Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Gaza offensief (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=192)
-   -   Is het het Joodse volk dat de Gasastrook is binnengevallen ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117295)

Gun 7 januari 2009 19:32

Is het het Joodse volk dat de Gasastrook is binnengevallen ...

... of is het de staat Israël, dat het Joodse volk misbruikt, die de Gasastrook is binnengevallen?

Een open vraag

deryz 7 januari 2009 20:34

of is het de Hamas dat de Palestijnse bevolking misbruikt?

PollyCorrect 7 januari 2009 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 3907442)

Thank you.

EOM.

Gun 7 januari 2009 20:43

Citaat:

Zal zeker voor een stuk waar zijn, maar u begrijpt mijn vraag blijkbaar niet goed.

Is Hamas een geöliede machine zoals Israël dat massale financiële en militaire steun geniet van dochterstaat de VS?

Gun 7 januari 2009 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3907448)
Thank you.

EOM.

Alweer een pollypostje:lol:

deryz 7 januari 2009 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3907465)
Zal zeker voor een stuk waar zijn, maar u begrijpt mijn vraag blijkbaar niet goed.

Is Hamas een geöliede machine zoals Israël dat massale financiële en militaire steun geniet van dochterstaat de VS?

neen, het is een zootje ongeregeld met aan de top nog zottere mensen

Félicien Bwanatongo 7 januari 2009 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3907346)
... of is het de staat Israël, dat het Joodse volk misbruikt, die de Gasastrook is binnengevallen?

Een open vraag

Neen. Het zijn de zionisten van Israël die de Palestijnen en andere Arabieren al decennia lang mishandelen, bestoken, discrimineren,... Er zijn ook antizionistische joden.

Félicien Bwanatongo 7 januari 2009 20:47

Citaat:

Hier zie, weer zo nen islamhater van't VBee. :roll:

Argusx43 7 januari 2009 20:53

Hou toch eens op om over dat conflictje te zagen, ok het is een drama, maar er zijn ontzettend veel ergere oorlogen, genocides aan de gang in deze wereld zoals in Soedan of Congo. Mensen hebben zo een voorgekauwddoordemedia idee van de wereld.

roodhaar 7 januari 2009 20:54

Laten we het erop houden dat het ISRAELISCHE FUNDAMENTALISTEN zijn die dat gedaan hebben.

Er zijn idd gelukkig heel wat joden die Israel aanklagen.

Gun 7 januari 2009 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo (Bericht 3907476)
Neen. Het zijn de zionisten van Israël die de Palestijnen en andere Arabieren al decennia lang mishandelen, bestoken, discrimineren,... Er zijn ook antizionistische joden.

Zowat alle Joden die ik persoonlijk ken zijn pertinent anti-zionistisch. Zowat alle Joden die ik persoonlijk ken zijn tegen wat Israël reeds sinds zijn bestaan uitspookt. Zowat alle Joden die ik persoonlijk ken zijn mensen zoals jij en ik.

Gun 7 januari 2009 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 3907489)
Hou toch eens op om over dat conflictje te zagen, ok het is een drama, maar er zijn ontzettend veel ergere oorlogen, genocides aan de gang in deze wereld zoals in Soedan of Congo. Mensen hebben zo een voorgekauwddoordemedia idee van de wereld.

Het 'confliktje' gaat veel verder dan jij het voorstelt Argus

deryz 7 januari 2009 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo (Bericht 3907479)
Hier zie, weer zo nen islamhater van't VBee. :roll:

tja daarmee dat ik alle dagen samenwerk met zowel moslims als joden, en dat ik al meerdere keren op reis geweest ben naar moslimlanden zeker

PollyCorrect 7 januari 2009 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3907468)
Alweer een pollypostje:lol:

Ik speel allang geen gunterspelletjes meer ;-)

Gunterdraadje :P

PollyCorrect 7 januari 2009 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3907532)
Het 'confliktje' gaat veel verder dan jij het voorstelt Argus

Ja, zelfs Vlamingen uit de rand worden er Salonterrorist van! :lol:

Gun 7 januari 2009 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3907572)
Ik speel allang geen gunterspelletjes meer ;-)

Juist:roll:

barbaar 7 januari 2009 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 3907489)

Eigenlijk werken zowel de joden als de moslims op mijn zenuwen...Lastverkopers allebeide, tot en met !

abou Anis 7 januari 2009 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus (Bericht 3907573)
Dat het geweld overdreven kan lijken, beseft Freilich maar al te goed: 'Maar kijk eens naar de Navo-operaties in Afghanistan. Daar zijn sinds het begin van de oorlog 100.000 burgers gedood, om de aanslagen te vergelden in Madrid en Londen waarbij 200 doden vielen. Hetzelfde in Irak: meer dan een half miljoen doden vergeleken met 3.000 op 9/11. Maar als het Israël betreft, gelden er blijkbaar andere regels.'

Freilich vergist zich. Voor Israël gelden exact dezelfde regels als voor de VS: geen.

Gun 8 januari 2009 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus (Bericht 3907573)
Dat het geweld overdreven kan lijken, beseft Freilich maar al te goed: 'Maar kijk eens naar de Navo-operaties in Afghanistan. Daar zijn sinds het begin van de oorlog 100.000 burgers gedood, om de aanslagen te vergelden in Madrid en Londen waarbij 200 doden vielen. Hetzelfde in Irak: meer dan een half miljoen doden vergeleken met 3.000 op 9/11. Maar als het Israël betreft, gelden er blijkbaar andere regels.'

Aanslagen niet eens gepleegd door Moslims

maarte 8 januari 2009 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barbaar (Bericht 3907794)
Eigenlijk werken zowel de joden als de moslims op mijn zenuwen...Lastverkopers allebeide, tot en met !

Het zijn juist deze veralgemeningen die tot deze disputen leiden. Joden en moslims het zijn mensen zoal u en ik. Hun geloof is bepaald door de plaats waar hun wieg stond net zoals de meeste mensen op deze wereldbol.

Waarom toch heeft men zich in het verleden toch laten verleiden tot het maken van een staat voor een godsdienst. Het idee van de scheiding tussen kerk en staat heeft men maar eventjes terzijde geschoven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be