![]() |
NSV!-betoging: Vlaams, sociaal & nationaal!
Citaat:
|
Interessant. Zizek krijgt gelijk als hij zegt dat waar vroeger radicaal-rechts luidop zei wat centrum-rechts niet meer durfde zeggen, radicaal-rechts nu luidop zegt wat centrum-links niet meer durft te zeggen.
|
Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van Metternich en NSV, maar deze betoging kan alleen maar het begin zijn van een nieuwe ideologische piste. Het is te hopen dat het niet een betoging zal zijn die de dag nadien alweer vergeten zal zijn, tenzij omwille van de rellen.
Indien nodig zou ik kunnen ingaan op (mogelijke) tegenstrijdigheden en andere addertjes onder het gras, maar ik zal eerst de reactie van Metternich afwachten. |
Citaat:
Uit de enkele zinnen die ik ervan gelezen heb blijkt toch duidelijk een (nieuw) solidaristische invloed. |
Solidarisme vandaag de dag wordt door meerdere groepen en personen weergegeven. N-SA heeft een interpretatie, NSV! ook één en beiden werken verder aan de invulling ervan. Bij Voorpost is ook iets aan het bewegen. Ik ga nu niet zeggen; "Die zijn fout en die zijn goed." We zijn aan het opbouwen en ik denk dat constructieve kritiek en discussie tot interessante resultaten kan leiden, zonder dat één van de vernoemde organisaties zijn ideologische eigenheid zou moeten opgeven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dame Fortuna is ook mijn godin & we hebben dringend nood aan wat meer heidense virtù! ;-) |
http://www.nationalisme.info/archiev...-de-Leuze.html
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be