Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Benepen en geslepen ... Blok verdraait de feiten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11721)

Marie-José 8 april 2004 13:25

Het is en het blijft een laffe daad van het Blok dat het heeft nagelaten tegen te stemmen voor de wetsontwerpen inzake de kieshervorming voor de Vlaamse en de Europese verkiezingen waarin het kiesarrondissement BHV in ongewijzigde vorm behouden bleef.

Het doet er niet toe of er een gewone meerderheid of een tweederde meerderheid nodig was.
Als een partij wil laten blijken dat ze inderdaad de splitsing BHV belangrijk en prioritair vindt, dan moet ze dat ook duidelijk laten zien bij haar stemgedrag.

Het Blok heeft ook zijn kans laten schieten toen er een tweede derde meerderheid nodig was. Dank zij hen behaalde paars makkelijk de tweederde meerderheid voor o.a. het invoeren van de kiesdrempel.

Als het volgens het Blok geen verschil uitmaakte hoe zij stemden, waarom hebben ze dan niet consequent tegengestemd? Dan zou hun bekommernis over het lot van BHV echt geloofwaardig geweest zijn.

Het Blok zal op die manier het Vlaams Belang NIET kunnen verdedigen. Zij nemen geen verantwoordelijkheid en steunen door hun onthouding de meerderheid.

Net zoals zij weinig moeite doen om uit het cordon sanitaire te raken, zo doet het Blok weinig moeite om echt verantwoordelijkheid te nemen. Hun stemgedrag in de kamer heeft dit nogmaals bewezen.

Xnorf 8 april 2004 13:33

Merk ik hier een gekronkel als een regenworm die uit de drek wordt gehaald , om toch maar niet de NVA leugens te moeten toegeven :?:

Marie-José 8 april 2004 13:40

Welke leugens?

Clemens 8 april 2004 13:46

De Blok woordkramerij, leugens, halve waarheden

zich vergissen bij de stemming

zich onthouden

alle middelen waren voor het Blok goed

als de kiesdrempel er maar doorkwam om

Vlaams-nationalisten van N-VA te nekken.

Consequent tegenstemmen tegen een Belgische paarse kiewet

zoals Geert Bourgeois was voor het BLOK geen optie.

De kiesdrempel moest er kost wat kost door voor het BLOK.

Ik noem dat politieke BLOK-lafheid

Xnorf 8 april 2004 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Welke leugens?

*zucht*

eerst zwanze over 2/3 meerderheden , dan kome we te weten dat die er absoluut niet vandoen waren , dan herhaalt u dat zelf in uw tekst hier , en dan nog vragen : welke leugens?

Ge moet het maar durven :roll:

En waar maakt u zich druk om ? Dat het VB niet wou samenwerken met u ?

Mag ik daaruit afleiden dat u wel wil samenwerken met hen :?:

Clemens 8 april 2004 13:58

Xnorf

De Blok strategie is duidelijk

Eerst valse aantijgingen tegen de partijfinanciering

Vervolgens de kiesdrempel erdoor halen

Het ging hem steeds om de Vlaams-nationalisten van N-VA te nekken.

Het ware blok gelaat heeft niets meer te maken met "Vlaams Belang"

Alleen met "EIGEN bLOK Belang"

Xnorf 8 april 2004 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Xnorf

De Blok strategie is duidelijk

Eerst valse aantijgingen tegen de partijfinanciering

Vervolgens de kiesdrempel erdoor halen

Het ging hem steeds om de Vlaams-nationalisten van N-VA te nekken.

Het ware blok gelaat heeft niets meer te maken met "Vlaams Belang"

Alleen met "EIGEN bLOK Belang"

wat weet gij daar nu van? hebt gij een lidkaart met balonnekes en leeuwenvlaggen? ik wel 8)

Marie-José 8 april 2004 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Citaat:

Welke leugens?

*zucht*

eerst zwanze over 2/3 meerderheden , dan kome we te weten dat die er absoluut niet vandoen waren , dan herhaalt u dat zelf in uw tekst hier , en dan nog vragen : welke leugens?

Ge moet het maar durven :roll:

En waar maakt u zich druk om ? Dat het VB niet wou samenwerken met u ?

Mag ik daaruit afleiden dat u wel wil samenwerken met hen :?:

Alles uit zijn verband rukken, is de gebruikelijke Bloktactiek!

