Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Dienst 100 moet even wachten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11754)

circe 9 april 2004 08:06

Gisteren zapte ik voorbij het programma Patrouille (of zoiets) op VT4 (denk ik).

De politie was opgeroepen bij een huiselijke twist (of zoiets) waarbij uiteindelijk bleek dat de vrouw met een woede-aanval stuiptrekkend op de grond lag.
De politie had daarom onmiddellijk de hulpdiensten opgeroepen.

Echter... toen bleek dat de vrouw in kwestie waarschijnlijk bezocht werd door een duivel (of zoiets) en dat zij niet mocht aangeraakt worden tot de imam ter plaatse was gekomen en bepaalde gebeden had uitgesproken.
De (onmiddellijk ter plaatse gekomen) ambulance moest dus blijven wachten tot de imam de eerste zorgen had toegediend.

Nu mijn vraag:

- Wie betaalt de wachtende ambulance?
- Zou de ambulance ook bij mij blijven wachten als het mijn volledige overtuiging is dat ik eerst door "iemand" moet aangeraakt worden alvorens weggevoerd te worden?
- of hebben we tegenwoordig hulpdiensten �* la carte?

Weisse Wolf 9 april 2004 12:48

Vrijheid van religie zeker? In naam van de verdraagzaamheid? Of is het positieve discriminatie? :evil:

Bij ons moet zelfs de politie wachten tot de imam ter plaatse is, als onze Marokkaanse spitsbroeders het weer eens te bont maken. :x

filosoof 10 april 2004 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Vrijheid van religie zeker? In naam van de verdraagzaamheid? Of is het positieve discriminatie? :evil:

Bij ons moet zelfs de politie wachten tot de imam ter plaatse is, als onze Marokkaanse spitsbroeders het weer eens te bont maken. :x

Zou het kunnen dat daar bij jou de politie soms niet diplomatisch is? :o

maddox 10 april 2004 17:19

Ik zie eerder een ander probleem. Wat als die vrouw een hartaanval of beroerte had?Rustig laten sterven met de ambulanciers erbij?

Wie zou er dan veroordeeld worden? De echtgenoot, wegens het belemmeren van hulp aan mensen in nood, of de ambulanciers wegens het niet verlenen van hulp aan mensen in nood.

Nu loopt het blijkbaar redelijk goed af, maar wat als het mis ging? Weer een hoop relletjes op straat, of zou het niks zijn, omdat het maar een vrouw is die stierf wanneer ze bezeten was door de duivel?

filosoof 10 april 2004 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
...stuiptrekkend op de grond lag...

dat symptoom bij wioedeaanval lijkt mij op eerste zicht epilepsie te zijn: niet de moeite om de hulpdiensten te roepen, tenzij het blijft voortduren in een "status epilepticus".... of steeds opnieuw begint.

Weisse Wolf 11 april 2004 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Ons politiekorps heeft van de burgemeester de opdracht gekregen niet te provoceren. Hebben ze trouwens nooit gedaan maar blijkbaar zijn sommige zaken provocerend voor allochtonen zoals paspoortcontroles en ingrijpen wanneer een man in het bijzijn van zijn kinderen tot twee maal toe in elkaar wordt geslagen. Daar moest men dus vlug eens een mouw aan passen. Vreemdelingen uitdagen, stel je voor? :roll: Eigenlijk vraagt men van het korps dat men allochtone criminelen een andere behandeling heeft dan autochtone.

Weisse Wolf 11 april 2004 01:47

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
...stuiptrekkend op de grond lag...

dat symptoom bij wioedeaanval lijkt mij op eerste zicht epilepsie te zijn: niet de moeite om de hulpdiensten te roepen, tenzij het blijft voortduren in een "status epilepticus".... of steeds opnieuw begint.

