Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Gaza offensief (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=192)
-   -   Hoeveel heeft Israël bezet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117442)

Heel-Nederlander 10 januari 2009 14:09

Hoeveel heeft Israël bezet?

Overal lees je over Gaza. Er worden vandaag opnieuw zware gevechten gemeld in Gaza-stad en Khan Yunis. Maar hoe groot �*s het deel van de Strook dat Israël al bezet heeft? Kan iemand daar antwoord op geven...

Derk de Tweede 10 januari 2009 14:23

Ik denk niet dat Israel van plan is om stukken Gaza permanent te bezetten, doch vooral op zoek is naar plekken waar Hamas actief is en deze militair uit te schakelen.

roger verhiest 10 januari 2009 14:24

Ik denk niet dat het hun ambitie is om iets te gaan "bezetten" in Gaza - ze zoeken alleen maar alle Hamas leden aan te houden of te doden, infrastructuren die Hamas gebruikt of kan gebruiken te vernietigen in afwacht dat er een "vredesoplossing" komt die nhet aan Hamas onmogelijk zou moeten maken om Israël verder met raketten te beschieten.

Israël is op zoek naar een "feitelijke toestand" die bestendigd kan worden zonder een "echt vredesakkoord". Een permanente oorlogsdreiging is het "selling point" van de huidige politiekers. Een politiek voor duurzame vrede ligt slecht in de markt.

TheHunter 10 januari 2009 14:32

Hoeveel dagen hebben ze nodig om hamas uit te schakelen? Ik zou gedacht hebben dat een sterke staat als Israel al over alle info beschikte voor ze eraan begonnen, maar het tegendeel blijkt waar te zijn als zelfs VN gebouwen, scholen, kerken, humanitaire depods, ... beschoten worden. Natuurlijk gebeurt dit met het excuus dat daar hamas strijders zaten (wat door neutrale bronnen trouwens meestal krachtig ontkent wordt), maar met die logica hebben ze het recht om heel de Gaza strook plat te leggen, want hamas kan overal zitten. Waarom niet gewoon een atoombom gooien en zeggen "daar zaten hamas striders!". Het zou me niet verbazen als sommige zionisten-verdedigers ook dat op een of andere manier zouden proberen te rechtvaardigen.

ministe van agitatie 10 januari 2009 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter (Bericht 3912170)
Hoeveel dagen hebben ze nodig om hamas uit te schakelen?

Het duurt in ieder geval opvallend lang en het gaat niet van een leien dakje. Niet vergeten dat ze het vorige keer op geen tijd onder de voet hebben gelopen tijdens de zesdaagse oorlog.

Of dat te maken heeft met het Palestijns verzet is me niet duidelijk. De massale campagne van bombardementen leidt hoe dan ook nooit tot het beoogde doel. Dat kan men vandaag al stellen: de Palestijnen schieten nog elke dag raketten af. Dat zal zo blijven.

Demosthenes 10 januari 2009 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3912217)
Het duurt in ieder geval opvallend lang en het gaat niet van een leien dakje. Niet vergeten dat ze het vorige keer op geen tijd onder de voet hebben gelopen tijdens de zesdaagse oorlog.

Of dat te maken heeft met het Palestijns verzet is me niet duidelijk. De massale campagne van bombardementen leidt hoe dan ook nooit tot het beoogde doel. Dat kan men vandaag al stellen: de Palestijnen schieten nog elke dag raketten af. Dat zal zo blijven.

Ja, maar steeds minder. :-D:-D

ministe van agitatie 10 januari 2009 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes (Bericht 3912233)
Ja, maar steeds minder. :-D:-D

Mensen die dit conflict grappig vinden en denken dat ze dmv smileys hun standpunt kracht bijzetten, verliezen wat mij betreft elke geloofwaardigheid.

Demosthenes 10 januari 2009 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3912242)
Mensen die dit conflict grappig vinden en denken dat ze dmv smileys hun standpunt kracht bijzetten, verliezen wat mij betreft elke geloofwaardigheid.

