![]() |
We hebben ongeveer een wereldrecord aan staatsschuld. Misschien mag men zich eens de vraag stellen hoe men aan deze enorme schuld is geraakt en WIE er politiek verantwoordelijk is .
Ik meen te weten dat deze schuld is opgebouwd onder de kundige leiding (Martens) van de toenmalige CVP zoals onder de kundige leiding van de CVP de faciliteiten zijn bedacht. Twee prestaties die er mogen zijn. Maar de moed niet verloren : CD&V : alles wordt beter SPA : alles wordt gratis PVV : alles gaat goed |
1.000.000 BEF per inwoner van België.
Dit komen we nooit teboven als we geld blijven geven aan Wallonië. De oplossing ligt voor de hand, pakt een schaar en knipt VL-WA intwee. Geef de staatschuld VOLLEDIG aan het onafhankelijke vlaanderen en binnen minder dan 30 jaar is die afgelost. Maar op de huidige manier lukt het nooit. |
Citaat:
52.000 frank per werkende Belg gaat naar de werkloze Belg. Dat kan dus niet. ’t Is nog erger dan naar Wallonië. Afschaffen dus! 63.000 frank per belg naar de rente op onze schuld. Weg met de kapitalisten! Leve de arme Belg. Het zijn de bloedzuigers van onze staatsschuld die met ons geld gaan lopen. 62.000 frank per Belg voor de zieken. Weg met de zieken. Laat ze creperen. Wij zijn een superras dat geen zieken duld! OK, die laatste twee was wat over de top maar toch misschien is de waarheid wel dichterbij dan je denkt … De discussie is dus niet zo zwart-wit als dat blijkbaar bij vooral het Vlaams Blok wél is. Het is veel veel veel genuanceerder. Wat mij het meest stoort aan de kiezer in het algemeen, is dat hij blijkbaar niet nadenkt maar alleen maar de propaganda van zijn partij slikt. En het VB kan zéér goed propaganda maken. (Dat is ook makkelijker als je geen bestuursverantwoordelijk hebt (gekregen).) Als liberaal sta ik bijvoorbeeld zeer kritisch tegenover de VLD. Ik heb zelfs niet op de VLD gestemd, juist daarom. Ik ben het heus niet eens met alle ideeën binnen deze partij. Ik kauw maar slik niet zomaar. Even provoceren nu. Het VB doet mij wat denken aan Hitler. Prachtige opzwepende toespraken waar de ene fata morgana na de andere werd verkondigd. “Wir haben das nich gewust.” Als je natuurluk alleen maar slikt in plaats van eens door te kauwen, tja, dat zul je het natuurlijk nooit geweten hebben. Let op! Het is een uitdagende vergelijking waarmee ik niets over VB en Hitler wil zeggen maar alles over zelf nadenken. Als iedereen dat deed die voor gelijk welke partij stemde, dan zouden we nooit met zo ’n enorme staatsschuld zitten, een te duur (frauderend) sociaal stelsel, een onevenwichtig belastingsysteem (arbeid = zwaar belast) en een barslechte concurrentiepositie (de motor van alle welvaart). Voor zij die willen reageren: Het gaat dus over zelf nadenken en het niet zomaar slikken wat gepropagandeerd wordt. Het gaat niet over het VB en Hitler. Dus beste Boer, nadenken en niet zomaar slikken! Met alle sympathie bedoeld. Marco |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be