![]() |
België loopt uit om bijzondere lijster
Vogelminnend België is in rep en roer vanwege een lijster. Voor het eerst in 52 is de Bruine Lijster namelijk weer in het land gezien. Sinds een week foerageert het vogeltje zeer tevreden in een boomgaard in Erezee, 50 kilometer onder Luik.
Vele tientalle vogelspotters hebben al een pelgrimstocht naar het plaatje ondernomen om het beestje op de foto te zetten. Er kwamen zelf mensen uit Rotterdam en Londen, aldus een plaatselijke ornitholoog. “Deze mensen kwamen om zes uur ’s middags aan met de trein door de Kanaaltunnel. Ze kwamen aan in Calais, namen de auto naar hier en vertrokken toen ze hem gezien hadden. Allemaal voor een vogel.” Vermoed wordt dat het vogeltje verdwaald is. Normaal gesproken houdt het zich in Siberië en Azië op. (NOS) ![]() Zo leuk, nieuwe vogelsoorten die zich in België komen vestigen. |
Citaat:
|
Als er nog meer toeristen het beest komen storen dan vertrekt het weer van ellende.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hmmm, ik eet dat elk jaar opnieuw ;-) |
Citaat:
Den hof hangt vol mezenbollen en dergelijke , vliegbeesten krijgen elken dag eten op hun tafel , drie keer proper drinken .... Maar buiten duiven (koppel tortelduiven blijft in de bomen achteraan wonen) , merels , roodborstjes en nen hoop mezen zie ik er ni veel speciaals vliegen ...:-( |
Citaat:
|
Citaat:
Ge zijt nog niet goed wakker zeker ... |
Citaat:
Dus: en in uw netten? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wees gerus, ze zijn er :-) en nu snel naar een "receptie" Glühwein !!!:P |
Citaat:
die torenvalk is er om die mussen, sprreuwen, lijsters,... op te eten :lol:. enfin kben weer weg... soms zijn hier zo grappige dingen te lezen ik kan het niet laten. |
Citaat:
|
Citaat:
Het begint toch erg te worden met u zenne ...;-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
daarom ook dat ik er geen draad over begin of zo hé ;-) http://forum.politics.be/showthread.php?t=116658 |
Citaat:
En ja, toen ben ik lang weggebleven eh ;-) |
Citaat:
overschat jezelf zo niet ik heb iedereen in het oog :-D Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be