![]() |
Moeten dieren rechten krijgen?
Dieren moeten rechten krijgen, oa het recht om niet opgepeuzeld te worden (en dus niet geslacht).
Ook de kweek moet volgens dierenrechten gebeuren. We doen wel aan een zekere mate van dierenbescherming, maar dat doet niets of weinig aan de scandaleuze toestanden bij het kweken, slachten en oppeuzelen (dat op zich al en scandaleuze toestand is). |
Tja ...........
Dieren hebben al lang rechten,wat een onzin thread zeg ...... |
ik stemde niet altijd, waar eindigt het anders, zoals in India?
Een koe steekt de baan over en ik rij nog liever de dieperik in dan die koe te tikken? Nope, het spijt me :| Als mijn hond mensen (misschien zelfs kinderen specifiek) begint te bijten dan gaat ie eraan, heel simpel, zonder genade. Als we dieren rechten beginnen te geven in de mate deze bij de mens bestaat dan komen er ook steeds rechten bij... |
Citaat:
Sluit de oogjes en roupilleer zachtjes verder... |
Dieren hebben reeds rechten.
Er zijn genoeg wetten tegen dierenmishandeling, -verwaarlozing,... Deze dierenrechten zijn uiteraard verschillend van de menselijke rechten, en ik zie geen enkele reden om mensen- en dierenrechten op hetzelfde niveau te plaatsen. |
Zijn die er nog niet ?
|
Natuurlijk NIET. Of ga je ook aan een leeuw vragen waar je mensenrechten zijn, terwijl hij je verscheurt???
Wat een onzin toch. |
Ik ben daar wel voor maar ik vraag me af wat we dan gaan eten?
|
Dieren opeten is geen misdaad (ze doen zelf trouwens niet anders).
|
Citaat:
en veel groenten & nieuwe groenten resultaat van landbouw op zee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In een van de beste SF verhalen aller tijden (De Ruomtemagnaten, the Space Merchants) komt er o.a. een fabriek voor waar men uit zonlicht en kunstplantaardige fotosynthese in één trek ook kunstvlees kweekt (bewustloos permanent groeiende organisme) "Superkalkoen" , een groeiding dat constant in schijfjes genseden en verscheept wordt naar supermarkten en als een soort "ondierlijk" vlees verbruikt wordt. |
Citaat:
|
En dan iets anders, als de dieren rechten krijgen, gaan we dan de miljarden dieren die op dat moment gekweekt worden als voeding vrijlaten?
Of afmaken? Want miljarden dieren die vrijgelaten worden gaan toch voor wat ongemak zorgen denk ik? |
Citaat:
|
Ik denk dat vooral huisdieren rechten moeten krijgen, mensen zijn hier volledig verantwoordelijk voor. Ook als men dieren in bezit heeft moet men ze gepast behandelen. Dat die vissen levend opeten verboden zou zijn is ronduit belachelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
De "slachtdieren" nemen nu op deze aarde aardig wat plaats in : de mens zal met plezier de vrijgekomen ruimte gaan bezetten en de ruimte voor de dieren (nu met vele rechten begiftigd) waarschijnlijk innnemen, zodat bovendien de plezierdieren zoals katten, honden, papegaaien en dergelijke niet-slachtdieren ook bedreigd zullen worden. |
Citaat:
In ieder geval het recht om te "hamsteren". |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be