Hopelijk ben jij niet in de buurt als er iemand ooit eens op straat in elkaar zakt en medische hulp nodig heeft. Jij bent blijkbaar tot veel in staat. Ben jij een dokter of zo, ik dacht het niet. Schoenmaker blijf bij uw leest. :roll:

filosoof 11 april 2004 12:54

Citaat:

Citaat:

Hopelijk ben jij niet in de buurt als er iemand ooit eens op straat in elkaar zakt en medische hulp nodig heeft. Jij bent blijkbaar tot veel in staat. Ben jij een dokter of zo, ik dacht het niet. Schoenmaker blijf bij uw leest. :roll:

ik ben geen dokter, maar ik ben al wel heel wat tegengekomen, buiten doktersbereik... Ik heb ook EHBO-training gehad.... Een MUG heeft er wél een dokter bij, een gewone ziekenwagen niet....

filosoof 11 april 2004 12:57

Citaat:

Citaat:

Ons politiekorps heeft van de burgemeester de opdracht gekregen niet te provoceren. Hebben ze trouwens nooit gedaan maar blijkbaar zijn sommige zaken provocerend voor allochtonen zoals paspoortcontroles en ingrijpen wanneer een man in het bijzijn van zijn kinderen tot twee maal toe in elkaar wordt geslagen. Daar moest men dus vlug eens een mouw aan passen. Vreemdelingen uitdagen, stel je voor? :roll: Eigenlijk vraagt men van het korps dat men allochtone criminelen een andere behandeling heeft dan autochtone.

Is het zo erg, niet te provoceren? :roll:

Weisse Wolf 11 april 2004 13:24

Citaat:

Citaat:

Begrijpend lezen is blijkbaar uw sterkste kant niet hé. Of doe je het bewust? Er wordt niet geprovoceerd, allochtonen voelen zich steeds geviseerd, veelal onterecht. Natuurlijk gebeuren er soms zaken die niet goed te keuren zijn maar deze zijn eerder een uitzondering, het zijn zij die er handig op inspelen om alles naar hun hand te zetten. Zelfs een simpele wegcontrole, vooral als blijkt dat er iets niet in orde is, is voldoende om agenten uit te maken voor racist en te beweren dat men onheus wordt behandeld. Zulke dingen dreigen hier al eens uit de hand te lopen, uit alle windstreken komen allochtone jongeren afgezakt om het boeltje te verhitten. Wie provoceerd er dan :?:

filosoof 11 april 2004 13:31

Citaat:

Citaat:

Begrijpend lezen is blijkbaar uw sterkste kant niet hé. Of doe je het bewust? Er wordt niet geprovoceerd, allochtonen voelen zich steeds geviseerd, veelal onterecht. Natuurlijk gebeuren er soms zaken die niet goed te keuren zijn maar deze zijn eerder een uitzondering, het zijn zij die er handig op inspelen om alles naar hun hand te zetten. Zelfs een simpele wegcontrole, vooral als blijkt dat er iets niet in orde is, is voldoende om agenten uit te maken voor racist en te beweren dat men onheus wordt behandeld. Zulke dingen dreigen hier al eens uit de hand te lopen, uit alle windstreken komen allochtone jongeren afgezakt om het boeltje te verhitten. Wie provoceerd er dan :?:

"simpele controles" zoals dezelfde man of jongen die op een halve dag vier maal zijn papieren moet tonen aan steeds dezelfde agenten, die hij ook al lang kent.. hoe noem je d�*t? IMO is dat provocatie...

Weisse Wolf 11 april 2004 14:07

Citaat:

Citaat:

"simpele controles" zoals dezelfde man of jongen die op een halve dag vier maal zijn papieren moet tonen aan steeds dezelfde agenten, die hij ook al lang kent.. hoe noem je d�*t? IMO is dat provocatie...

Filosoof, ik heb reeds toegegeven dat er inderdaad zaken gebeuren die niet kunnen maar daarom een gans politiekorps over dezelfde kam scheren is toch een brug te ver. Het politiekorps in mijn stad is trouwens van de bovenste kwaliteit en kan moeilijk beschuldigd worden van racisme of provocatie, integendeel. Maar tegen de arrogantie van sommige vreemdelingen hebben ze geen verhaal, vroeger niet en nu al helemaal niet meer.

filosoof 11 april 2004 16:02

Citaat:

Citaat:

Filosoof, ik heb reeds toegegeven dat er inderdaad zaken gebeuren die niet kunnen maar daarom een gans politiekorps over dezelfde kam scheren is toch een brug te ver. Het politiekorps in mijn stad is trouwens van de bovenste kwaliteit en kan moeilijk beschuldigd worden van racisme of provocatie, integendeel. Maar tegen de arrogantie van sommige vreemdelingen hebben ze geen verhaal, vroeger niet en nu al helemaal niet meer.

