De_Laatste_Belg |
8 januari 2009 18:46 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
(Bericht 3908491)
Atheïsme is geen anti-houding. Alleen mensen die denken dat religie een legitieme basis heeft denken dat.
|
Geen anti-houding ? We gaan dus niet meer in de aanval gaan naar gelovigen toe ? Afgesproken. Dat ze 'iets' geloven is hun zaak. En we gaan daar niet meer tegen in gaan.
Mag ik ook verwijzen naar de actie in Engeland ? Een artikel.
Het motto in citaat.
Citaat:
Er is waarschijnlijk geen God, dus hou op met je zorgen te maken en geniet van het leven.
|
Is de boodschap 'geniet van het leven' niet genoeg dan ? Je weet best dat dit een anti- boodschap is. Een anti-houding dus.
De reacties zijn te voorspellen:
Citaat:
De behoorlijk radicale organisatie Christian Voice noemde het atheïsme een gevaar voor de samenleving. Een woordvoerder van de methodistische kerk zei de actie juist prima te vinden, omdat het mensen aanzet tot nadenken over God. Het woord ‘waarschijnlijk’ in de boodschap riep kritiek op bij een paar commentatoren in Britse kranten. Als zelfs een coalitie van actieve atheïsten zoveel voorzichtigheid moet inbouwen, hoe sterk is de boodschap dan, vroeg de Times zich af. ‘Evangelisten roepen ook niet dat de Heer ‘mogelijkerwijs’ in hun hart leeft?’
|
Atheïsten zouden beter tonen dat ze totaal, maar dan ook totaal, zonder het concept 'god' kunnen. In woorden en in daden. Dus ook niet al die anti-god achterhoede gevechten. Onnodig. Lijkt wel of ze in een permanente staat van 'denial' leven.
Citaat:
Alleen mensen die denken dat religie een legitieme basis heeft denken dat
|
Ja kijk. Als ik mijn 'niet geloven' en het feit dat dit mij 'totaal niet stoort' moet gaan verdedigen tegen gelovigen, dan duikt er een ander verhaal op. Dan verdedig ik mij. Maar. Dat is niet aan de orde. Precies omdat ik mezelf het zelfde opleg. Eerlijk is eerlijk. Doe niet zelf wat je niet wil dat een ander doet. Val niet aan als je zelf geen zin ziet in verdedigen.
De eerste die geloven 'legitiem' kan maken moet nog geboren worden.
|