![]() |
... en zo komt dit forum aan haar leden
Tiende van de Vlamingen door het leven zonder vrienden
studenten Ondanks de hype van de sociale netwerksites blijkt toch 8 procent van de Vlamingen naar eigen zeggen geen vrienden te hebben. Dat blijkt uit een rondvraag bij 1.500 Vlamingen door het magazine çava? van de Christelijke Mutualiteit (CM) Midden-Vlaanderen. De Vlaming beweert over gemiddeld zeven vrienden te beschikken, waarvan er gemiddeld 2,5 als beste vrienden worden bestempeld. Toch heeft bijna een op de tien Vlamingen geen enkele vriend. Online vrienden De voornaamste manier om in contact te komen met nieuwe vrienden is via andere vrienden. Bijna de helft zegt dat ze hun vrienden via gemeenschappelijke vrienden leerden kennen. Andere ontmoetingsplekken zijn, in volgorde van belangrijkheid, de werkplaats, het verenigingsleven en het uitgaansleven. Een nieuwe vorm van vriendschappen zijn de online vriendschappen. Een derde van de ondervraagden beweert via het internet vrienden te hebben gemaakt. Vooral mannen blijken op die manier contacten te leggen. Een vierde van hen legt echter nooit fysiek contact met die 'vrienden'. Belangrijk Dat vriendschappen voor velen dierbaar zijn blijkt uit het feit dat een derde van de ondervraagden zelfs werkverplichtingen zou laten schieten om toch maar een afspraak met vrienden na te komen. http://www.gva.be/she/jij_en_je_gezin/article.asp?art={CC6EF13A-EA89-4C25-B363-7E46799147FF} |
:cheer: Vriendenlozen aller landen, verenigt u! :cheer:
Eigenlijk best wel sneu, zoveel mensen zonder vrienden. :-( |
Citaat:
|
Ach, vriendschap. Wat koop je ermee?
|
Hoe, op Facebook hebben ze toch allemaal honderden vrienden?
|
Citaat:
|
Ik accepteer enkel maar verzoeken van mensen die ik ken. Mijn oud-klasgenootjes van het lager onderwijs kunnen ook oprotten. Nooit wat aan gehad en dan mag je opdraven om hun "netwerk" te vergroten... Daar bedank ik hartelijk voor!
|
Citaat:
|
Als kind had ik een vriend waarmee ik alles deed
als hij begon te vechten dan vocht ik met hem mee en als ik in t water sprong dook hij erachteraan een mooiere vriendschap kon er in mijn ogen niet bestaan totdat hij verhuisde naar een andere stad ik heb als ik 't goed heb nog geen kaart van hem gehad een keer trek je de conclusie vriendschap is een illusie vriendschap is een droom een pakketje schroot met een dun laagje chroom ik kreeg toen een vriendin waarmee ik alles deed als zij begon te zoenen dan vree ik met haar mee en als ik begon te janken kwam ze naast me staan een mooiere vriendschap kon er in mijn ogen niet bestaan tot het moment dat ze spontaan m'n naam vergat en bleek dat ze een ander vriendje had een keer trek je de conclusie vriendschap is een illusie vriendschap is een droom een pakketje schroot met een dun laagje chroom als het gaat om geld (ik verstond: alles draait om geld) als het gaat om vrouwen (idem: alles draait om vrouwen) als het gaat om alles wat je liefhebt wie kun je dan vertrouwen een keer trek je de conclusie vriendschap is een illusie vriendschap is een droom een pakketje schroot met een dun laagje chroom (2x) |
Citaat:
Wat is dat voor taal Kim? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Echte vriendschap (gene internetbrol) is zeldzaam en is iets zeer kostbaar.
Ik heb me al een paar keer vergist in sommigen, maar ben dik contant met de weinigen die ik heb. Wow, dit moet zielig klinken :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wil een sexvriendin :-(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be