"arrogantie" is IMO geen positieve eigenschap, maar is het een misdaad :?: Of is het een misdaad bij allochtonen, omdat die "hun plaats moeten kennen" :?:

Weisse Wolf 11 april 2004 20:22

Citaat:

Citaat:

"arrogantie" is IMO geen positieve eigenschap, maar is het een misdaad :?: Of is het een misdaad bij allochtonen, omdat die "hun plaats moeten kennen" :?:

Je begrijpt er werkelijk niets van. Je zou toch dringend eens wat meer buiten moeten komen en dan bedoel ik niet het wekelijkse bezoekje aan de dokter of apotheek. :wink:

filosoof 12 april 2004 00:12

Citaat:

Citaat:

Je begrijpt er werkelijk niets van. Je zou toch dringend eens wat meer buiten moeten komen en dan bedoel ik niet het wekelijkse bezoekje aan de dokter of apotheek. :wink:

Welpje,
Conclusie: in jouw ogen is "arrogantie" een misdaad 8O (vermits je schrijft dat ik het niet begrijp..) :roll:
Kan je me dan het art.SWB citeren waarin die misdaad omschreven wordt :?: Of is dat een gemeentelijk reglement :? Is het enkel een misdaad uit hoofde van allochtonen, of betreft het specifiek islamieten? Wat met allochtone christenen: is het voor hen ook een misdaad?
en franstaligen: is het voor hen ook een misdaad? Heb je daar ergens een wettekst over :?: of is het enkel zo in jouw ogen? 8O
ik wacht.... :twisted:

Vertel ondertussen eens waar je dit fantastisch stukje litteratuur vond: ('t klinkt nogal arrogant, zou ik denken :twisted: )
Citaat:

Het wraaksein is gegeven, hij is hun tergen moe;
Met vuur in ’t oog, met woede springt hij den vijand toe.
Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk;
En zegepralend grijnst hij op’s vijands trillend lijk.

:o :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
In den Vlaemschen Leeuw? Je wéét toch dat die gedeeltelijk plagiaat is, neem ik aan?
Hieronder staat het origineel:
Citaat:

De Vlaamse leeuw, gecomponeerd - zogezegd gecomponeerd- door H. Van Peene in 1847 is eigenlijk gewoon een stukje plagiaat. Hieronder de tekst van Becker, ca 1840*
(opgedragen aan A. de Lamartine) :)
1. Sie sollen ihn nicht haben,
Den freien deutschen Rhein,
Ob sie wie gierige Raben,
Sich heiser danach schrein,
Solang er ruhig wallend
Sein grünes Kleid noch trägt,
Solang ein Ruder schallend
In seine Wogen schlägt.
Sie sollen ihn nicht haben,

2. Sie sollen ihn nicht haben,
Solang sich Herzen laben
An seiner Geuerwein,
Solang in seinem Strome
Noch fest die Felsen stehn,
Solang sich hohe Dome
In seinem Spiegel sehn.
Den freien deutschen Rhein.

