Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Gaza offensief (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=192)
-   -   VN schort hulptransporten Gaza op (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117353)

reinaert68 8 januari 2009 18:36

VN schort hulptransporten Gaza op

Citaat:

GAZA-STAD - De Verenigde Naties hebben donderdag alle transporten van hulpgoederen in de Gazastrook opgeschort. Aanleiding is een reeks Israëlische aanvallen op personeel en installaties van de VN in het gebied. Daarbij kwamen twee medewerkers om.
Volledig artikel en bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF08012009_109

De Israëli's lijken niet te stoppen. Ook het Rode Kruis heeft vandaag zijn afgrijzen kenbaar gemaakt over de toestand waarin ze talloze verzwakte kinderen vonden naast de lijken van hun moeders. Israël laat nog steeds weinig humanitaire hulp door. Waarom?

1207 8 januari 2009 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 (Bericht 3909049)
Volledig artikel en bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF08012009_109

De Israëli's lijken niet te stoppen. Ook het Rode Kruis heeft vandaag zijn afgrijzen kenbaar gemaakt over de toestand waarin ze talloze verzwakte kinderen vonden naast de lijken van hun moeders. Israël laat nog steeds weinig humanitaire hulp door. Waarom?

Israel weet dat hulporganisaties ermee ophouden als men de levens van hun medewerkers bedreigt.
doelbewuste aanval om de miserie voor de palestijnen te maximaliseren

kilgore 8 januari 2009 22:10

Hoe onleefbaarder gaza is hoe rapper Hamas het moet opgeven.

Jean-Pierre 8 januari 2009 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 3909252)
Israel weet dat hulporganisaties ermee ophouden als men de levens van hun medewerkers bedreigt. doelbewuste aanval om de miserie voor de palestijnen te maximaliseren

Tja!... wat mij nu vooral interesseert, is de reactie van de zionisten. Op de radio hoorde ik dat in feite Hamas hiervoor schuldig was, want ze 'zouden' zich 'verstopt' hebben rond dat konvooi en 'granaten hebben afgeschoten',.... Kortom, de gewone omdraaiing van feiten zoals we die al meer dan een week meemaken.

Die moeder met die kinderen... dat is gewoon schandalig... rekening houdende met het feit dat 80 m verderop Israëlische soldaten aanwezig waren. Die soldaten zouden moeten berecht worden voor een internationaal tribunaal. Waarschijnlijk zullen ze ook zeggen: "Wir haben es nicht gewusst"!

Jean-Pierre 8 januari 2009 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kilgore (Bericht 3909375)

Ik onderstel dat ge graag iedereen over de kling zoudt jagen. Beseft ge wel goed wat ge daar vertelt? Is dat de typische redenering van de zionisten?

1207 9 januari 2009 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre (Bericht 3909383)
Die soldaten zouden moeten berecht worden voor een internationaal tribunaal.

neen
de Israelische militaire leiding, Olmert en Livni horen voor het strafhof in den haag te staan.

Andy 9 januari 2009 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 3909564)
neen
de Israelische militaire leiding, Olmert en Livni horen voor het strafhof in den haag te staan.

2

Svennies 9 januari 2009 00:41

Citaat:

U bent dan voorstander van een genocide mijn beste, dát is namelijk wat er achter Uw woorden schuilgaat...

Beseft U dit eigenlijk wel,of is dit het resultaat van wat de zionistische propaganda die Uw persoontje al duidelijk gehersenspoeld heeft.....8O

lollysticky 9 januari 2009 00:45

kilgore is gewoon hypocriet... hij gelooft waarschijnlijk ook dat dat VN-konvooi gewapende hamas leden bij zich had ofzoiets zekers? het is toch perfect logische dat je op een VN-konvooi gaat beginnen schieten...

Geert C 9 januari 2009 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 3909252)
Israel weet dat hulporganisaties ermee ophouden als men de levens van hun medewerkers bedreigt.
doelbewuste aanval om de miserie voor de palestijnen te maximaliseren

Ik denk niet dat ze het doen om de miserie voor de Palestijnen te maximaliseren, maar eerder om die lastige pottenkijkers te doen vertrekken. :?

Svennies 9 januari 2009 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3909598)
Ik denk niet dat ze het doen om de miserie voor de Palestijnen te maximaliseren, maar eerder om die lastige pottenkijkers te doen vertrekken. :?

Inderdaad dat klopt ,en dan kunnen ze beweren wat ze willen...

En er is ook de achterliggende gedachte,zonder de VN géén extra medische bijstand voor de zwaargewonde palestijnen wegens een gebrek VN mobiele medische interventieteams die zij vakkundig aan puin hebben geschoten....

reinaert68 9 januari 2009 01:13

.

