Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Gaza offensief (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=192)
-   -   20 % van de wereldbevolking is moslim (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117385)

Frost 9 januari 2009 14:15

20 % van de wereldbevolking is moslim

Ruim 1 miljard mensen op de planeet zijn moslims. Israël mag nu wel het varken uithangen in de Gaza-strook maar welke gevolgen zal dat geven op lange termijn. Ik denk dat we ons aan woelige jaren kunnen verwachten. Bomaanslagen, gijzelingen en noem maar op. De aarde zal volgens mij branden of niet?

Andro 9 januari 2009 14:22

1 religieus persoon op deze kut Aarde is al teveel.

Mr. Orange 9 januari 2009 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3910491)

Touché.

liberalist_NL 9 januari 2009 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 3910478)
Ruim 1 miljard mensen op de planeet zijn moslims. Israël mag nu wel het varken uithangen in de Gaza-strook maar welke gevolgen zal dat geven op lange termijn. Ik denk dat we ons aan woelige jaren kunnen verwachten. Bomaanslagen, gijzelingen en noem maar op. De aarde zal volgens mij branden of niet?

Opvallend genoeg is de Arabische wereld helemaal niet op agressieve wijze bezig Israël te overreden te stoppen met de acties in de Gazastrook. Zij hebben namelijk gelijksoortige problemen met fundamentalisten. Fundamentalistische staten zélf zijn natuurlijk wel compleet anti-Israël, zoals Iran.

TheHunter 9 januari 2009 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3911022)
Opvallend genoeg is de Arabische wereld helemaal niet op agressieve wijze bezig Israël te overreden te stoppen met de acties in de Gazastrook. Zij hebben namelijk gelijksoortige problemen met fundamentalisten. Fundamentalistische staten zélf zijn natuurlijk wel compleet anti-Israël, zoals Iran.

Je slaat de bal helemaal mis. De Arabische landen die niks doen zijn in de greep van de VS. Als ze iets zouden doen dan zouden ze al goed wegkomen met de volledige instorting van hun economie.

liberalist_NL 9 januari 2009 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter (Bericht 3911061)
Je slaat de bal helemaal mis. De Arabische landen die niks doen zijn in de greep van de VS. Als ze iets zouden doen dan zouden ze al goed wegkomen met de volledige instorting van hun economie.

Hier strijden ze tegen (waar ook Hamas toe behoort): http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap

TheHunter 9 januari 2009 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3911065)
Hier strijden ze tegen (waar ook Hamas toe behoort): http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap

Wie strijdt daar tegen?
Zie je niet dat de VS alle macht van de wereld in handen hebben? Als morgen Saudie Arabie besluit geen handel meer te drijven met de VS of een grote beslissing nemen die de grootmachten niet goed uitkomt dan voegen de VS hun gewoon bij het lijstje dictaturen of teroristische groeperingen, smeren wat propaganda uit op de CNN en kunnen ze die land aanvallen en zullen mensen als jij zeggen dat het gerechtvaardigd is en dat ze ons daar aan het verdedigen zijn. Het is moeilijk te geloven dat zo veel mensen deze vorm van imperialisme in de 21 eeuw nog gewoon slikken of zelfs niet inzien.

Cisalpina 9 januari 2009 19:30

Citaat:

Ik denk het niet. Israël is al lang "het varken aan het uithangen" en de wereld brandt nog niet zo erg hard. Die zogenaamd bloeddorstige moslims hebben wel heel veel nodig eer ze ne keer beginnen aan al die terreur waar wij intussen al enkele jaren zitten op te wachten.

In België moet ge trouwens geen schrik hebben, onze doortastende overheid plakt tijdig alle vuilnisbakken dicht.

TheHunter 9 januari 2009 19:42

Men moet die terreur ook ergens kunnen plaatsen. Men vergeet dat de oorzaak van het terrorisme in het zionistische en Amerikaanse imperialisme ligt. Ik keur terrorisme in geen enkele vorm goed, maar als men het wil bestrijden moet men naar de wortels van het probleem kijken in plaats van Israël onvoorwaardelijk te steunen (niets doen wordt in de ogen van de onderdrukten en weerlozen op den duur ook als steun aan Israël gezien).

liberalist_NL 9 januari 2009 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter (Bericht 3911136)
Men moet die terreur ook ergens kunnen plaatsen. Men vergeet dat de oorzaak van het terrorisme in het zionistische en Amerikaanse imperialisme ligt. Ik keur terrorisme in geen enkele vorm goed, maar als men het wil bestrijden moet men naar de wortels van het probleem kijken in plaats van Israël onvoorwaardelijk te steunen (niets doen wordt in de ogen van de onderdrukten en weerlozen op den duur ook als steun aan Israël gezien).