3. Sie sollen ihn nicht haben,
Solang noch kühne Knaben
Um schlanke Dirnen frein,
Solang die Flosse hebet
Ein Fisch auf seinem Grund,
Solang ein Lied noch lebet
In seiner Sänger Mund.
Bis seine Flut begraben
Des letzten Manns Gebein!

http://www.giga-usa.com/gigaweb1/quo...eriverx001.htm
*NIKOLAUS BECKER
German poet
(1809 - 1845)

hier ook:
http://freiburger-anthologie.ub.uni-...d=&id=1082
Men zou het arrogantie kunnen noemen :twisted:

Weisse Wolf 12 april 2004 01:02

Citaat:

Conclusie: in jouw ogen is "arrogantie" een misdaad
Dat is uw interpretatie, ik heb dat nooit beweerd. Als de politie ergens ter plaatse komt om de orde te handhaven en allochtonen er hun attent op maken dat ze best rechtsomkeer maken dan heeft dat alles te maken met arrogantie. Laatst nog gebeurd in de nasleep van de voetbalwedstrijd tussen Marokko en Tunesië toen allochtonen op de parking van een grootwarenhuis elkaar te lijf gingen. Tientallen mensen zijn daar getuige van geweest.

Een Marokkaan wordt op de Grote Markt de toegang ontzegd tot een danscafé omdat hij de dag voordien amok heeft gemaakt en klanten heeft lastig gevallen. Resultaat: hij stampt een ruit kapot en valt de portier aan. De politie komt ter plaatse om de herrieschopper op te pakken maar wordt geconfronteerd met een overmacht die inmiddels is opgetrommeld door zijn companen. Deze zijn meestal vlugger ter plaatse dan de politie omdat de verschillende bendes met elkaar in contact staan door middel van hun GSM's. De gemoederen raken snel verhit, honderden allochtonen stromen toe en er breken rellen uit, verschillende mensen worden in elkaar geslagen allemaal autochtonen wel te verstaan. Politiekorpsen uit Brakel, Oudenaarde en Zottegem moeten de lokale politiediensten komen helpen om orde op zaken te stellen. Daarna is er van de burgemeester een richtlijn gekomen dat de politie niet (meer) mag provoceren, dit om rellen te vermijden. MAW, het beleid zit met de broek op de enkels en vreemdelingen voelen zich onaantastbaar. Sindsdien zijn de zaken hier alleen maar veregerd, zelfs minderjarigen beginnen de politie nu uit te dagen. Dat is wat ik bedoel met arrogantie.

Citaat:

Vertel ondertussen eens waar je dit fantastisch stukje litteratuur vond: ('t klinkt nogal arrogant, zou ik denken
Dat heeft niks met arrogantie te maken maar des te meer met de strijdbaarheid van een volk. Daar heb jij geen boodschap aan, uw betrachting is de vernietiging van dat volk. :x

filosoof 12 april 2004 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door welpje
Dat heeft niks met arrogantie te maken maar des te meer met de strijdbaarheid van een volk. Daar heb jij geen boodschap aan, uw betrachting is de vernietiging van dat volk.

Zeker niet van dat volk :), maar van dat chauvinisme en dat nationalisme..
Dat is iets heel anders... en idd, nationalisme en chauvinsme zijn arrogant.... :twisted: :lol: :lol: :lol:

filosoof 12 april 2004 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik zie eerder een ander probleem. Wat als die vrouw een hartaanval of beroerte had?Rustig laten sterven met de ambulanciers erbij?

Wie zou er dan veroordeeld worden? De echtgenoot, wegens het belemmeren van hulp aan mensen in nood, of de ambulanciers wegens het niet verlenen van hulp aan mensen in nood.

Nu loopt het blijkbaar redelijk goed af, maar wat als het mis ging? Weer een hoop relletjes op straat, of zou het niks zijn, omdat het maar een vrouw is die stierf wanneer ze bezeten was door de duivel?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jijzelf
...met een woede-aanval stuiptrekkend op de grond lag...

Een hartaanval of beroerte gaan niet samen met stuiptrekkingen: die zijn een typisch symptoom van epilepsie, waarbij de woede-aanval mogelijk de trigger was (epilepsie heeft niet altijd een triggerfactor nodig)

filosoof 12 april 2004 11:10

Citaat:

Citaat:

Conclusie: in jouw ogen is "arrogantie" een misdaad
Dat is uw interpretatie, ik heb dat nooit beweerd. Als de politie ergens ter plaatse komt om de orde te handhaven en allochtonen er hun attent op maken dat ze best rechtsomkeer maken dan heeft dat alles te maken met arrogantie. Laatst nog gebeurd in de nasleep van de voetbalwedstrijd tussen Marokko en Tunesië toen allochtonen op de parking van een grootwarenhuis elkaar te lijf gingen. Tientallen mensen zijn daar getuige van geweest.

