![]() |
Particratisch Vlaanderen of democratisch België?
We gaan eens lastig en moeilijk tegelijk doen, zie. ;-)
Wat kiest u: een zelfstandig Vlaanderen dat nog steeds op Belgische leest geschoeid is en waar de particratie en al zijn negatieve uitwassen nog steeds bestaan of een democratisch België geschoeid op Zwitserse leest waar o.a. het BROV van toepassing is en waar de macht bij het volk berust? |
Mmm...ik ben natuurlijk geen Belg, maar als ik er eentje was, dan zou ik voor optie 2 gaan.
|
als niet-pollgerechtigde ben ik ook voor nr 2
|
Velen (ahum..uh zeven dus) zijn het met ons eens :)
|
Democratisch belgique heb ik gekozen.
|
Citaat:
|
Aangezien de begrippen in optie twee contradictorisch en dus utopisch zijn, kies ik voor de eerste optie.
|
Citaat:
|
Een democratisch België is een illusie, een onafhankelijk Vlaanderen niet. Toch heb ik heb ik voor de tweede optie gekozen.
Efficiëntie boven alles. |
Als je ook nog alle blokkeringsmechanismen op de democratie afschaft (alarmbellen, pariteiten, dubbele meerderheden etc.), dan verkies ik een democratisch België boven een particratisch Vlaanderen.
Maar het gaat hier natuurlijk om een sprookje: we zitten met een hyper-particratisch België, dat zijn amechtige overleven enkel aan de truuken van die particratie te danken heeft. |
Goh ja, kijk, je kan evengoed de optie 'een terugkeer naar de Tuin van Eden' invoeren, dat is zo ongeveer even realistisch :D
|
Citaat:
|
.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be