Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest
(Bericht 3905577)
Multicultureel betekent juist niet dat men één bepaalde cultuur moet volgen. Het betekent letterlijk dat er verschil mag zijn er mag een pot erwtensoep met spek staan naast een pot chorba met schapenbout en halal gehakt kalfsvlees.
|
Ik ben zelf dan ook bijzonder multicultureel op het gebied van eten en drinken. Van stokvis en reepjes gedroogd walvis- en zeehondenvlees uit Noorwegen, via halfrottende haai en ramsballen uit IJsland, naar diverse zuid-oost Aziatische lekkernijen, om uiteindelijk bij diverse overheerlijke lamsbouten en aanverwante gerechten uit het Midden-Oosten uit te komen. Alleen couscous krijg ik echt niet door mijn keel.
En daarmee hebben we zo ongeveer wel meteen alle voordelen van een multiculturele maatschappij opgenoemd: het exotische eten ter afwisseling van de lokale, doch daarom niet minder gewaardeerde, keuken.
Voor dat lekkere eten hoeft men geen hordes andersculturelen te importeren. Het importeren van hun producten en etenswaren volstaat. Eventueel een restaurantuitbater met familie, maar dan is de multiculturele koek wat mij betreft ook helemaal op.
Citaat:
(Bericht 3905577)
Overigens ik had hier eens moslims op bezoek, die aten met enthoesiasme niet-halalvlees want volgens hen was dat aan de gelovigen toegelaten als er ..geen halalvlees voorradig is. Ik heb zelf gezien dat moslims en moslima"'s in Rotterdam met veel smaak bij een fastfood niet-halalvlees zaten te smikkelen, net zoals hier trouwens bij de Quick en de Macdonald.
|
Geloof het of niet, maar ik heb ook moslims aan tafel te gast gehad, en die aten dus helemaal niks wat niet halal was. Ik had een schotel met rundsvlees klaargemaakt omdat ik wist dat ze geen varkensvlees eten, maar dat was dus niet goed genoeg voor ze. Het moest namelijk halal zijn, en niet zomaar van de supermarkt, ook al was het geen varkensvlees. De ossestaartsoep wilden ze ook niet eten, dus uiteindelijk zijn ze half verhongerd weggegaan omdat ze alleen maar groentes gegeten hadden - en mij zeer irritant op de vingers keken terwijl ik die aan het klaarmaken was, zodat het vooral niet op onreine wijze zou worden klaargemaakt. Ik hoef u waarschijnlijk niet te zeggen dat ik die lui nooit meer heb uitgenodigd. Het begrip en het aanpassen moest blijkbaar alleen van mij komen...
Citaat:
(Bericht 3905577)
In een multiculturele school zullen toch wel ook kinderen aanwezig zijn die absoluut geen vlees eten.. dat hoeft toch niet te betekenen dat er niemand vlees mag eten ?
|
Inderdaad, dat zou dat niet hoeven te betekenen in een ideale situatie. Helaas is daar in dit geval geen sprake van, want die ouders van die moslimkindjes eisen dus wél dat iedereen zich aan hen aanpast.
Citaat:
(Bericht 3905577)
Mijn kleinkinderen gaan ook naar multiculturele scholen - daar zijn moslims wel niet in "de meerderheid" maar zijn er evenzeer mensen uit Afrika, Azië, Oosteuropa.. en weet blijkbaar iedereen best elkaar te respecteren zonder pogingen te ondernemen om elkaar onder druk te zetten zijn eigen gewoonten af te zweren...
|
U geeft het zelf al aan: moslims zijn daar niet in de meerderheid, en daarom blijft hun dwingelandij (vooralsnog) achterwege. Want zodra dat wel zo is, gaan ze de samenleving om hun heen, ook als ze er slechts te gast zijn, helemaal naar hun hand proberen te zetten en hun bizarre middeleeuwse visie en geloof aan iedereen opdringen. Dat is niet alleen in bepaalde wijken en stadsdelen bij ons zo, maar gewoon overal waar ze langzaamaan een meerderheid beginnen te vormen. Dat heet met een mooi woord 'islamisering'.