Dat is veel te makkelijk gezocht. Het probleem, is dat dit een religieus conflict is. Deze man weet dat beter uit te leggen dan ik:
http://www.youtube.com/watch?v=9Vaw658Bow8

TheHunter 9 januari 2009 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3911140)
Dat is veel te makkelijk gezocht. Het probleem, is dat dit een religieus conflict is. Deze man weet dat beter uit te leggen dan ik:
http://www.youtube.com/watch?v=9Vaw658Bow8

Het probleem is groter dan enkel Jerusalem... veel groter.

ines 10 januari 2009 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3910491)

spreek voor u zelf beste intellectueelarme persoon

ines 10 januari 2009 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter (Bericht 3911061)

nee jij slaat de bal mis .vanwaar denk je dat oli komt ,dat over heel de wereld gerbruikt word antwoord het grooste deel uit de arabische landen

Gforce 10 januari 2009 16:09

Tjah, 50% is rooms-katholiek en woont voor het grootste deel in Latijns-Amerika, maar toch hebben we bv. nog altijd geen Zuid-Amerikaans pauske gehad. Integendeel, de bisschoppen zijn er op profi wijze door de CIA geliquideerd. Die mensen roepen niet, klagen niet, voeren geen massamoorden uit omwille van religieuze redenen. Neen, ze dansen er nog een samba of merengue bovenop en geloven alsof hun leven ervan afhangt! DAT zijn de sukkelaars: geef de zwijgers hun brood, de klagers emme gene nood.

TheHunter 10 januari 2009 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ines (Bericht 3912406)
nee jij slaat de bal mis .vanwaar denk je dat oli komt ,dat over heel de wereld gerbruikt word antwoord het grooste deel uit de arabische landen

En wie koopt die olie? De VS hebben hun marionetten gezet in landen waar ze olie halen, waar dat niet lukte (Irak) werd geweld gebruikt.

TheHunter 10 januari 2009 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gforce (Bericht 3912408)
Tjah, 50% is rooms-katholiek en woont voor het grootste deel in Latijns-Amerika, maar toch hebben we bv. nog altijd geen Zuid-Amerikaans pauske gehad. Integendeel, de bisschoppen zijn er op profi wijze door de CIA geliquideerd. Die mensen roepen niet, klagen niet, voeren geen massamoorden uit omwille van religieuze redenen. Neen, ze dansen er nog een samba of merengue bovenop en geloven alsof hun leven ervan afhangt! DAT zijn de sukkelaars: geef de zwijgers hun brood, de klagers emme gene nood.

Tjah, sommige mensen laten zich gemakkelijker onderdrukken dan anderen.

Felix (be) 10 januari 2009 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3911022)

Kan natuurlijk Israëlische propaganda zijn, maar het gerucht wil dat er plannen zijn om door Iran gesponsorde lange afstandsraketten het land binnen te smokkelen.
Die toffe Hamas heeft zijn concurrenten trouwens met harde dwang naar de West-Bank verjaagd. En of ze al te veel "afwijkende meningen" bij de nog resterende bevolking tolereren valt te betwijelen.

Demosthenes 10 januari 2009 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ines (Bericht 3912400)
spreek voor u zelf beste intellectueelarme persoon

Gaat U iedereen beledigen die een andere mening heeft dan de uwe ?

TheHunter 10 januari 2009 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes (Bericht 3912553)
Gaat U iedereen beledigen die een andere mening heeft dan de uwe ?

De ironie toch.

Rr00ttt 11 januari 2009 00:16

Citaat:

Ik denk niet dat Israel daar zoveel mee te maken heeft. Er wordt door sommigen precies gedacht dat als Israel maar verdwijnt de problemen met de moslims ook zullen verdwijnen. Ik deel die mening absoluut niet.

Net het tegenovergestelde eigenlijk. Het zal hen enkel aanmoedigen om nog veel driester te worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be