Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Marokkaanse bende jaagt feestende jongens de dood in (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116986)

pissebed 2 januari 2009 09:43

Marokkaanse bende jaagt feestende jongens de dood in

Het jaar is op een verrijkende manier begonnen. Tja, slachtoffers van kansarmoede, rassiesme e.d. zeker? Hopelijk gaat de politie bij de familie van de slachtoffers eens goed alle boekenkasten uitpluizen. Men weet nooit of men niet een of ander rechts boek of pamflet vindt, die deze daad kan rechtvaardigen

klik

Dajjal 2 januari 2009 09:46

Intriest.

Vette Pois(s)on 2 januari 2009 09:46

Gruwelijk

goodwill 2 januari 2009 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pissebed (Bericht 3895977)
Het jaar is op een verrijkende manier begonnen. Tja, slachtoffers van kansarmoede, rassiesme e.d. zeker? Hopelijk gaat de politie bij de familie van de slachtoffers eens goed alle boekenkasten uitpluizen. Men weet nooit of men niet een of ander rechts boek of pamflet vindt, die deze daad kan rechtvaardigen

klik

het is triestig wat hier gebeurd is.
De daders mogen niet vrijlopen, en daarom moet de politie wat intnsiever in gang schieten en haar werk doen, waarvoor ze betaald wordt.

Niemand mag dergelijke gruwelijke daden plegen, beste pissebed, niemand, of het nu allochtonen of autochtonen zijn.

pissebed 2 januari 2009 10:10

Beste Goodwill,

ik vind uw posts altijd getuigen van redelijkheid. Maar het beleid is nog te vaak te slap tov allochtonen. Voor mij mag er geen onderscheid zijn tussen mensen. Maar het moet dan ook zo zijn, dat allochtonen even hard gestraft worden als autochtonen. Vaak krijgen ze "kansarmoede", "minder jobkansen", "ontworteling" aangeboden als excuus om hun wangedrag te kunnen begrijpen. En dat is onaanvaardbaar voor veel mensen.

Maar nogmaals, dat gaat niet over u, u bent een van de redelijkste posters hier.

bentje 2 januari 2009 11:02

Dit soort berichten brengen steeds hetzelfde gevoel bij me op, ik kan het niet goed omschrijven, het is misschien een triest gevoel, een kwaad gevoel, of misschien een gevoel van onmacht.
Ik weet het niet meer, maar wat ik wel weet is dat we dit soort scenario's meer en meer zullen tegenkomen :|

Bobke 2 januari 2009 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3895984)
het is triestig wat hier gebeurd is.
De daders mogen niet vrijlopen, en daarom moet de politie wat intnsiever in gang schieten en haar werk doen, waarvoor ze betaald wordt.

Niemand mag dergelijke gruwelijke daden plegen, beste pissebed, niemand, of het nu allochtonen of autochtonen zijn.

Heel juist.
Maar hoe kunnen ze dat doen zonder dat zich iemand geviseerd voelt ?

bentje 2 januari 2009 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 3896094)
Heel juist.
Maar hoe kunnen ze dat doen zonder dat zich iemand geviseerd voelt ?

niet, dus moet de waarheid onder ogen gezien worden en bepaalde buurten, bevolkingsgroepen e.d nauwgezet gecontroleerd worden.

Derk de Tweede 2 januari 2009 11:37

Waarom lees ik hier niets over op Nederlandse sites ?

Skoebidoe 2 januari 2009 11:51

en waar blijft onze bovenste beste Filo met zijn haarscherpe analyses van dergelijke incidenten?

Bobke 2 januari 2009 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe (Bericht 3896127)
en waar blijft onze bovenste beste Filo met zijn haarscherpe analyses van dergelijke incidenten?

Die zit nu te googlen naar voorbeelden die aantonen dat het ook voorkomt bij autochtonen.

pissebed 2 januari 2009 12:13

Het duurt inderdaad wel lang voor er iemand komt aandraven met 'fait divers'

Skoebidoe 2 januari 2009 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pissebed (Bericht 3896173)
Het duurt inderdaad wel lang voor er iemand komt aandraven met 'fait divers'

Die zijn waarschijnlijk nog aan het uitrusten van hun sympathiebetuigingen n.a.v. de betoging van het AEL in Antwerpen

barbaar 2 januari 2009 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe (Bericht 3896127)

Ik kan dat in zijn plaats doen : het zijn gewone "faits-divers"...

Struik500 2 januari 2009 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3896117)
Waarom lees ik hier niets over op Nederlandse sites ?

Het was op de televisie hier gekomen, verder:

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...einongeluk.xml

http://www.limburger.nl/article/2009...0340/1030/weer

bloedverwant 2 januari 2009 13:42

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland..._spoor_op.html

Een typisch geval van xenofobe journalisten op zoek naar voorpaginanieuws dus. En eens gepubliceerd, kon de rest wel niet anders dan het overnemen. De moderne journalistiek, het wordt bijna pathetisch.

