![]() |
Graag vernam ik wat NVA denkt van de stellingname van het ACV, de machtigste kracht binnen CD&V:
------------------------------------------------------------- Sinds 1 januari j.l., dus sedert welgeteld honderd dagen, zetelen er twee vrouwen in het 8-koppig dagelijks ACV-bestuur. Het weekblad Trends greep dit gegeven aan om beide vakbondsdames, ene Ilse Dielen en ene Ann Van Laer, te interviewen. Wat beiden bij deze gelegenheid uit hun botten slaan moet menig goedmenend N-VA'er maagkrampen bezorgen. De splitsing van de sociale zekerheid is, zoals iedereen al lang weet, voor het ACV onbespreekbaar. Want dat zou zogezegd 'slecht zijn voor de werknemers'. Beide dames laten evenwel na deze stelling met enige motivatie te onderbouwen. Ook het sluiten van Vlaamse CAO's, als gevolg van de bestaande verschillen (op het domein van de economische structuur en de arbeidsmarkt) tussen het Noorden en het Zuiden van het land, is al even onbespreekbaar. Door verschillende loonafspraken te maken zou men immers 'chaos creëren'. Begrijpe wie kan. |
Citaat:
Wat het tweede (de CAO's betreft), dat is wél één van de eisen die Leterme (zelf ACW'er) mee ondertekent heeft en waar CD&V en N-VA zich toe engageren. De dames voeren dus een achterhoedegevecht. |
Wij vormen een kartel met de CD&V, niet met het ACV ...
|
Citaat:
Open uw ogen toch eens aub! |
Citaat:
Het huishouden van de CD&Vis niet mijn zaak, zolang ze zich aan het akkoord houden. |
De N-VA denkt alleen aan de postjes, de rest is bijzaak.
|
Citaat:
Zolang ze N-VA dus de beloofde postjes geven mogen ze op inhoudelijk vlak doen wat ze willen? Heb ik dat goed begrepen? Dit is een puur technisch kartel en uds kiezersbedrog. |
Natuurlijk, het kartel kan op geen enkele manier geargumenteerd worden. De opstap van Marie-Rose Morel is daar het bewijs van. CD&v is de sleepboot van het zinkende N-Va schip (dixit MR Morel). Dat ze daar niet eerder op gekomen was. :roll:
|
Citaat:
Ik vind het oneerlijk steeds te praten over de eigen mandaten, en de postjes van de anderen. Ik denk en hoop wel dat alle NVA-ers (en Spiritisten, alle andere oud-VU-ers en zelfs veel CD&V-ers) inzien dat ACV aldus een goed bestuur onmogelijk maakt. |
Citaat:
Juist daarom: Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat ACV het gezond verstand (en de mening van velen van hun leden) zullen volgen als ze daartoe verplicht worden door een triomf van het VB. Laat ons hopen dat kartel en VB Vlaanderen een goed bestuur bezorgen |
Citaat:
Zeg nooit nooit natuurlijk maar als Leterme iemand uit de Vlaams Blok fractie gooit omdat die samenwerkte met het anti-MSR-comité van het Blok en vervolgens zelf in coalitie gaat met het Blok, dan stort hij zijn partij de afgrond in om nooit nog op te staan. Dus......hoop doet leven....realiteit is het leven. |
Citaat:
09/04/2004] - Over ACV en N-VA Sinds 1 januari 2004, dus sedert welgeteld honderd dagen, zetelen er twee vrouwen in het 8-koppig dagelijks ACV-bestuur. Het weekblad Trends greep dit gegeven aan om beide vakbondsdames, ene Ilse Dielen en ene Ann Van Laer, te interviewen. Wat beiden bij deze gelegenheid uit hun botten slaan moet menig goedmenend N-VA'er maagkrampen bezorgen. De splitsing van de Sociale zekerheid is, zoals iedereen al lang weet, voor het ACV onbespreekbaar. Want dat zou zogezegd "slecht zijn voor de werknemers". Beide dames laten evenwel na deze