Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Volgens mij is de grondoorlog tegen Hamas begonnen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117050)

Derk de Tweede 3 januari 2009 16:51

Volgens mij is de grondoorlog tegen Hamas begonnen.

Artilleriebeschietingen zijn meestal een voorbode van een grondoffensief.
Ook hebben Israelische vliegtuigen pamfletten uitgeworpen, waarin de burgerbevolking wordt gemaand een veilig heenkomen te zoeken.
Hopelijk wordt het een snelle actie en zullen de kopstukken van Hamas opgepakt of uitgeschakeld worden.

nabat54 3 januari 2009 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3898601)
Ook hebben Israelische vliegtuigen pamfletten uitgeworpen, waarin de burgerbevolking wordt gemaand een veilig heenkomen te zoeken.
Hopelijk wordt het een snelle actie en zullen de kopstukken van Hamas opgepakt of uitgeschakeld worden.

Waarom werpen ze nu die pamfletten pas uit ? (Na een paar honderd doden)

"Veilig heenkomen"......heb je mss ook een voorstel? Of is het gewoon de bedoeling dat Israel de Palstijnen platbombardeert....en dat ze dus een "veilig heenkomen" zoeken ergens anders dan in Gaza??

ministe van agitatie 3 januari 2009 17:35

Voor wie het aankan: resultaat van de eerste artilleriebombardementen in een marktstraat in Gaza.
't Is nogal gruwelijk om zien:

video

Derk de Tweede 3 januari 2009 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 3898653)
Waarom werpen ze nu die pamfletten pas uit ? (Na een paar honderd doden)

"Veilig heenkomen"......heb je mss ook een voorstel? Of is het gewoon de bedoeling dat Israel de Palstijnen platbombardeert....en dat ze dus een "veilig heenkomen" zoeken ergens anders dan in Gaza??

Driekwartvan de doden zijn Hamsstrijders, omdat Hamas gebruikt maakt van burgers als menselijk schild zijn burgerslachtoffers helaas niet te vermijden. In weze zijn al die burgerslachtoffers de schuld van Hamas. Als zij geen raketten hadden afgevuurd was deze oorlog nooit begonnen.

Kallikles 3 januari 2009 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3898699)
Driekwartvan de doden zijn Hamsstrijders, omdat Hamas gebruikt maakt van burgers als menselijk schild zijn burgerslachtoffers helaas niet te vermijden. In weze zijn al die burgerslachtoffers de schuld van Hamas. Als zij geen raketten hadden afgevuurd was deze oorlog nooit begonnen.

Heb jij naar die video gekeken?

Dit is dus wat jij bejubeld hebt:
http://muslimtv.magnify.net/video/IS...VILIANS-CHILDR

Ga je goed slapen vannacht?

diminike 3 januari 2009 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3898675)
Voor wie het aankan: resultaat van de eerste artilleriebombardementen in een marktstraat in Gaza.
't Is nogal gruwelijk om zien:

video

Link opent zich niet

ministe van agitatie 3 januari 2009 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door diminike (Bericht 3898702)
Link opent zich niet

bij mij wel:

diminike 3 januari 2009 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3898725)

niks, verbindenverbinden... wat is er te zien?
Mss overbevolkt op dit moment?

ministe van agitatie 3 januari 2009 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door diminike (Bericht 3898753)
niks, verbindenverbinden... wat is er te zien?
Mss overbevolkt op dit moment?

Dan ligt het aan je verbinding of je computer.
Wat er te zien is? Tientallen verhakkelde kinderen en volwassenen, sommigen nog half levend, andere in stukken uiteen gereten. Speelgoed, een kinderfiets, puin. De klank kan alleen maar aangeduid worden als Dantesk. 'fin, de beelden ook eigenlijk.
Ik zal zien of ik hem kan capturen en elders plaatsen. de beeldkwaliteit is niet zo goed, wellicht met een gsm opgenomen.

Derk de Tweede 3 januari 2009 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 3898701)
Heb jij naar die video gekeken?

Dit is dus wat jij bejubeld hebt:

Ga je goed slapen vannacht?

Het bekijken van dergelijke beelden is mijn vak geweest, wat niet wil zeggen dat dergelijke beelden mij nu onberoerd laten. Ik heb bv de ruwe beelden van de executie van het echtpaar Ceauşescu gezien.
Het trieste van deze oorlog is is dat deze totaal niet nodig was als de Palestijnen nu eens andere leiders gingen zoeken, dan bij Fatah en Hamas, en serieuze onderhandelingen beginnen. Overgens geldt dat natuurlijk voor alle oorlogen.

