Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wat is het gezicht van de Islam? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11753)

Mustapha 9 april 2004 01:20

Graag enige verduidelijking...

Gargamel 9 april 2004 07:46

In twee woorden samen te vatten=DOOD en VERNIELING :!:

circe 9 april 2004 08:19

misschien gewoon even kijken naar de huidige islamitische landen?

Voorspoed, welvaart, persoonlijke vrijheid, mensenrechten, vrijheid van meningsuiting, scholing, gezondheidszorg, ........ noem maar op!

Rudy Van Nespen 9 april 2004 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha

Zegt U het ons eens?
U als moslim, zal ons zeker een duidelijk gezicht van de Islam kunnen schetsen?

Laudi 9 april 2004 09:52

Wat is het gezicht van de Islam ?
Dat die vraag nog moet gesteld worden !!

Voor elke niet - moslim is dat Bin Laden = super- terrorist , gewetenloze moordenaar.
Het wordt dringend tijd dat de moslims beseffen dat de rest van de bevolking geen ballen geven om die achterlijke godsdienst die ze "met alle geweld " (in elke betekenis van het woord) willen goedpraten/uitleggen/overtuigen.
Zolang de gematigde moslims zo'n figuren niet afzweert en uitlevert , moeten ze niet hopen op enige symphatie voor hun zaak.

Wat de islam nodig heeft is een ingrijpende revolutie , een ommezwaai in het gedachtengoed . Anders zal de polarisering alleen maar toenemen !
Respect kan je niet afdwingen!
En dan zwijgen we nog over het racisme (in de echte betekenis van het woord) dat die figuren aan de dag leggen

Mustapha 9 april 2004 14:50

Dat is net mijn punt.
Zo'n debiele uitspraak "het ware gezicht van de Islam".

Geef me een concrete definitie van die gefantaseerde zin aub...

Een definitie dat toepasselijk is op de +/-1.5miljard moslims.

Dilbert 9 april 2004 16:17

Citaat:

Dat is net mijn punt.

In 1 woord ? Wel dan: achterlijk.

Kitten 9 april 2004 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:

Dat is net mijn punt.

Spreek voor uzelf. Ik kan zo al van achter de PC ruiken dat het IQ-gewijs niet goed gesteld is in uw bovenkamer.

dagallemaal 9 april 2004 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Citaat:

Spreek voor uzelf. Ik kan zo al van achter de PC ruiken dat het IQ-gewijs niet goed gesteld is in uw bovenkamer.

dat is nogal eerder niet productieve commentaar. of "assez improductifs" in het frans.

lyot 9 april 2004 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Citaat:

dat is nogal eerder niet productieve commentaar. of "assez improductifs" in het frans.

mythologie versus logos..Oftewel, de Islam versus het Westen... dat is het spanningsveld, zoals het vaak voorgesteld wordt.. Edoch, zoals in een ander recent topic reeds werd aangeduid (A Battle Plan against Radical Islam) is het best om een classificatie te maken naar verschillende vormen van Islam.. er bestaat met andere woorden niet één Islam in mijn ogen..

Darwin 9 april 2004 19:58

Citaat:

Wat is het gezicht van de Islam?

Als je het mij vraagt zoiets als dit :

Dilbert 9 april 2004 20:02

Citaat:

Citaat:

Laat het me zo stellen. De kans dat uw IQ lager is dan het mijne is ongeveer 99.5%, waarbij ik geen rekening hou met het feit dat 17% van de mensen analfabeet is. Ik zou mijn neus eens snuiten als ik u was. :wink:

Met achterlijk bedoel ik dat de Westerse cultuur in de laatste 500 jaar een sterke evolutie heeft doorgemaakt, waarbij we o.a. het religieuse dogmatische denken achter ons gelaten hebben. De Islam, en in bredere zin de moslim-cultuur, staat gewoon 500 jaar achter. De huidige cultuuroorlog van het Westen tegen de moslim-cultuur is voor het Westen een herbeleving van een historische evolutie. Vandaar: achterlijk.

lyot 9 april 2004 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

Wat is het gezicht van de Islam?

Als je het mij vraagt zoiets als dit :

lol, good one ..

lyot 9 april 2004 20:10

Citaat:

Citaat:

Laat het me zo stellen. De kans dat uw IQ lager is dan het mijne is ongeveer 99.5%, waarbij ik geen rekening hou met het feit dat 17% van de mensen analfabeet is. Ik zou mijn neus eens snuiten als ik u was. :wink:

Met achterlijk bedoel ik dat de Westerse cultuur in de laatste 500 jaar een sterke evolutie heeft doorgemaakt, waarbij we o.a. het religieuse dogmatische denken achter ons gelaten hebben. De Islam, en in bredere zin de moslim-cultuur, staat gewoon 500 jaar achter. De huidige cultuuroorlog van het Westen tegen de moslim-cultuur is voor het Westen een herbeleving van een historische evolutie. Vandaar: achterlijk.

alles op een hoopje gooien zonder onderscheid is nochtans ook géén teken van het toepassen van de zo geroemde Westerse logos.. aaahhmm.

Dilbert 9 april 2004 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Citaat:

alles op een hoopje gooien zonder onderscheid is nochtans ook géén teken van het toepassen van de zo geroemde Westerse logos.. aaahhmm.

Onderscheid tussen wat ?

AyneRand 9 april 2004 20:35

Wie heeft er de kans en macht gehad om tijdens de kolonisatie van het Midden Oosten in de 19de en 20ste eeuw de kloof te overbruggen? Het Westen ... Maar behalve tweespalt zaaien en uitbuiting hebben we er niet veel van terecht gebracht.

lyot 9 april 2004 20:35

Citaat:

Citaat:

Onderscheid tussen wat ?

Islam beschouwen als één en ondeelbaar , met name door er één term op te plakken ('achterlijk') getuigt niet van het toepassen van de Westerse logos..

lyot 9 april 2004 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Wie heeft er de kans en macht gehad om tijdens de kolonisatie van het Midden Oosten in de 19de en 20ste eeuw de kloof te overbruggen? Het Westen ... Maar behalve tweespalt zaaien en uitbuiting hebben we er niet veel van terecht gebracht.

dat onderschrijf ik ten dele.. We hadden vaak niet de juiste motieven voor ogen... Eigenbelang op de eerste plaats, en dan de lange termijnvisie voor de inheemse bevolking.. Kijk naar Congo en Rwanda (bijvoorbeeld invoering van de etnieën) want ook Belgie is even schuldig hieraan..) Maar we zijn niet alleen verantwoordelijk.. Uiteindelijk zijn vele wantoestanden daar ook te danken aan de plaatselijke leiders..

AyneRand 9 april 2004 20:41

Citaat:

Citaat:

dat onderschrijf ik ten dele.. We hadden vaak niet de juiste motieven voor ogen... Eigenbelang op de eerste plaats, en dan de lange termijnvisie voor de inheemse bevolking.. Kijk naar Congo en Rwanda (bijvoorbeeld invoering van de etnieën) want ook Belgie is even schuldig hieraan..) Maar we zijn niet alleen verantwoordelijk.. Uiteindelijk zijn vele wantoestanden daar ook te danken aan de plaatselijke leiders..

De meeste van die leiders hebben we zelf de kansen aangeboden, denk maar de Shah van Iran indertijds, en het koningshuis van Saoudie Arabië

Darwin 9 april 2004 20:42

Citaat:

Sprak de vleesgeworden menslievendheid en zelfopoffering.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be