stelling met enige motivatie te onderbouwen. Ook het sluiten van Vlaamse CAO's als gevolg de bestaande verschillen (op het domein van de economische structuur en de arbeidsmarkt) tussen het Noorden en het Zuiden van het land is al even onbespreekbaar. Dielen: "Hierover kan geen discussie bestaan, ik wil geen Vlaamse CAO's. Wij steunen de politiek om de Europese regelgeving te stroomlijnen en wij gaan dan in eigen land een chaos creëren door verschillende loonafspraken te maken". Wat voor een chaos? Begrijpe wie kan. Voor alle verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië is volgens het ACV een federaal beleid nodig "waarbij rekening dient gehouden met de verschillende realiteiten", dus met andere woorden zeker geen aparte aanpak van de problemen. De overlevingsdrang en de machtshonger van de "democratische nationalisten" moet werkelijk ontzettend groot zijn om zich hierin te kunnen vinden. Dat de partijleiding van de N-VA het zogenaamd Vlaams Kartel aanging is politiek-strategisch goed te begrijpen, hoe verwerpelijk het op ethisch vlak ook is. Op die manier geraken ze, tegen de wil van het volk in, zonder twijfel in het parlement en waarschijnlijk in de volgende regering. Maar dat er nog mensen zouden bestaan die N-VA'er zijn omdat ze Vlaamsvoelendend of zelfs Vlaams-nationalistisch zijn is op geen enkele manier te begrijpen. Zeker niet na vraaggesprekken zoals deze in Trends. |
Ik ben blij dat ik hier als ACW'er kan op reageren. Ik heb het al gezegd tegen Niels! in een ander topic maar ik ga het hier nog eens zeggen.
Om te beginnen is het ACV een vakbond en hebben ze nog goede banden met hun Waalse collega's. Maar het probleem schort hem niet in de relatie CD&V/N-VA <-> ACW/ACV. Maar het probleem zit hem in het ACW zelf. De kloof tussen de politicus en de bevolking is groot. Maar de kloof tussen de ACW'er en de gemiddelde KWB'er is nog veel groter. Al die overlopers van het ACW die naar de SP.A gaan.... Daar voelt de gemiddelde KWB'er/ACW'er zich niet goed bij! Maar het is de ACW-top. Ook laat me even toe iets te schetsen. Als je vraag aan een ACW'er/ACV'er of hij voor een confederaal België is waar zijn pensioen verhoogd kan worden door geld dat nu naar Wallonië gaat of hij is voor een federaal België waar zijn belastingsgeld naar Wallonië gaat. Wat antwoordt hij denkt u? Ik weet het en U? Net als het Vlaams Blok zich probeert te profileren als een Sociale Vlaamse Volkspartij, doet de CD&V dat al jaren. Maar de N-VA daarbij is enkel een verijking, want de arbeider heeft altijd graag meer... Thomas |
Ik moet zeggen de gemoedstoestand met ACW Kortrijk is goed voor de moment.
|
Citaat:
|
Luc Broes
U komt hier met beschuldigingen naar het ACW. Vooreerst, N-VA heeft geen kontrakt met het ACV. Dat er heel wat ACV-ers op de CD&V lijsten staan is een vaststaand feit. Doch moet CD&V volgens Blok-normen NIET zo slecht zijn daar het BLOK een regeringsalliantie wenst aan te gaan met dezelfde CD&V. Luc, Het BLOK bewijst hier nogmaals een onbetrouwbare partner te zijn. Eerst het "Vlaams Kartel" aanvallen, maar daarna toch smeken om met die zogezegde slechte Flaminganten in bed te kruipen. U weet hoe ze zo iemand noemen. |
Citaat:
|
Citaat:
wij worden door de plaatselijke ACW top zeer ernstig genomen en gerespecteerd voor het onderhandelen van bepaalde dossiers. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be