![]() |
VN vredesmacht in Gaza?
Gezien de recentelijke oorlog in de Gazastrook, met al meer als 600 doden tot gevolg, reist bij veel westerse politici het idee van een vredesmacht onder de vlag van de VN.
Dan zouden er concreet de volgende dingen moeten gebeuren: * de grens word door de VN overgenomen en gaat open (met controle) * noodhulp word in de Gazastrook toegelaten onder controle * Hamas moet ontwapend worden door de VN * Israël moet zich terugtrekken achter de grens * De raketten en mortieren vanuit Gaza moeten stoppen Het lijkt me werkelijk waar een onmogelijke taak voor de VN. Want ik vermoed dat Hamas zich net zo goed achter hun Jihad verschuolt tegen de VN als tegen de Joodse legers. Maar dat is mijn mening natuurlijk... Denken jullie dat een VN-vredesmacht kan werken? |
Neen.
|
Waarom goed geld achter slecht gooien?
|
ISrael en de Vs accepteren geen vredesmacht
einde discussie |
Citaat:
Voor de rest geen slecht plan. |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien wordt Israël niet bestuurd door fundamentalisten(eerder erdoor bedreigd). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een vredesmacht heeft geen zin in Gaza, want Hamas erkent de VN niet.
Hamas zou zijn aanslagen gewoon verleggen van Israel naar de VN-eenheid. En de Verveelde Moslimjongeren zouden de oorlog direct naar hier verplaatsen bij de eerste doden die Hamas beweerd te zijn gevallen onder VN-kogels. |
nee, laat ze daar maar doen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Europa mag zich m.i. over het algemeen wel zorgen beginnen maken, niet dat het nu zoveel moeite heeft gedaan om het conflict te stoppen. Blijkbaar zijn die (islamitische) Arabieren dat niet waard... |
Citaat:
Als ze daar willen vechten als barbaren? Doe maar, maar ik ga daar mijn broer, zus, neef, nicht, oom of tante niet naartoe sturen om te sterven, omdat zij het verstand niet hebben om een beschaafde wereld op te bouwen. |
Citaat:
Hamas leverd gevechten tegen iedereen die zich niet naar zijn wil en eisen schikt. En vele vergeten even dat Hamas er zelf niet voor terug schrok om tijdens de Palestijnse machtstrijd in Gaza vrouwen en kinderen neer te schieten. Vaak worden vrouwen en kinderen door Hamas zelfs gewoon neergekogeld omdat ze in hun weglopen tijdens hun vluchten zoektocht naar bescherming. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be