Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   welke staatshervorming streeft u na? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117337)

JP Coen 8 januari 2009 13:53

welke staatshervorming streeft u na?

Andere mogelijkheden graag toelichten

Shadowke 8 januari 2009 14:14

ik kan niet stemmen, dus zeg ik het zo: Groot-Nederland ;-)

robert t 8 januari 2009 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 3908576)
ik kan niet stemmen, dus zeg ik het zo: Groot-Nederland ;-)

Niet rennen voor je kunt lopen. Groot-Nederland is het uiteindelijke doel, maar eerst moeten er andere varkentjes gewassen worden.
Dus eerst Vlaanderen onafhankelijk, om via een intensieve samenwerking met Noord-Nederland op cultureel en commercieel vlak tot een institutionele éénheidsstaat te komen.

Zwartengeel 8 januari 2009 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3908600)
Niet rennen voor je kunt lopen. Groot-Nederland is het uiteindelijke doel, maar eerst moeten er andere varkentjes gewassen worden.
Dus eerst Vlaanderen onafhankelijk, om via een intensieve samenwerking met Noord-Nederland op cultureel en commercieel vlak tot een institutionele éénheidsstaat te komen.

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Shadowke 8 januari 2009 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3908600)

ik heb nergens gezet dat dat van vandaag op morgen moet gebeuren ;-)
Vlaanderen moet altijd eerst onafhankelijk worden eer het kan fusioneren met Nederland ;-)

we kunnen wel op voorhand al bvb gezamenlijke sportcompetities (en nationale ploegen) hebben, als één blok opkomen in de EU-instellingen, enz

Gorkum 8 januari 2009 18:00

@Shadowke
Ik las ergens dat je al een heel competitie-schema had klaarliggen voor het voetbal. Zelf vind ik dat we moeten starten met die sporten die ik wil duiden als specifiek Dietse sporten als daar zijn kaatsen, kegelen, klootschieten, beugelen, vendelzwaaien, toepen, pinkelen, touwtrekken en last but not least de hink-stap-sprong.

Gorkum 8 januari 2009 18:05

Korfballen had ik ook nog kunnen noemen. Een tak van sport die alleen in NL en VL wordt beoefend. Helaas geen activiteit die je onder het genot van een Jupiler en goeie Hollandse sigaar kunt bedrijven.

Shadowke 8 januari 2009 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorkum (Bericht 3908994)
@Shadowke
Ik las ergens dat je al een heel competitie-schema had klaarliggen voor het voetbal. Zelf vind ik dat we moeten starten met die sporten die ik wil duiden als specifiek Dietse sporten als daar zijn kaatsen, kegelen, klootschieten, beugelen, vendelzwaaien, toepen, pinkelen, touwtrekken en last but not least de hink-stap-sprong.

ik vrees dat die volkssporten nog weinig beoefend worden behalve korfbal en kaatsen.
dus je kan dat dan best direct uitbreiden naar de modernere sporten zoals voetbal, basketbal, volleybal, (ijs)hockey en handbal.

Hollander 8 januari 2009 19:53

En niet te vergeten een Laaglandse Dartcompetitie! (peyltjens ghooyen)

Gorkum 8 januari 2009 20:33

Dat sommige van de Dietse sporten hedentendage helaas weinig beoefend worden sluit niet uit dat de Baarle werkgroep ze kan doen herleven. Het is toch te gek voor woorden dat de boven ons gestelden het palingtrekken en het (franse) katknuppelen hebben verboden !

Shadowke 8 januari 2009 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorkum (Bericht 3909227)
Dat sommige van de Dietse sporten hedentendage helaas weinig beoefend worden sluit niet uit dat de Baarle werkgroep ze kan doen herleven. Het is toch te gek voor woorden dat de boven ons gestelden het palingtrekken en het (franse) katknuppelen hebben verboden !

je kan de mensen wel niet verplichten terug de volkssporten te beoefenen Gorkum. dat kan de Baarle Werkgroep ook niet.

als ze terug in de mode komen, zullen ze wel terug meer beoefend worden maar tot dan zullen we ook onze aandacht moeten besteden aan de hedendaagse sporten.

Unie der Provinciën 8 januari 2009 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorkum (Bericht 3908994)
@Shadowke

KLOOTSCHIETEN? Dat moet gewoon pijnlijk zijn, dat kan niet anders 8O

GZV 8 januari 2009 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3908543)
Andere mogelijkheden graag toelichten

eerst vlaanderen onafhankelijk.daarna groot nederland,maar als het effe kan,zonder monarchie.

Mr. Orange 8 januari 2009 21:49

Eerst Vlaanderen op zijn eigen poten. Laat het zelf in alle sereniteit een volwaarde staat uitbouwen vooraleer direct aan te pappen met Nederland. Samenwerking, no problemo!

Hollander 8 januari 2009 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GZV (Bericht 3909283)
eerst vlaanderen onafhankelijk.daarna groot nederland,maar als het effe kan,zonder monarchie.

met respect voor uw mening, maar het Noorden (wij) zet waarschijnlijk z'n monarchie niet aan de kant.

verder zie ik ook graag een Groot-Nederlandse constructie.

Daimanta 8 januari 2009 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën (Bericht 3909254)
KLOOTSCHIETEN? Dat moet gewoon pijnlijk zijn, dat kan niet anders 8O

Prachitge sport.

Het doel, de bal(kloot) zo ver mogelijk weggooien en dus in zo min mogelijk worpen de eindstreep te halen. Het parcour heeft een heen- en terugweg en op de helft wordt kruidenbitter gedronken als ik het goed heb.

liberalist_NL 8 januari 2009 21:59

Eerst maar eens een onafhankelijk Vlaanderen.

Shadowke 8 januari 2009 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 3909331)
Eerst Vlaanderen op zijn eigen poten. Laat het zelf in alle sereniteit een volwaarde staat uitbouwen vooraleer direct aan te pappen met Nederland. Samenwerking, no problemo!

de kans dat Vlaanderen een èchte volwaardige staat wordt, acht ik klein.
dus best zo snel mogelijk een confederale staat vormen met Nederland en dan beginnen te werken naar een unitaire staat.

Jaani_Dushman 8 januari 2009 23:17

Een soeverein Vlaanderen binnen een Heel-Nederlandse Confederatie.

Gorkum 9 januari 2009 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 3909338)
met respect voor uw mening, maar het Noorden (wij) zet waarschijnlijk z'n monarchie niet aan de kant.

verder zie ik ook graag een Groot-Nederlandse constructie.

Ik waag te betwijfelen of men in Vlaanderen weet wat de Familie Van Oranje-Nassau kost: meer dan 100 miljoen euro per jaar ! Ik denk dat de tofelemonen en de neo-tofelemonen het heerschap Bertje Bibber voor heel wat minder in de boeken* hebben staan. Als onze toekomstige koningin Maxima haar frakjes bij Edouard Vermeulen in Broekzele blijft betrekken wordt het geld tenminste hier te lande besteed. Of het goed besteed wordt is een tweede.

*denkt dat alle Belgen een dubbele boekhouding hebben en minstens drie agenda's voeren*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be