![]() |
Zuid Korea stuurt de beloofde van 3000 soldaten niet
Sommige kleine landjes werken hun opdracht af en zullen het niet verlengen. Kazachstan trekt zijn soldaten terug na de zomer Singapore trekt zijn troepen terug met als argument "humanitaire opdracht voltooid". Nieuw Zeeland trekt zijn ingenieurs terug in september. Opmerkelijk is dat buiten de troepen van de VS en Engeland niemand anders is uitgerust met wapens om strijd te voeren. Dat verklaart waarom die troepen zich steeds terugtrekken als er verzet is. In de VS, wordt Bushs z'n neus weer eens in de feiten geramd. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoorde die moslimstrijders "Vietnam, Vietnam" schreeuwen... achterlijk, want ze beseffen nog niet in het minst wat dat concreet voor hen zou impliceren. Stel je voor: Vietnam met 21ste eeuws wapentuig... D�*n staat er in Irak geen moskee meer overeind. En wanneer de US-UK coalitie is weggetrokken en het woestijnzand weer tot rust komt, is Irak daadwerkelijk teruggeslagen naar het stenen tijdperk met alle miserie vandien. Mooie vooruitzichten voor het Iraakse volk. |
Ze hebben de mentaliteit van het Stenen tijdperk,van mij mogen ze gerust het landschap erbij krijgen,is toch één van hun diepste wensen :P
|
Citaat:
welke fundamentalisten? diep ongenoegen wordt gekanaliseerd door oa die al Sadr, maar ik zie het eerder als nationalistisch verzet. Irak is nooit zo door religie gedomineerd als Saudie-Arabie of Iran geweest... vergelijkingen met Vietnam gaan niet op, de pers en "experts" lullen maar aan maar da's waar ze voor betaald worden. Wapentuig an sich verschilt niet zo spectaculair veel sinds 2e Indochinese oorlog, ik heb veel meer schrik dat de mind-set van MACV terugkomt: strategic hamlets, black operations en search&destroy missies brengen nog meer leed voor gewone burgers en hun nut is (minstens) betwijfelbaar "we had to destroy the village to save it" :roll: |
"Coalition of the willing is vernietigd"
:lol: :lol: :lol: Wat zijn die moslims soms grappig. Allee, wanneer ze eens niet met bomgordels een kleutertuin binnenlopen. |
Citaat:
1. Splits Irak in twee : maak Koerdistan onafhankelijk en zorg voor bijstand tegen degenen die de onafhankelijkheid van Koerdistan willen aanvechten. 2. Trek je daarna zo snel mogelijk terug uit het zuiden van Irak. 3. Laat de moslimgekken mekaar in het zuiden rustig uitmoorden en help hen daarbij eventueel een handje (niet met de 'daad' maar met 'advies'). |
Citaat:
Een hier krijgen we het ware gezicht van "darwinism"; "laat ze rustig mekaar uitmoorden" de theorie van classe strijden natuurlijk, maar ja !who care's! |
Citaat:
Of denk je aan de olievoorraden? Bah, verwerpelijke theorie/gedachtengang, maar dat was ik volledig verwachtende van u. |
Bwa nee. Darwin heeft gewoon teveel tijd om handen om uren hier te lullen. Zeg, waarom word je geen adviseur van "uwe hoogheid president van de Verenigde Staten". Lijkt erop dat hij je goed kan gebruiken.
|
Ik geef Darwin groot gelijk, maar ik zou de Koerden niet offcieel helpen. Maar gewoon FAL's en Kalasnikovs leveren.(wel ervoor zorgen dat de juiste mensen het wel weten, oorlogsheertje X en Y bijvoorbeeld,)
Waarom geen VS spul, simpel, kan je lekker doen alsof de neus bloed, en Louis Michel kan dan lekker handelsvertegenwoordiger blijven, en misschien, heel misschien zet deze FN topverkoper de schijnheilige idioot Flahaut op zijn plek.In de kleine zandbak van de peutertuin. Voor de rest van die zandbakkiestanezen, hetzelfde, ze net genoeg leveren om hun inlands oorlogje uit te vechten, zodanig ze geen buitenlandse idioten kunnen helpen. De Irakese bevolking heeft nu wel duidelijk laten zien wat ze willen... Saddam was de betere keus, als je het achteraf bekijkt. |
Vernietigd is een groot woord, maar we kunnen niet ontkennen dat ze overal belegerd worden.
|
Al dat gelul over moslims en terroristen en "zandbakkiestan", wie is wie komen lastigvallen, de Amerikanen of de Irakezen?