Weiße Rose 9 januari 2009 09:37

Citaat:

Probleem is dat Hamas niet zal opgeven, en dat weet Israel maar al te goed!

Dat zelfs het politiek neutrale Rode Kruis vraagtekens (om het nog zacht uit te drukken) begint te plaatsen bij het disproportionele geweld van Israel zegt genoeg lijkt me!

Gewonden hebben recht op verzorging.
Burgers hebben recht op eten en drinken.

Echter wil Israel dit ook ontnemen van de Palestijnen.

Een Palestijn zei gisteren in een interview: "Het enige wat we hebben is zuurstof". Hij had nog gelijk ook!

Jarno 9 januari 2009 09:54

Citaat:

Ziek, gewoonweg ziek.

E. Gidius 9 januari 2009 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3909596)
kilgore is gewoon hypocriet...

Wellicht een provocateur: een pro-Palestijnse extremist of flippende Hamas-aanhanger die hoopt op die manier zijn zaak te dienen. Alleen de nick al...

Red_Dog 9 januari 2009 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre (Bericht 3909383)
Tja!... wat mij nu vooral interesseert, is de reactie van de zionisten. Op de radio hoorde ik dat in feite Hamas hiervoor schuldig was, want ze 'zouden' zich 'verstopt' hebben rond dat konvooi en 'granaten hebben afgeschoten',.... Kortom, de gewone omdraaiing van feiten zoals we die al meer dan een week meemaken.

Die moeder met die kinderen... dat is gewoon schandalig... rekening houdende met het feit dat 80 m verderop Israëlische soldaten aanwezig waren. Die soldaten zouden moeten berecht worden voor een internationaal tribunaal. Waarschijnlijk zullen ze ook zeggen: "Wir haben es nicht gewusst"!

Mooi voor jou dat je blijkbaar perfect weet hoe het daar aan toe gaat.
Spijtig voor je redenering natuurlijk dat het niet de eerste keer is dat Hamas ambulances gebruikt als bomauto's of als transporten voor wapens.

E. Gidius: Kilgore is een naam van een personage uit een videospel, ik denk niet dat je daar meer achter moet zoeken ;-)

roodhaar 9 januari 2009 13:55

[quote=Svennies;3909614]Inderdaad dat klopt ,en dan kunnen ze beweren wat ze willen...
QUOTE]

Zoals :
- er is geen humanitaire crisis is Gaza
- er is geen tekort in Gaza, de voorraadkamers zijn er tot de nok gevuld met voeding en medicijnen

Liefst laat je deze walgelijkheden vertellen door vredig uitziende types , best van al npog door vrouwen. :oops:

de Vn is trouwens al vaker opzettelijk aangevallen door israel.

Jean-Pierre 9 januari 2009 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog (Bericht 3910066)
Mooi voor jou dat je blijkbaar perfect weet hoe het daar aan toe gaat. Spijtig voor je redenering natuurlijk dat het niet de eerste keer is dat Hamas ambulances gebruikt als bomauto's of als transporten voor wapens.

Ha! nu begrijp ik het... Men mag dus vrouwen en kinderen naar hartelust bombarderen omdat... Hamas, volgens u, (want daarover hebt ge geen enkele referentie gegeven!) ambulances gebruikt als bomauto's. Waarschijnlijk was dit VN-konvooi, waarop geschoten werd, bestemd om als bomauto's tegen het Israëlisch leger op te treden? Hebt ge zo nog van die redeneringen?

Red_Dog 9 januari 2009 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre (Bericht 3910516)
Ha! nu begrijp ik het... Men mag dus vrouwen en kinderen naar hartelust bombarderen omdat... Hamas, volgens u, (want daarover hebt ge geen enkele referentie gegeven!) ambulances gebruikt als bomauto's. Waarschijnlijk was dit VN-konvooi, waarop geschoten werd, bestemd om als bomauto's tegen het Israëlisch leger op te treden? Hebt ge zo nog van die redeneringen?

http://www.ujc.org/page.aspx?id=54765
http://www.liveleak.com/view?i=116_1231063776

Volgens de Geneva-conventie zijn medisch personeel en materiaal inderdaad beschermd.
Wanneer zij echter gebruikt worden om aanslagen te plegen of in militair opzicht te fungeren vervalt dit compleet.
Net zoals een burger die een wapen opneemt geen burger meer is, maar een vijand.

kilgore 9 januari 2009 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre (Bericht 3909389)
Ik onderstel dat ge graag iedereen over de kling zoudt jagen. Beseft ge wel goed wat ge daar vertelt? Is dat de typische redenering van de zionisten?

Mijnheer heeft een hevige afkeer van zionisten,zoveel is duidelijk.Voor de rest maakt het allemaal niet veel indruk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be