Struik500 2 januari 2009 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant (Bericht 3896304)

Een typisch geval van xenofobe journalisten op zoek naar voorpaginanieuws dus. En eens gepubliceerd, kon de rest wel niet anders dan het overnemen. De moderne journalistiek, het wordt bijna pathetisch.

http://www.nrc.nl/binnenland/article..._geen_misdrijf

Ze gingen niet weg van het spoor.....
Wat deden ze sowieso op het spoor in de eerste plaats? Dat vraagt toch om problemen?

filosoof 2 januari 2009 14:18

Politie: dode door aanrijding met trein geen misdrijf

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pissebed (Bericht 3895977)

klik

Vanuit Rotterdam:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NRC
Politie: dode door aanrijding met trein geen misdrijf
Gepubliceerd: 2 januari 2009 12:50 | Gewijzigd: 2 januari 2009 12:58
ANP
Rotterdam, 2 jan. De politie gaat er vanuit dat de aanrijding op station Rotterdam-Alexander, waarbij een 19-jarige jongen uit Oegstgeest om het leven kwam, een tragisch ongeval is. Nieuws - Jongen uit Oegstgeest komt om op station Alexander
De dood van de jongen op het NS-station zou niet het gevolg zijn van een misdrijf. Bij het voorval, gisterochtend, raakte een andere jongen zwaargewond.

Volgens de politie hadden beide slachtoffers onenigheid met een andere groep jongens. Daarbij kwamen ongeveer tien jongeren op het spoor tegenover elkaar te staan. Toen de trein naderde, gingen de twee jongens niet op tijd weg van het spoor. Volgens de politie, die zich baseert op verhoor van getuigen, was er geen sprake van dat de jongens achterna werden gezeten.
Beide slachtoffers kwamen uit een nabijgelegen discotheek. Het gewonde slachtoffer heeft volgens de politie gezegd dat ze naar de ruzie wilden gaan die verderop in het station plaatsvond. De politie veronderstelt dat de ruzie hun aandacht zo heeft afgeleid, dat ze de aankomende trein niet hebben gezien of gehoord. Het lichaam van de overleden jongen is overgedragen aan de familie. Als gevolg van het onderzoek lag het trein- en metroverkeer enige tijd stil.

http://www.nrc.nl/binnenland/article..._geen_misdrijf

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trouw:
Slachtoffers treinongeluk gingen zelf spoor op
(Novum) - De jongens die op nieuwjaarsochtend in Rotterdam door een trein werden aangereden, vluchtten niet maar waren zelf op weg naar een ruzie. Dat heeft het slachtoffer dat het overleefde volgens de politie verklaard.
print stuur artikel door

Diverse kranten schrijven vrijdag dat de slachtoffers op de vlucht waren na een vechtpartij en op het spoor werden aangereden door een intercity. Het zwaargewonde slachtoffer heeft volgens de politie echter het tegenovergestelde verklaard. De 21-jarige jongen uit Oegstgeest zou samen met een 19-jarige plaatsgenoot op weg zijn geweest naar een ruzie verderop in het station. Ze hadden samen met wat vrienden net een discotheek bezocht.

Doordat ze op de ruzie afgingen, stonden uiteindelijk tien jongeren tegenover elkaar op het spoor. De aandacht van de twee slachtoffers zou hierdoor zo erg zijn afgeleid, dat ze de aansnellende trein, die nog toeterde, niet hebben gezien of gehoord. De 19-jarige Oegstgeester kwam om het leven.

Ook andere getuigen hebben volgens de politie verklaard dat het ongeval niet door duwen, slaan of een achtervolging werd veroorzaakt. Het ongeluk gebeurde rond 06.45 uur op station Rotterdam Alexander. De politie was naar eigen zeggen snel ter plaatse en kon zo alle ongeveer 25 getuigen meenemen voor verhoor en opvang. Ook werden camerabeelden van het ongeluk bekeken.

Het lichaam van het slachtoffer is inmiddels overgedragen aan de familie.

Of hoe een zelfde droevig ongeluk héél anders kan voorgesteld worden in HLN

Smerig stuk racistische sensatiejournalistiek vh HLN weeral.

filosoof 2 januari 2009 14:23

Overlevende en politie: dode door aanrijding met trein geen misdrijf

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 3896074)
Dit soort berichten brengen steeds hetzelfde gevoel bij me op, ik kan het niet goed omschrijven, het is misschien een triest gevoel, een kwaad gevoel, of misschien een gevoel van onmacht.
Ik weet het niet meer, maar wat ik wel weet is dat we dit soort scenario's meer en meer zullen tegenkomen :|

Het is juist om d�*t gevoel bij jou op te wekken dat HLN het omschrijft zoals ze 't doen, ipv verdere informatie zoals de uitslag vhpolitie-onderzoek ook te publiceren: manipulatie van bentje dus... (niet vanwege bentje!)

roger verhiest 2 januari 2009 14:33

De meeste moorden en mishandelingen gebeuren "binnen" de familiekring... maar dat is geen nieuws ; nieuws is als een "allochtoon" de dader is van een misdaad tegenover een "autochtoon", waarbij in dit land de taal die de "autochtoon" spreekt ook nog van doorslaggevend belang schijnt te zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be