Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   ... en zo komt dit forum aan haar leden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117212)

berre 6 januari 2009 12:42

... en zo komt dit forum aan haar leden

Tiende van de Vlamingen door het leven zonder vrienden

studenten
Ondanks de hype van de sociale netwerksites blijkt toch 8 procent van de Vlamingen naar eigen zeggen geen vrienden te hebben. Dat blijkt uit een rondvraag bij 1.500 Vlamingen door het magazine çava? van de Christelijke Mutualiteit (CM) Midden-Vlaanderen.

De Vlaming beweert over gemiddeld zeven vrienden te beschikken, waarvan er gemiddeld 2,5 als beste vrienden worden bestempeld. Toch heeft bijna een op de tien Vlamingen geen enkele vriend.

Online vrienden
De voornaamste manier om in contact te komen met nieuwe vrienden is via andere vrienden. Bijna de helft zegt dat ze hun vrienden via gemeenschappelijke vrienden leerden kennen. Andere ontmoetingsplekken zijn, in volgorde van belangrijkheid, de werkplaats, het verenigingsleven en het uitgaansleven.

Een nieuwe vorm van vriendschappen zijn de online vriendschappen. Een derde van de ondervraagden beweert via het internet vrienden te hebben gemaakt. Vooral mannen blijken op die manier contacten te leggen. Een vierde van hen legt echter nooit fysiek contact met die 'vrienden'.

Belangrijk
Dat vriendschappen voor velen dierbaar zijn blijkt uit het feit dat een derde van de ondervraagden zelfs werkverplichtingen zou laten schieten om toch maar een afspraak met vrienden na te komen.

http://www.gva.be/she/jij_en_je_gezin/article.asp?art={CC6EF13A-EA89-4C25-B363-7E46799147FF}

Geert C 6 januari 2009 12:46

:cheer: Vriendenlozen aller landen, verenigt u! :cheer:

Eigenlijk best wel sneu, zoveel mensen zonder vrienden. :-(

Den Ardennees 6 januari 2009 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre (Bericht 3904750)
Tiende van de Vlamingen door het leven zonder vrienden

studenten
Ondanks de hype van de sociale netwerksites blijkt toch 8 procent van de Vlamingen naar eigen zeggen geen vrienden te hebben. Dat blijkt uit een rondvraag bij 1.500 Vlamingen door het magazine çava? van de Christelijke Mutualiteit (CM) Midden-Vlaanderen.

De Vlaming beweert over gemiddeld zeven vrienden te beschikken, waarvan er gemiddeld 2,5 als beste vrienden worden bestempeld. Toch heeft bijna een op de tien Vlamingen geen enkele vriend.

Online vrienden
De voornaamste manier om in contact te komen met nieuwe vrienden is via andere vrienden. Bijna de helft zegt dat ze hun vrienden via gemeenschappelijke vrienden leerden kennen. Andere ontmoetingsplekken zijn, in volgorde van belangrijkheid, de werkplaats, het verenigingsleven en het uitgaansleven.

Een nieuwe vorm van vriendschappen zijn de online vriendschappen. Een derde van de ondervraagden beweert via het internet vrienden te hebben gemaakt. Vooral mannen blijken op die manier contacten te leggen. Een vierde van hen legt echter nooit fysiek contact met die 'vrienden'.

Belangrijk
Dat vriendschappen voor velen dierbaar zijn blijkt uit het feit dat een derde van de ondervraagden zelfs werkverplichtingen zou laten schieten om toch maar een afspraak met vrienden na te komen.

http://www.gva.be/she/jij_en_je_gezin/article.asp?art={CC6EF13A-EA89-4C25-B363-7E46799147FF}

hoe...hoezo?? Berre, jij bent toch wel mijn beste vriend hé:-(

Havana 6 januari 2009 13:10

Ach, vriendschap. Wat koop je ermee?

Txiki 6 januari 2009 13:11

Hoe, op Facebook hebben ze toch allemaal honderden vrienden?

Den Ardennees 6 januari 2009 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3904809)
Hoe, op Facebook hebben ze toch allemaal honderden vrienden?

Ik heb eerlijkgezegd al langer mijn vragen bij dat facebook: mensen die je van haar noch pluimen kent, vragen om je "vriend" te mogen worden. Ook onlangs meegemaakt daar: een aantal oud-klasgenoten, waarvan ik 16 jaar niets (echt totaal niets) gehoord heb, vragen me om "vriend" te mogen worden via het standaardverzoek: niet eens een berichtje om te vragen hoe het met me is, wat ik nu doe enz... en ondertussen kan ik wel in hun intiemste info (van hun gezin, hun huishouden) binnenkijken, door de foto's en berichten die ze plaatsen (en neen: dat kunnen ze bij mij niet zien, aangezien ik alle info op mijn page met opzet heel vaag houd)

Kim 6 januari 2009 13:25

Ik accepteer enkel maar verzoeken van mensen die ik ken. Mijn oud-klasgenootjes van het lager onderwijs kunnen ook oprotten. Nooit wat aan gehad en dan mag je opdraven om hun "netwerk" te vergroten... Daar bedank ik hartelijk voor!

