Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Peeters en de staatshervorming (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117319)

JP Coen 8 januari 2009 09:24

Peeters en de staatshervorming

Kris Peeters eist toezeggingen van de Franstaligen voor concrete resultaten van de dialoog voor juni 2009.
Hij gaat niet onderhandelen over de splitsing van BHV.
Of hij kent zijn partij niet meer, of hij is begonnen aan de verkiezingscampagne. Volgens mij is het laatste het geval.

Vette Pois(s)on 8 januari 2009 09:28

Stoere taal om de kiezers te sussen.

De CVP verdient een afstraffing van jewelste bij de komende verkiezingen vind ik.

I amsterdam 8 januari 2009 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3908068)
Kris Peeters eist toezeggingen van de Franstaligen voor concrete resultaten van de dialoog voor juni 2009.
Of hij kent zijn partij niet meer, of hij is begonnen aan de verkiezingscampagne. Volgens mij is het laatste het geval.

Peeters is een handig strateeg.
Hij is wel de slimste Vlaamse politicus die daar rondloopt.

Jantje 8 januari 2009 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3908102)
Peeters is een handig strateeg.
Hij is wel de slimste Vlaamse politicus die daar rondloopt.

Peeters is in de eerste plaats een econoom/bedrijfsleider en weet dus hoe hij onderhandelingen moet voorbereiden en aanpakken.

Peeters heeft Vlaanderen trouwens als een bedrijf geleid en zich als politiek onderhandelaar steeds opgestelt als een bedrijfsleider die een concurrent/klant onder controle moet houden.

omaplop 8 januari 2009 10:33

Peeters voelt ook wel aan dat wegens de economische toestand maatregelen moeten worden genomen. Maatregelen die zich in Wallonië minder opdringen , vermits het daar al langer een economische puinhoop is. Zonder verdere staatshervorming kan Vlaanderen die niet nemen en dus wordt het dringend.

Ik vermoed (en hoop) dat de Vlaamse regering bij verder uitstel van onderhandelingen en verdere blokkering door belachelijke voorwaarden (benoeming burgemeesters)
ZELF beslissingen zal nemen en aldus de zaken zal forceren.

Immers stilaan komt Vlaanderen voor de keuze te staan: mee ten gronde gaan of zelfstandig handelen.

Cisalpina 8 januari 2009 11:02

ik ben bang dat Peeters zelf de kat in de zak is.

lantjes 8 januari 2009 11:18

Citaat:

Voor iemand die nooit verkozen is heeft Mr Unizo een grote bakkes...maar verder? Een ego als een luchtballon maar er zit hetzelfde in, gebakken lucht.

SeanMorely 8 januari 2009 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3908160)
Peeters voelt ook wel aan dat wegens de economische toestand maatregelen moeten worden genomen. Maatregelen die zich in Wallonië minder opdringen , vermits het daar al langer een economische puinhoop is. Zonder verdere staatshervorming kan Vlaanderen die niet nemen en dus wordt het dringend.

Ik vermoed (en hoop) dat de Vlaamse regering bij verder uitstel van onderhandelingen en verdere blokkering door belachelijke voorwaarden (benoeming burgemeesters)
ZELF beslissingen zal nemen en aldus de zaken zal forceren.

Immers stilaan komt Vlaanderen voor de keuze te staan: mee ten gronde gaan of zelfstandig handelen.

:rofl:

Ze kunnen amper het been stijfhouden tegen de Franstalige eisen en jij verwacht dat ze binnenkort beslissingen gaan forceren? Eerst zien, dan geloven.. Peeters doet de gebruikelijke grootspraak strategie, altijd maar zeggen dat ze garanties zullen eisen. Vorige keer was dat volgens mij ook de bedoeling, maar werd er uiteindelijk gestart met een "witte blad". En de keer daarvoor had hij de garanties voor deelakkoorden, maar die zijn dan gaandeweg in rook opgelost? :roll:

Le nouveau CVP est arrivé zenne..

pinarello 8 januari 2009 13:38

Citaat:

Diezelfde Peeters stond een paar maanden geleden tegen Bourgois te roepen dat hij garantie's had van de Franstaligen.
Blijkbaar was dit niet het geval. En je kan er donder op zeggen dat ze zullen onderhandelen over BHV Peeters heeft daar niks aan te zeggen.

Everytime 8 januari 2009 14:04

Citaat:

Peeters droomt te veel. Over BHV en vooral de fameuze 3 Burgermeesters zal er zowiezo gesproken worden. Die toezeggingen van de Franstaligen kan hij al ook vergeten.

omaplop 8 januari 2009 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3908559)
Peeters droomt te veel. Over BHV en vooral de fameuze 3 Burgermeesters zal er zowiezo gesproken worden. Die toezeggingen van de Franstaligen kan hij al ook vergeten.

Ja, die franstaligen nemen een loopje met alle Belgen. Ik stel een verplichte enquete voor in Brussel en de rand of zelfs in heel belgië met als enige vraag: wat is voor u het belangrijkste: BHV ( en de benoeming van de burgemeesters) of de economie (en dus uw portemonnee). Als er geen schot in de zaak komt, kunnen ze dat misschien gelijktijdig doen met de verkiezingen dit jaar.(voordien komt er toch niets meer uit de bus )

Eens zien hoeveel het eerste zullen antwoorden, buiten Maingain en zijn kliek.

