![]() |
Ik steun...
Geïnspireerd door deze draad; http://forum.politics.be/showthread.php?t=117324 een simpele peiling. Wie steunt u? Kwestie van duidelijk te zien wie waar zit. Met Palestina bedoel ik dus het Palestijnse volk, aangezien het verzet tegen Israël in de Gaza-strook niet enkel wordt gevoerd door HAMAS.
|
Geen van beide partijen en allebei. Al moet ik vermelden dat Israel's "use of excessive force" wel ferm over the top is. Nog efkes en der schiet niks meer over.
|
Citaat:
|
Mensen die elkander om de haverklap de kop inslaan steun ik niet.
|
Ik kies de kant van de onschuldige slachtoffers in dit conflict. Noch Hamas, noch het Israelische militaire en politieke aparaat verdienen hier enige sympathie.
|
Citaat:
Mijn sympathie en steun gaat bovenal uit naar de kinderen. Zoals gewoonlijk. |
Ik steun alle mensen van goede wil al is hij khatoliek, Islamiet of Jood, Palestijn, Belg, Rus of Amerikaan.
|
Hamas moet verslagen worden daarom ondersteun ik Israel hierin. Alleen hierin.
|
Citaat:
Daarbij door gaza binnen te dringen zorg je er echt niet voor dat het veiliger wordt en van Hamas maak je zo alleen maar een martelaar. |
Citaat:
Citaat:
In 2006 valt Israel Libanon binnen, en het enige gewapend verzet kwam van hezbollah. Niet van de Libanese autoriteiten; gevolg: Hezbollah wordt als de echte autoriteit gezien wordt, ook door de christenen. Dat Hamas de verkiezingen won in 2006 zegt al veel over hun populariteit. Maar sterker nog, heeft er eigenlijk iemand de Palestijnse Autoriteit, president Abbas of fatah gehoord? Israel lijkt er zelfs op uit te zijn alles te doen om de palestijnse Autoriteit te verzwakken. Om daarna eens zo hard te verbazen dat er een Hamas is opgestaan. |
jammer dat de mogelijkheid om compleet neutraal te blijven of het je niet interesseren niet in deze enquête te vinden is.
Maar mijn antwoord zou toch hetzelfde gebleven zijn |
Ik steun Palestina noch Israel maar mijn gedachten gaan enkel naar de burgerslachtoffers aan beide kanten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet of dat een goede zaak is voor Israël. |
Ik steun geen van beide partijen, it takes two to tango. Ik hoop dat het conflict zo vlug mogelijk op een vredevolle manier kan eindigen.
|
Citaat:
Ook is het leven van de Palestijnen tussen de Palestijnen niet van die aard dat je 't risico wil lopen om te eindigen als deze persoon : http://littlegreenfootballs.com/webl..._in_Jenin&only . Veel mensen leven er met angst , niet voor Israel , maar wel voor de geweldadige manier waarop het leven tussen hun eigen mensen is . In de tijd van de inquisitie ging ook niemand een winkeltje met esotherische boeken openen , integendeel , uit pure schrik kozen ze voor de kerk ... |
Citaat:
|
Te ongenuanceerd voor mij.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be