Het was geen standpunt maar een pure constatatie. :lol:

ines 10 januari 2009 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes (Bericht 3912306)
Het was geen standpunt maar een pure constatatie. :lol:

ik heb met u te doen want u weet duidelijk niet beter

Demosthenes 10 januari 2009 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ines (Bericht 3912323)
ik heb met u te doen want u weet duidelijk niet beter

U moet iets zeggen, uw hebt hier nog geen deftige post neergezet en u begint al andere forumleden te kleineren.
trouwens wat is er gelogen in de post waarop u reageert.
Ik verdedig verder het standpunt van Israël, nota bene een bevriend land. U meent blijklbaar het standpunt van een terroristische organisatie te moeten verdedigen.

TheHunter 10 januari 2009 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes (Bericht 3912368)
Ik verdedig verder het standpunt van Israël, nota bene een bevriend land.

Wat heft Israel dan gedaan voor u?

Demosthenes 10 januari 2009 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter (Bericht 3912402)
Wat heft Israel dan gedaan voor u?

Niets , moet dat dan ?

kilgore 10 januari 2009 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3912217)

Weer een voorbeeld van wensdenken.Van raketten is niet veel meer te zien.:lol:

Kallikles 10 januari 2009 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kilgore (Bericht 3912517)
Weer een voorbeeld van wensdenken.Van raketten is niet veel meer te zien.:lol:

Het is altijd beter zich te informeren i.p.v. forumgenoten uit te lachen:
http://www.guardian.co.uk/world/inte...hepalestinians

kilgore 10 januari 2009 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 3912537)
Het is altijd beter zich te informeren i.p.v. forumgenoten uit te lachen:
http://www.guardian.co.uk/world/inte...hepalestinians

Het zijn de propalestijnen die zich niet informeren en aan wensdenken doen;Daarmee mag men gerust lachen.Denken ze misschien dat hamas raketten kan toveren.:lol:
Raketten opslan,vervoeren en afvuren is een dodelijke bezigheid voor hamasleden gezien de gesofistikeerde technologie van israel..Wel leuk om een aantal hamasmilitanten met raketten te zien zeulen met een vizier op hun kop gericht en dan een grote ontploffing en ze zijn uitgeschakeld.:-D
http://nl.youtube.com/watch?v=qG0CzM...eature=related

TheHunter 10 januari 2009 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes (Bericht 3912509)
Niets , moet dat dan ?

Waarom label je ze dan als een "bevriend" land?

Demosthenes 10 januari 2009 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter (Bericht 3912550)
Waarom label je ze dan als een "bevriend" land?

Bevriend land van de belgische staat.

Jean-Pierre 10 januari 2009 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kilgore (Bericht 3912548)
Het zijn de propalestijnen die zich niet informeren en aan wensdenken doen;Daarmee mag men gerust lachen.Denken ze misschien dat hamas raketten kan toveren.:lol:
Raketten opslan,vervoeren en afvuren is een dodelijke bezigheid voor hamasleden gezien de gesofistikeerde technologie van israel..Wel leuk om een aantal hamasmilitanten met raketten te zien zeulen met een vizier op hun kop gericht en dan een grote ontploffing en ze zijn uitgeschakeld.:-D
http://nl.youtube.com/watch?v=qG0CzM...eature=related

Hmm!... ik heb dat filmpje gezien... Wordt iedereen die in Gaza aan het verhuizen is, automatisch gebombardeerd? Want er staat wel op dat er Grad missiles zijn... maar die heb ik niet gezien...

kilgore 10 januari 2009 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre (Bericht 3912592)
Hmm!... ik heb dat filmpje gezien... Wordt iedereen die in Gaza aan het verhuizen is, automatisch gebombardeerd? Want er staat wel op dat er Grad missiles zijn... maar die heb ik niet gezien...

Gij wilt dat zo zien.Was niet anders te verwachten.Er waren wel degelijk raketten te zien.Om raketten af te vuren,moet ge ze wel vervoeren en dan kunt ge gedetecteerd en gebombardeerd worden.Hamasleden zijn niet onzichtbaar.

TheHunter 10 januari 2009 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes (Bericht 3912589)
Bevriend land van de belgische staat.

En wat hebben ze dan voor Belgie gedaan om alles wat ze doen te tolereren?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be