Een Marokkaan wordt op de Grote Markt de toegang ontzegd tot een danscafé omdat hij de dag voordien amok heeft gemaakt en klanten heeft lastig gevallen. Resultaat: hij stampt een ruit kapot en valt de portier aan. De politie komt ter plaatse om de herrieschopper op te pakken maar wordt geconfronteerd met een overmacht die inmiddels is opgetrommeld door zijn companen. Deze zijn meestal vlugger ter plaatse dan de politie omdat de verschillende bendes met elkaar in contact staan door middel van hun GSM's. De gemoederen raken snel verhit, honderden allochtonen stromen toe en er breken rellen uit, verschillende mensen worden in elkaar geslagen allemaal autochtonen wel te verstaan. Politiekorpsen uit Brakel, Oudenaarde en Zottegem moeten de lokale politiediensten komen helpen om orde op zaken te stellen. Daarna is er van de burgemeester een richtlijn gekomen dat de politie niet (meer) mag provoceren, dit om rellen te vermijden. MAW, het beleid zit met de broek op de enkels en vreemdelingen voelen zich onaantastbaar. Sindsdien zijn de zaken hier alleen maar veregerd, zelfs minderjarigen beginnen de politie nu uit te dagen. Dat is wat ik bedoel met arrogantie.

Een uit de hand gelopen voetbalrel dus....
IMO is voetbalhooliganisme NIET aanvaardbaar!
Vertel jij me eens waarom voetbalhooliganisme wél aanvaardbaar zou zijn als het Belgen, Fransen, Engelsen, Italianen Nederlanders of Duitsers zijn?
Denk aan EURO 2000: d�*t was in jouw ogen dan aanvaardbaar, maar als hetzelde gebeurt op kleine schaal door Marokkanen en Tunesiërs dan plots niet?

Vind jij dan dat de politie wél moet mogen provoceren? (bvb alle leeuwenvlaggen met zwarte tong en klauwen doen verwijderen?) :lol:

Weisse Wolf 12 april 2004 11:45

filosoof schreef:
Citaat:

Een uit de hand gelopen voetbalrel dus....
IMO is voetbalhooliganisme NIET aanvaardbaar!
Vertel jij me eens waarom voetbalhooliganisme wél aanvaardbaar zou zijn als het Belgen, Fransen, Engelsen, Italianen Nederlanders of Duitsers zijn?
Denk aan EURO 2000: d�*t was in jouw ogen dan aanvaardbaar, maar als hetzelde gebeurt op kleine schaal door Marokkanen en Tunesiërs dan plots niet?
Heb ik dan ooit gezegd dat ik hooliganisme aanvaarbaar vindt :?: :roll: Het maakt voor mij niet uit of het Marokkanen, Tunesiërs, Belgen of Engelsen zijn. Hooligans moeten hard aangepakt worden. Maar dat is hier niet gebeurd, de politie is met de staart tussen de benen moeten afdruipen omdat ze anders een pak slaag riskeerden. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze worden aangevallen. Op een bepaald moment hadden ze hier nog twee dienstvoertuigen, de andere waren waren kapot geslagen bij rellen. Het lokale politiekorps is hier onderbemand, het Vlaams Blok vraagt al jaren een uitbreiding van het korps maar stuit op dovemansoren. Zij hebben al jaren geleden verwittigd dat de toestand onhoudbaar was en uit de hand dreigde te lopen. Ze hebben nog maar eens gelijk gekregen. :twisted: Men spendeerd liever ons belastingsgeld aan nutteloze projecten zoals multiculturele voetbaltoernooien, Africalia toestanden op de Grote Markt met als boodschap: Ronsenaar, integreer u. :lol: Ondertussen moeten richtlijnen van de burgemeester (niet meer provoceren=niet meer optreden bij criminaliteit door allochtonen) het onderbemande politiekorps verdoezelen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be