![]() |
Israel beknot politieke rechten van arabische inwoners
Citaat:
Wel ja, er was nog 1 illusie dat ze hoog konden houden, nl. dat Israel tussen al die dictatoriale arabische regimes, een baken van democratie en rechtstaat was. Maar ook dat gaat aan het wankelen Partijen dat het regime niet aanstaat worden gewoon verboden. Zulke praktijken kennen we bv. van Spanje of Turkije die door middel van partij sluitingen hun etnische en culturele minderheden onderdrukken en politieke oppossanten het zwijgen op leggen. Nog een argument erbij om aan te nemen dat Israel een militaristische en ondemocratische staat is. Allé ja, wel eerst nog de uitspraak van het hooggerechtshof afwachten. Die kan het één en ander goedmaken. Maar verwacht er niet te veel van. Als het Israelische parlement op deze manier doordoet en de wetten aanpast, dan zal het hooggerechtshof niks anders doen dan die nieuwe wetten laten gelden. Zo komen we geen centimeter vooruit. Dit was bv. ook het geval in de bouw van de afscheidingsmuur. Het Israelische hooggerechthof had geoordeeld dat het voor een gedeelte verkeerd was aangelegd en dus illegaal. Maar is er iets veranderd? Nee. Het israelische regime laat zich weer eens van haar meest ondemocratische kant zien. |
"Giora Pordes, woordvoerder voor de Knesset, zei dat de laatste partij die in Israël in de ban was gedaan de Kachpartij van rabbijn Meir Kahane was. Die eenmansfractie zat in de jaren tachtig vier jaar in de Knesset en stond het uitzetten van alle Arabieren uit Israël voor."
Hier hoor ik anders niemand over. Elke toezegging die Israël doet wordt genegeerd, elke zelfverdediging noemen ze genocide. Met de arabieren valt niet te onderhandelen blijkt maar weer. Landverraders hebben geen rechten, niet in Nederland, niet in Israël. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar we noteren dat het Vlaams Belang volgens Diamanta met recht en reden uitgesloten wordt. Ook volgens Diamanta zou de NVA moeten uitgesloten worden. :-) |
Citaat:
Blijkbaar kan u mijn naam niet eens spellen wat nog maar eens bewijst dat u niet kan lezen. Terug naar de schoolbanken zou ik zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jullie hebben in de gaten dat niet alle Arabische partijen zijn verboden, maar dat er slechts 2 partijen in de ban zijn gedaan? (link)
Parlementariërs van deze partijen (of hun recente voorgangers) hebben oa hezbollah bedankt voor hun strijd tegen Israël (link), ze hebben Hezbollah advies gegeven voor toekomstige aanvallen (link), ze hebben Syrië informatie gegeven over eventuele Israëlische militaire acties (link), ze weigeren consequent dienst te nemen in het Israëlische leger (link naar 1 geval). De leider van de grootste van de twee verboden partijen: link Hij heeft zich onder andere voorgedaan als Palestijns vertegenwoordiger bij een Arabische conferentie, hij was adviseur van Arafat tijdens de eerste intifada, hij refereert consequent naar Joden als migranten (voor de duidelijkheid dit is een manier om de aanwezigheid van de Israelische Joden minder bestaansrecht te geven). Uiteraard snap ik best dat de Arabische Parlementariërs zich zo gedragen en dat hun sympathie vaak bij hun Palestijnse broeders ligt. Dat lijkt mij een gezonde reactie, maar ik ga niet van Israel verlangen dat zij dit soort gedrag gedrag goedkeuren of toestaan. Israël staat dan ook volkomen in zijn recht om partijen die schijnbaar volzitten met spionnen, landverraders en andere anti-Israelische typetjes te verbieden. Sterker nog Israël heeft zelfs de plicht tov zijn bevolking om dit soort anti-israëlische elementen uit het parlement en de overheid weg te houden. Er zijn vele democratische landen die besluiten om (vermeend) staatsgevaarlijke partijen te verbieden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik begrijp dat het gaat om partijen die het bestaansrecht van Israel niet erkennen,maar verder wel wensen deel te nemen aan het politieke proces....Israel verbiedt deze partijen,Politieke systemen in andere landen (ik denk aan een Koninkrijkje in het Westen van Europa) isoleren dergelijke partijen....
|
Citaat:
|
Al goed dat ze Hadash niet mee in de ban hebben gedaan.
|
Dit lijkt mij een vergissing vanwege de Israelische autoriteiten. Zolang die partijen binnen het normale politieke proces werken en geen gewelddaden of andere misdrijven plegen lijkt het mij onverstandig en niet-democratisch om ze te verbieden.
|
Citaat:
Een percentage dat overigens blijft stijgen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be