Geert C 3 januari 2009 18:11

Citaat:

Ook precisiebombardementen gericht op Hamas-doelwitten, of zijn het ordinaire terreurbombardementen? :|

Derk de Tweede 3 januari 2009 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door diminike (Bericht 3898702)
Link opent zich niet

Met de link is technisch niks mis.

PollyCorrect 3 januari 2009 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3898777)
Het bekijken van dergelijke beelden is mijn vak geweest, wat niet wil zeggen dat dergelijke beelden mij nu onberoerd laten. Ik heb bv de ruwe beelden van de executie van het echtpaar Ceauşescu gezien.
Het trieste van deze oorlog is is dat deze totaal niet nodig was als de Palestijnen nu eens andere leiders gingen zoeken, dan bij Fatah en Hamas, en serieuze onderhandelingen beginnen. Overgens geldt dat natuurlijk voor alle oorlogen.

En dan nog. Met de Fatah club in de westbank gaat het best ok. Nog nooit zoveel toeristen op bezoek gehad als afgelopen jaar (1.000.000!).

Vergeet niet dat Hamas de hele Gaza strip wilde, en die hebben ze gekregen. Totaal 100% judenfrei. Nog niet goed.

Nu raketten op Israel, SINDS 2006. Geen haan die daar naar kraaide twee jaar lang. Geen protestacties - al dan niet met geweld - overal ter wereld. Twee jaar lang hebben de Israeli's gewacht en geprobeerd te onderhandelen.

Kallikles 3 januari 2009 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3898777)
Het bekijken van dergelijke beelden is mijn vak geweest, wat niet wil zeggen dat dergelijke beelden mij nu onberoerd laten.

Durf jij dit te zeggen, goed wetende dat jij deze slachtpartij net bejubeld hebt?

Derk de Tweede 3 januari 2009 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3898778)
Ook precisiebombardementen gericht op Hamas-doelwitten, of zijn het ordinaire terreurbombardementen? :|

Eindelijk een bericht op nu.nl hierover, ik kwoot hem volledig:

Israëlische artillerie neemt Gaza onder vuur
Uitgegeven: 3 januari 2009 17:19
Laatst gewijzigd: 3 januari 2009 17:47

TEL AVIV - De Gazastrook is zaterdagmiddag door Israëlische artillerie onder vuur genomen. Dat meldde de Israëlische krant Haaretz. Volgens getuigen wordt onder meer Gaza-stad bestookt. Israël voerde tot dusver alleen aanvallen uit met vliegtuigen en raketten.
Sommige waarnemers denken dat de artilleriebeschieting een opmaat is voor een invasie van Gaza. Israël heeft langs de grens met Gaza een grote troepenmacht verzameld met onder meer tanks. Hamas liet eerder weten Israëlische militairen te gaan ontvoeren bij een invasie.

Het is de achtste dag dat de kuststrook wordt beschoten. De luchtmacht viel zaterdag meer dan veertig doelen aan. Bij een luchtaanval op een moskee in Jabalya kwamen zeven Palestijnen om en raakten vijftig mensen gewond, aldus een zegsman van Hamas.

Er vielen al zeker 440 doden aan Palestijnse zijde en ruim 2200 gewonden. Aan Israëlische zijde kwamen drie burgers en een militair om door de Palestijnse raketbeschietingen. Volgens een ''conservatieve schatting'' van de VN is een kwart van de Palestijnse slachtoffers burger.

Derk de Tweede 3 januari 2009 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 3898784)
Durf jij dit te zeggen, goed wetende dat jij deze slachtpartij net bejubeld hebt?

Dat is absoluut niet waar. :evil:

ministe van agitatie 3 januari 2009 18:14

De titel van de topic is overigens fout. Een grondoorlog tegen Hamas is onmogelijk. Dat is de facto een grondoorlog tegen de Palestijnen.

PollyCorrect 3 januari 2009 18:14

Citaat:

En dat de Hamas niet zoals gewoonlijk veilig gaat wegvluchten en de burgerbevolking laat creperen en als schild/martelaars in de vuurlinie propt.

De teringlijers. Het zijn me smiechten.

Geert C 3 januari 2009 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3898785)
Eindelijk een bericht op nu.nl hierover, ik kwoot hem volledig:

Ik zal de vraag herformuleren: als de artillerie een stad beschiet, kunnen ze dan gericht Hamas-doelwitten treffen of bombarderen ze maar lukraak?

ministe van agitatie 3 januari 2009 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3898788)
En dat de Hamas niet zoals gewoonlijk veilig gaat wegvluchten en de burgerbevolking laat creperen

Als je het filmpje gezien hebt, dan weet je dat Israël zo ook op kinderen schiet. Met of zonder Hamas. Israël heeft de afgelopen jaren al 2.000 Palestijnse kinderen vermoord. Die hebben Hamas daar niet voor nodig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be