Trouw blijven aan je principes, is bij het Blok blijkbaar niet zo belangrijk!
En dit heeft inderdaad niets te maken met een gewone meerderheid of een tweederde meerderheid.

En de kiesdrempel is er inderdaad doorgekomen dank zij de cdh- en bloksteun. Zo kwam het Belgisch regime makkelijk aan een tweederde meerderheid.
Het Blok wou immers zeker spelen dat die drempel er zeker doorkwam.

Xnorf 8 april 2004 14:11

Citaat:

Trouw blijven aan je principes, is bij het Blok blijkbaar niet zo belangrijk!

zei de "flamingante" die met de belgicist naar bed ging 8O

Marie-José 8 april 2004 14:27

Citaat:

zei de "flamingante" die met de belgicist naar bed ging

zei de "flamingant" die afgewezen werd door de belgiciste

pope 8 april 2004 14:30

Toch vreemd hoe het Vlaams Blok op de meest ordinaire manieren gepakt wordt, hé. So what, als ze voor de kiesdrempel stemden. Neem een voorbeeld aan het Vlaams Blok en vecht ertegen.
Zorg er verdomme zélf voor dat je die kiesdrempel haalt.
Als ik een wagen wil kopen van 30.000 euro, moet ik zelf zorgen dat ik aan 30.000 euro geraak en niet bleiten dat ze die wagen goedkoper moeten maken!
Maar nee, uw kiezers verloochenen en tegen uw eigen standpunten in samengaan met Leterme en zijn anti-vlamingen, dat is proper, zeker!
Maar ja, 't is ook een vorm van zelfbehoud, hé. Al moet je daarvoor uw vest binnenste buiten draaien.
Hoelang zal de naam N-VA nog blijven bestaan, denk je?

Xnorf 8 april 2004 14:51

Citaat:

Citaat:

zei de "flamingante" die met de belgicist naar bed ging

zei de "flamingant" die afgewezen werd door de belgiciste

ik moet geen belgiciste in mijn bed hebben , ik ben consequent , in tegenstelling tot sommigen onder ons die het liever met een belgicist doen in plaats van nog eventjes maagdelijk te blijven 8O

Mag ik u trouwens vragen wie u met die belgiciste bedoelt? uzelf? of waar moet ik anders de relevantie leggen met mijn zin :roll:

Marie-José 8 april 2004 14:52

N-VA heeft mij nog niet ontgoocheld en N-VA doet zeker niet aan kiezersbedrog.

Een partij als het blok die zich steeds met leugens en halve waarheden uit de slag wil trekken, daar heb ik geen boodschap aan.

Een partij die zich voornamelijk gedraagt als een anti-vreemdelingenpartij en hierdoor ook is groot geworden is een oprechte Vlaming niet waardig!

Een verdraagzaam en rechtvaardig Vlaanderen moet niet streven naar zelfstandigheid m.b.v. een partij die de onverdraagzaamheid blijft promoten in zijn pamfletten en brochures.

Xnorf 8 april 2004 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pope
Hoelang zal de naam N-VA nog blijven bestaan, denk je?

Tot NIVEA een klacht indient lol

Marie-José 8 april 2004 15:02

Citaat:

ik moet geen belgiciste in mijn bed hebben , ik ben consequent , in tegenstelling tot sommigen onder ons die het liever met een belgicist doen in plaats van nog eventjes maagdelijk te blijven

Zeg dat maar aan van Hecke, want die denkt daar duidelijk anders over!
Die gedraagt zich momenteel als een afgewezen minnaar!

Xnorf 8 april 2004 15:07

Citaat:

Citaat:

ik moet geen belgiciste in mijn bed hebben , ik ben consequent , in tegenstelling tot sommigen onder ons die het liever met een belgicist doen in plaats van nog eventjes maagdelijk te blijven

Zeg dat maar aan van Hecke, want die denkt daar duidelijk anders over!
Die gedraagt zich momenteel als een afgewezen minnaar!

Ik zou het anders bekijken : u hebt hen afgewezen en klaagt nu dat ze geen seks meer met u willen.

Marie-José 8 april 2004 15:19

Stop maar met die blabla, het is gewoon een middel om de blokleugens niet onder ogen te moeten zien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be