Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wijsheid les één (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117201)

bozoboko 6 januari 2009 11:08

Wijsheid les één

Op lange termijn nooit dingen doen tegen je goesting, want daar word je een psychisch wrak van (ik kan het weten).

Blaft 6 januari 2009 11:19

Is niet altijd mogelijk.

bozoboko 6 januari 2009 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus (Bericht 3904547)
Is niet altijd mogelijk.

Het is bekend, dat we daardoor dictatoren in het zadel houden (en zelfs brengen)

kiko 6 januari 2009 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko (Bericht 3904537)
Op lange termijn nooit dingen doen tegen je goesting, want daar word je een psychisch wrak van (ik kan het weten).

Mooie theorie.

In de praktijk evenwel compleet onbereikbaar.

bozoboko 8 januari 2009 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3905680)
Mooie theorie.

In de praktijk evenwel compleet onbereikbaar.

Ik ben dan ook een psychisch wrak.

Cisalpina 8 januari 2009 13:05

dat belooft voor Herman Van Rompuy.

ter aanvulling misschien: je wordt een psychisch wrak indien je je vanbinnen blijft verzetten tegen wat je aan het doen bent. Het klinkt vast gemakkelijker dan het in werkelijkheid is, maar het verstandigst lijkt me op een gegeven moment een keuze te maken en daar dan vol voor te gaan.

En keuze, die heb je op zich altijd. Je moet wel bereid zijn de gevolgen er bij te nemen, uiteraard, ongeacht wat die zijn.

Hoewel ik mezelf geen psychisch wrak vind, geef ik toe dat het mij ook niet altijd zo goed lukt, hoor. :-)

roger verhiest 8 januari 2009 13:14

Wie gaat dat nu eventjes concreet invullen ? Gaat het over getrouwd blijven of blijven samenwonen met iemand die je niet kan uitstaan, met een leeuwenvlag staan zwaaien op kermiskoersen op een kantoor zitten en gegevens intikken op een PC, als gynecoloog interne onderzoeken doen, parkeerboetes uitdelen, elke avond de afwas doen of wat ?

Elke dag een heroïnespuit moeten zetten ? 's morgens opstaan ? Alke nacht strontzat in Uw bed kruipen ? 111 x sex hebben op de week ?

Gaat het over verslavingen of plichten ?

Another Jack 8 januari 2009 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko (Bericht 3904537)

Vroeg opstaan 's morgens?

barbaar 8 januari 2009 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko (Bericht 3908204)
Ik ben dan ook een psychisch wrak.

Wat doe je dan gedurig tegen je goesting dat je er zo slecht aan toe bent ?

eno2 9 januari 2009 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 3908466)
dat belooft voor Herman Van Rompuy.

ter aanvulling misschien: je wordt een psychisch wrak indien je je vanbinnen blijft verzetten tegen wat je aan het doen bent. Het klinkt vast gemakkelijker dan het in werkelijkheid is, maar het verstandigst lijkt me op een gegeven moment een keuze te maken en daar dan vol voor te gaan.

En keuze, die heb je op zich altijd. Je moet wel bereid zijn de gevolgen er bij te nemen, uiteraard, ongeacht wat die zijn.

Hoewel ik mezelf geen psychisch wrak vind, geef ik toe dat het mij ook niet altijd zo goed lukt, hoor. :-)

Het gemakkelijkst is natuurlijk altijd je zogezegd enthousiast en gepassioneerd te scharen achter wat niet anders kan of onoverkomelijk of onvermijdelijk lijkt.

Cisalpina 9 januari 2009 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3910011)
Het gemakkelijkst is natuurlijk altijd je zogezegd enthousiast en gepassioneerd te scharen achter wat niet anders kan of onoverkomelijk of onvermijdelijk lijkt.

Heeft het veel zin om emotionele drukte (ongeacht of dat enthousiasme dan wel depressie is) te besteden aan het onvermijdelijke?
Of heeft het meer zin je te richten op die dingen die je wél zelf kan veranderen?

Bozoboko, niet vergeten dat in vele wrakken waardevolle schatten liggen!

eno2 10 januari 2009 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 3911480)
Heeft het veel zin om emotionele drukte (ongeacht of dat enthousiasme dan wel depressie is) te besteden aan het onvermijdelijke?
Of heeft het meer zin je te richten op die dingen die je wél zelf kan veranderen?

!

Ik ga daar hier nog eens een paar dingen over posten zie, over deze gedenkwaardige vraag, maar eest even een gebed :

Geef ons het inzicht
in wat goed en mogelijk is
en de kracht
dat na te streven...

bozoboko 12 januari 2009 11:11

Do your fancy

"Do your fancy", luidde het devies van Oscar Wilde.

Hij bracht het ook in de praktijk.

het is hem slecht bekomen.

Sidharta 12 januari 2009 11:43

Ken je passies en verzorg ze goed.

Duvelke 12 januari 2009 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3908689)
Vroeg opstaan 's morgens?

sta dan later op? :)

Cisalpina 12 januari 2009 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3916339)
sta dan later op? :)

ge gaat zien dat dat niet helpt, want wie denkt dat hij laat gaat opstaan, durft ook al eens langer opblijven. daarmee het probleem aldus verschuivend.

Duvelke 12 januari 2009 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 3916392)
ge gaat zien dat dat niet helpt, want wie denkt dat hij laat gaat opstaan, durft ook al eens langer opblijven. daarmee het probleem aldus verschuivend.

Das wel waar :)
Ik heb dat ook gedaan, en op den duur he, ging ik pas om 7u smorgens slapen !

bozoboko 13 januari 2009 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 3916038)
Ken je passies en verzorg ze goed.

Vooral als ze zwaar toegetakeld zijn.

Havana 13 januari 2009 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3916442)
Das wel waar :)
Ik heb dat ook gedaan, en op den duur he, ging ik pas om 7u smorgens slapen !

Slapeloosheid moedig ik aan.

bozoboko 15 januari 2009 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3918459)
Slapeloosheid moedig ik aan.

Slapen moet je zeker niet tegen je goesting doen, want daar word je een psychisch wrak van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be