Txiki 6 januari 2009 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3904822)
Ik heb eerlijkgezegd al langer mijn vragen bij dat facebook: mensen die je van haar noch pluimen kent, vragen om je "vriend" te mogen worden. Ook onlangs meegemaakt daar: een aantal oud-klasgenoten, waarvan ik 16 jaar niets (echt totaal niets) gehoord heb, vragen me om "vriend" te mogen worden via het standaardverzoek: niet eens een berichtje om te vragen hoe het met me is, wat ik nu doe enz... en ondertussen kan ik wel in hun intiemste info (van hun gezin, hun huishouden) binnenkijken, door de foto's en berichten die ze plaatsen (en neen: dat kunnen ze bij mij niet zien, aangezien ik alle info op mijn page met opzet heel vaag houd)

Ach Facebook... is dat niet één grote fichebak? Zoals die in de DDR destijds, met dat verschil dat de mensen nu zelf hun doen en laten op een schoteltje aandienen?

Derk de Tweede 6 januari 2009 13:37

Als kind had ik een vriend waarmee ik alles deed
als hij begon te vechten dan vocht ik met hem mee
en als ik in t water sprong dook hij erachteraan
een mooiere vriendschap kon er in mijn ogen niet bestaan
totdat hij verhuisde naar een andere stad
ik heb als ik 't goed heb nog geen kaart van hem gehad

een keer trek je de conclusie
vriendschap is een illusie
vriendschap is een droom
een pakketje schroot met een dun laagje chroom

ik kreeg toen een vriendin waarmee ik alles deed
als zij begon te zoenen
dan vree ik met haar mee
en als ik begon te janken kwam ze naast me staan
tot het moment dat ze spontaan m'n naam vergat
en bleek dat ze een ander vriendje had

vriendschap is een droom

als het gaat om geld (ik verstond: alles draait om geld)
als het gaat om vrouwen (idem: alles draait om vrouwen)
als het gaat om alles wat je liefhebt
wie kun je dan vertrouwen

vriendschap is een droom
(2x)

HAMC 6 januari 2009 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3904838)
Ik accepteer enkel maar verzoeken van mensen die ik ken. Mijn oud-klasgenootjes van het lager onderwijs kunnen ook oprotten. Nooit wat aan gehad en dan mag je opdraven om hun "netwerk" te vergroten... Daar bedank ik hartelijk voor!

"Oprotten"?

Wat is dat voor taal Kim?

Derk de Tweede 6 januari 2009 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3904863)
"Oprotten"?

Wat is dat voor taal Kim?

Typisch Hollands woord. 8-)

An Arkos 6 januari 2009 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3904840)
Ach Facebook... is dat niet één grote fichebak? Zoals die in de DDR destijds, met dat verschil dat de mensen nu zelf hun doen en laten op een schoteltje aandienen?

Jup, dat heet vooruitgang.

van Maerlant 6 januari 2009 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3904838)

Allez, dan moet ik u al niet toevoegen :-(

Vette Pois(s)on 6 januari 2009 14:42

Echte vriendschap (gene internetbrol) is zeldzaam en is iets zeer kostbaar.

Ik heb me al een paar keer vergist in sommigen, maar ben dik contant met de weinigen die ik heb.

Wow, dit moet zielig klinken :-)

Txiki 6 januari 2009 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3905040)
Echte vriendschap (gene internetbrol) is zeldzaam en is iets zeer kostbaar.

Ik heb me al een paar keer vergist in sommigen, maar ben dik contant met de weinigen die ik heb.

Wow, dit moet zielig klinken :-)

nikske zielig, gewoon menselijk. en dikke 2

Zwartengeel 6 januari 2009 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3904840)

Ik vertik het nog altijd om me bij Facebook zelfs maar te registreren. Noem me ouderwets of wat dan ook, maar dat is zo'n hype die totaal aan mij voorbijgaat.

Zwartengeel 6 januari 2009 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3904860)
Als kind had ik een vriend waarmee ik alles deed
als hij begon te vechten dan vocht ik met hem mee
en als ik in t water sprong dook hij erachteraan
totdat hij verhuisde naar een andere stad
ik heb als ik 't goed heb nog geen kaart van hem gehad

vriendschap is een droom

ik kreeg toen een vriendin waarmee ik alles deed
als zij begon te zoenen
dan vree ik met haar mee
en als ik begon te janken kwam ze naast me staan
tot het moment dat ze spontaan m'n naam vergat
en bleek dat ze een ander vriendje had

vriendschap is een droom

als het gaat om geld (ik verstond: alles draait om geld)
als het gaat om vrouwen (idem: alles draait om vrouwen)
als het gaat om alles wat je liefhebt
wie kun je dan vertrouwen

vriendschap is een droom
(2x)

Het Goede Doel :cheer:

Dronkoers 6 januari 2009 15:48

Ik wil een sexvriendin :-(

Anna List 6 januari 2009 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3904930)
Typisch Hollands woord. 8-)

wrijf het er maar in, beetje gemeen wel hoor ! :roll:

Anna List 6 januari 2009 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3905250)
Ik wil een sexvriendin :-(

zoek eens in facebook

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be