De Amerikanen kwamen naar Irak om het land te bezetten en Irakezen mogen zich niet verzetten misschien? Van mijn part mogen de Irakezen ook het Pentagon en het Witte Huis opblazen, immers wie wind zaait zal storm oogsten zegt een oud wijs Vlaams spreekwoord, een ander oud wijs spreekwoord is "oog om oog, tand om tand" te Israelies zijn daar zeer aan gehecht, zoals alle inwoners van het Midden-Oosten, en de Amerikanen maken daar nu kennis mee. De Oekraïeners hebben zich reeds teruggetrokken uit de voornaamste steden, ze hadden geen zin zich te laten afslachten, net als het zogenaamde Iraakse leger overigens. De Spanjaarden zullen binnenkort hun troepen terugtrekken, Thailand heeft aangekondigd dat binnenkort te doen, in Polen en Japan wordt de discussie intussen aangezwengeld. De coalitie is langzaam maar zeker aan het uiteenvallen, en binnekort zullen de vS en GB alleen overblijven. Het valt trouwens te betwijfelen of Blair nog zal kunnen opboksen tegen de publieke opinie die massaal tegen zijn Irak-aventuur is gekant. En dat zal de laatste weken zeker niet verandeen zo ziet het er naar uit. De vergelijking met vietnam ghaat meer en meer op, met dat verschil dat het hier gaat om een stadsguerilla en geen jungleguerilla. Er is een verenigd front aan het ontstaan tegen de Amerikaanse bezetter, gesteund door de bevolking die de rebellen in hun midden laat schuilen. Eens het zo ver is lijkt de zaak voor de VS verloren, ze kunnen best onderhandelingen starten met de rebellen en hen in het overgangsbestuur betrekken, en dan zelf zo vlug mogelijk verkiezingen uitschrijven en het bestuur aan de vN overdragen, dat is het enige wat een bloedige guerilla-oorlog nog kan beletten. |
Ok, de situatie zoals ze was.
1 dictatortje met grootheidswaanzin, een aantal volkeren onder de [size=1](gifgas)[/size]knoet, een kleine elite tevredenen, de kontlikkers van de baas.([size=2]klinkt zoals België[/size]) Nu buitenlandse troepen de sadistische dictator hebben verwijderd krijgen we: Ze een andere leider kiezen, en wat doen ze, ruzie maken onderling om de pollepel te mogen roeren, en hetzelfde te doen als daarvoor. Ware het niet dat er veel olie te vangen valt, en het een leuke regio is om te laten zien dat je wapenmacht groot is, zou ik al lang gezegd hebben, "stoof op met jullie zandbak, en krijg de leiders die jullie verdienen" Helaas heb ik niks te zeggen daarover, en zijn de redenen waarom sommige politici per se ginders willen de baas spelen begrijpelijk. |
Citaat:
Waarom de Koerden? Na de verdrijving van de Irakezen uit Koeweit hebben de Amerikanen zich schandalig gedragen tegenover de Koerden. De amerikanen hebben de Koerden opgejut om in opstand te komen tegen Saddam en hebben ze toen (opzettelijk?) laten afslachten door diezelfde Saddam (op aanraden van Colin Powell). - Is dit nu niet verwerpelijk? - De Amerikanen hebben dus een en ander recht te zetten tegenover de Koerden. Verder hebben de Koerden een soort van islam die als ik het goed gezien heb een soort van gemixte en meer gematigde versie is. Koerdistan sluit aan bij Turkije en omstreken. Het zou dus niet onverstandig om dit Koerdistan dat volgens mijn aanvoelen potentieel meer westers gericht is los te weken uit het fanatieke arabische kamp en het op een of andere manier aan het gematigdere overgangsgeval Turkije aan te kleven. Desnoods door het op te nemen in de NATO. De moslimgekken mekaar laten uitmoorden : beter dat de terroristen mekaar het hoofd afschieten dan dat ze dat met de onze doen. Liever dat ze onschuldige mensen in treinen en gebouwen opblazen in Irak dan in Europa. |
Citaat:
1. Een onafhankelijk Kurdistan wordt direct ingenomen en geannexeerd door het ontzettend sterke Turks leger, zonder twijfel Over punt 2 en 3 maak'k geen woorden vuil. Ook al ben'k ze ook liever kwijt, de Amerikaanse regering kan dit niet maken. |
Citaat:
U bent een "slecht" mens Darwin! :wink: :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be