Als ze die antwoorden hebben, kan men verder gaan met wat de bevolking het belangrijste vindt!! En zullen die 0,00...% van de bevolking flink op hun neus kijken.

kelt 8 januari 2009 18:31

Citaat:

Die "dialoog" was en is eigenlijk op vraag van de Nederlandstalige kant ontstaan,na de mislukte communautaire affaires in het begin van Leterme 1...

Ik zie echt niet in waarom de Franstaligen zouden toezeggingen doen tenzij het voor hen cash opbrengt....(in hun plaats zou ik het zeker niet doen.....)

De dialoog was begonnen onder vrijwel dezelfde voorwaarde als waarover Peeters nu stoer doet,toen was ik voor,als het federaal niet kan,laat het de gemeenschappen dan zelf regelen,maar met een gecastreerde CD&V en een ongeinteresseerde O_VLD zitten MR,PS en CdH op communautair vlak in een zetel tot 2011 .......

Misschien zijn er andere mogelijkheden,maar ik zie het niet meer.

In ieder geval Federaal = Regionaal.....de stemming zal een verschrikking zijn voor CD&V :-(

Nyquist 9 januari 2009 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3909042)
Ik zie echt niet in waarom de Franstaligen zouden toezeggingen doen tenzij het voor hen cash opbrengt....(in hun plaats zou ik het zeker niet doen.....)

Ik vind het alleszins een ongelofelijke flater van de Franstaligen om dit zo categoriek af te blokken nu het (mogelijk voor een laaste keer) met de CDnV en de VLD is dat er onderhandeld wordt.

Heel stoer, maar de beste deal die ze ooit gaan krijgen zal nu te rapen zijn.

LcGrs 9 januari 2009 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 3910079)
Ik vind het alleszins een ongelofelijke flater van de Franstaligen om dit zo categoriek af te blokken nu het (mogelijk voor een laaste keer) met de CDnV en de VLD is dat er onderhandeld wordt.

Heel stoer, maar de beste deal die ze ooit gaan krijgen zal nu te rapen zijn.

Bij mijn weten zijn de Walen geen vragende (of is het eisende?) partij voor een nieuwe staatshervorming...

vlijmscherp 9 januari 2009 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs (Bericht 3910102)
Bij mijn weten zijn de Walen geen vragende (of is het eisende?) partij voor een nieuwe staatshervorming...

toch wel, ze willen een status quo, maw ze willen blijven de federale staat verarmen ten koste van de Gewesten, ze willen dat de staatschuld blijft groeien.

HAMC 9 januari 2009 11:40

Citaat:

Dat hoeft ook niet. Het punt is dat als er geen staatshervorming komt de volgende staatshervorming goed het eind van Belgie kan zijn.

Gforce 9 januari 2009 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3910115)
Dat hoeft ook niet. Het punt is dat als er geen staatshervorming komt de volgende staatshervorming goed het eind van Belgie kan zijn.

Pfff, jamais... Alles zal onder de mat gevaagd worden, totdat ge ze als jumpke kunt gebruiken voor uwe VTT(VéloToutTerrain).

Kris Peeters verdient een purifiërend klysma met het water waarin zuster Monica haar tanden conserveert 's nachts, gemengd met "water" uit de Samber bij Charleroi.
Zijn leugenachtig mondje laten we wel wat anders zingen wanneer we vader Vandenbossche hem een tong doen draaien.

kelt 9 januari 2009 18:18

Logica is zoek......Ik zou het waarderen dat peeters nu eindelijk keiharde politiek voert.....

En als dat betekent dat iedere week een of ander comité clowns van een of ander irrelevant Europees orgaan een onderzoek komt doen aangaande de "gediscrimineerde" situatie van een paar duizend getransplanteerde Brusselaars ...wel,dan zij het zo.......

De wortel helpt niet...dan maar de stok (politiek gezien dan)

En dat "Leterme" nu mogelijk "weggepromoveerd" kan worden naar het verre buitenland helpt niet,de 800000 hebben daar niet voor gestemd! :evil:

De Vlaamse regering zou beter PAKKEN wat ze maar kunnen

Gforce 9 januari 2009 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3910976)
Logica is zoek......Ik zou het waarderen dat peeters nu eindelijk keiharde politiek voert.....

En als dat betekent dat iedere week een of ander comité clowns van een of ander irrelevant Europees orgaan een onderzoek komt doen aangaande de "gediscrimineerde" situatie van een paar duizend getransplanteerde Brusselaars ...wel,dan zij het zo.......

De wortel helpt niet...dan maar de stok (politiek gezien dan)

En dat "Leterme" nu mogelijk "weggepromoveerd" kan worden naar het verre buitenland helpt niet,de 800000 hebben daar niet voor gestemd! :evil:

De Vlaamse regering zou beter PAKKEN wat ze maar kunnen

Neenee, geven m'n beste, altijd geven! Solidariteit noemen ze dat dan... Van Mechelen en zijne stomme smoel, godver de fuck, wat een kalf. Vlaanderen is nu eens schuldenvrij, toch zijn de aasgieren uit het Zuiden zijn al onderweg...

Kris heeft al een klysma gehad precies in Namen...

Nyquist 9 januari 2009 21:29

Citaat:

'De Walen' zijn wel vragende partij bij uitstek dat Vlaanderen samen met hun in een regering komt zetelen. Het is vanzelfsprekend dat men dan niet kan blijven eisen dat dit in een voor Vlaanderen blatant nadelige structuur gebeurt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be