Om iedereen weer hoop te geven
Het is meer dan welletjes
We hebben de buik vol van hun spelletjes

Laat de basis eindelijk reageren
En onze toekomst niet langer hypothekeren

YES WE CAN!!!

Herr Oberst 3 januari 2009 11:47

Ik voel mij betrekkelijk goed vertegenwoordigd door de personen op wie ik gestemd heb.

Descartes Jr 3 januari 2009 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3898100)
Ik voel mij betrekkelijk goed vertegenwoordigd door de personen op wie ik gestemd heb.

Met 6,2 postings per dag over pakweg 2 jaar werk je vast op een advokatenkantoor of een ministerie en hoor je inderdaad bij de happy 10% (of zijn het er 12 ?)

Paul Nollen 3 januari 2009 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3898098)
De regering vraagt vertrouwen
Wie,wat, waarin, is een ander paar mouwen.
Economisch zitten we in een regressie
Politiek in een depressie
Budgetair aan de grond
Communautair in een afgrond
Politici staan maar te lullen
En ondertussen hun zakken te vullen
DE MENSEN moeten hoognodig samenspannen
En de huidige politiekers voorgoed verbannen
Willen we nog een toekomst voor onze kinderen
Dan moeten we dringend hun plannetjes verhinderen
Normen en waarden moeten herleven
Om iedereen weer hoop te geven
Het is meer dan welletjes
We hebben de buik vol van hun spelletjes

Laat de basis eindelijk reageren
En onze toekomst niet langer hypothekeren

YES WE CAN!!!

Het probleem is van alle tijden, de oplossing ook :

Citaat:

Hoe is het mogelijk, dat een machthebber of tiran langdurig in het zadel kan blijven? Étienne de La Boétie (1530–1563) schreef, nauwelijks 18 jaar oud, een klassieke tekst bij uitstek over dit vraagstuk. Zijn antwoord is nog altijd geldig.
La Boétie merkte op, dat er op de keper beschouwd niet eens geweld nodig is om een ongewenste heerser van de macht te verdrijven. Het volstaat om gewoon
niet langer te gehoorzamen: ‘En tegen die ene dictator hoef je zelfs niet te vechten. Het enige wat je moet doen is weigeren hem te gehoorzamen.
citaat uit "de vrijwillige slavernij" http://democratie.nu/algemeen/varia/...slavernij.html

www.democratie.nu

Paul

the_dude 3 januari 2009 14:44

Wat mij opvalt is dat politiekers en advocaten tot een beroepsklasse horen die er eerst en vooral op gericht is zichzelf nodig te houden op de kap van de maatschappij. Terwijl Vervotte er in slaagt nog enige ethische waarden tentoon te spreiden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be