![]() |
welke staatshervorming streeft u na?
Andere mogelijkheden graag toelichten
|
ik kan niet stemmen, dus zeg ik het zo: Groot-Nederland ;-)
|
Citaat:
Dus eerst Vlaanderen onafhankelijk, om via een intensieve samenwerking met Noord-Nederland op cultureel en commercieel vlak tot een institutionele éénheidsstaat te komen. |
Citaat:
|
Citaat:
Vlaanderen moet altijd eerst onafhankelijk worden eer het kan fusioneren met Nederland ;-) we kunnen wel op voorhand al bvb gezamenlijke sportcompetities (en nationale ploegen) hebben, als één blok opkomen in de EU-instellingen, enz |
@Shadowke
Ik las ergens dat je al een heel competitie-schema had klaarliggen voor het voetbal. Zelf vind ik dat we moeten starten met die sporten die ik wil duiden als specifiek Dietse sporten als daar zijn kaatsen, kegelen, klootschieten, beugelen, vendelzwaaien, toepen, pinkelen, touwtrekken en last but not least de hink-stap-sprong. |
Korfballen had ik ook nog kunnen noemen. Een tak van sport die alleen in NL en VL wordt beoefend. Helaas geen activiteit die je onder het genot van een Jupiler en goeie Hollandse sigaar kunt bedrijven.
|
Citaat:
dus je kan dat dan best direct uitbreiden naar de modernere sporten zoals voetbal, basketbal, volleybal, (ijs)hockey en handbal. |
En niet te vergeten een Laaglandse Dartcompetitie! (peyltjens ghooyen)
|
Dat sommige van de Dietse sporten hedentendage helaas weinig beoefend worden sluit niet uit dat de Baarle werkgroep ze kan doen herleven. Het is toch te gek voor woorden dat de boven ons gestelden het palingtrekken en het (franse) katknuppelen hebben verboden !
|
Citaat:
als ze terug in de mode komen, zullen ze wel terug meer beoefend worden maar tot dan zullen we ook onze aandacht moeten besteden aan de hedendaagse sporten. |
Citaat:
KLOOTSCHIETEN? Dat moet gewoon pijnlijk zijn, dat kan niet anders 8O |
Citaat:
|
Eerst Vlaanderen op zijn eigen poten. Laat het zelf in alle sereniteit een volwaarde staat uitbouwen vooraleer direct aan te pappen met Nederland. Samenwerking, no problemo!
|
Citaat:
verder zie ik ook graag een Groot-Nederlandse constructie. |
Citaat:
Het doel, de bal(kloot) zo ver mogelijk weggooien en dus in zo min mogelijk worpen de eindstreep te halen. Het parcour heeft een heen- en terugweg en op de helft wordt kruidenbitter gedronken als ik het goed heb. |
Eerst maar eens een onafhankelijk Vlaanderen.
|
Citaat:
dus best zo snel mogelijk een confederale staat vormen met Nederland en dan beginnen te werken naar een unitaire staat. |
Een soeverein Vlaanderen binnen een Heel-Nederlandse Confederatie.
|
Citaat:
*denkt dat alle Belgen een dubbele boekhouding hebben en minstens drie agenda's voeren* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be