Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   Open VLD vindt “schijnadoptie” door CD&V-senator ongepast (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117628)

Politics.be 13 januari 2009 19:30

Open VLD vindt “schijnadoptie” door CD&V-senator ongepast

CD&V-senator Els Schelfhout heeft via een humanitair visum een Congolees kindje naar België laten overkomen op basis van medische redenen. Zij stelt binnen het jaar een adoptieprocedure te zullen opstarten. Open VLD vindt dergelijke manier van handelen ongepast en ethisch niet verantwoord, gelet op het feit dat tientallen kandidaat-adoptieouders jarenlang moeten wachten om een kindje te kunnen adopteren.

Kandidaat-adoptieouders moeten eerst een voorbereidingscursus volgen, vervolgens volgt een maatschappelijk onderzoek naar hun gezinssituatie. De wachttijden voor een maatschappelijk onderzoek zijn zeer lang en het strenge onderzoek leidt voor een aantal ouders ook tot een negatief advies vanuit Kind & Gezin. De gezinssituatie wordt immers scrupuleus onderzocht. De dienst voor maatschappelijk welzijnswerk levert haar advies aan de jeugdrechter die al dan niet een federale beginseltoelating geeft. Dan pas kunnen adoptieouders op zoek naar een adoptiebureau dat via een adoptiekanaal de eigenlijke adoptieprocedure kan aanvatten. Het ganse proces neemt al gauw enkele jaren in beslag.

Vera Van der Borght: ,,Veel kandidaat-adoptanten moeten engelengeduld uitoefenen om eindelijk een kindje te kunnen adopteren. Het is dan ook een kaakslag voor hen om nu vast te stellen dat senator Schelfhout deze onderzoeken en voorwaarden blijkbaar niet voor haar van toepassing acht. Door gebruik te maken van een humanitair visum op basis van medische redenen omzeilt mevrouw Schelfhout de facto de ganse procedure en dat vind ik ethisch niet verantwoord en zeer ongepast. Ook al stelt de senator dat zij binnen het jaar een adoptieprocedure zal opstarten, zij had zich terdege bewust moeten zijn dat dit maatschappelijk zeer gevoelig ligt en volledig ingaat tegen de geest van de adoptieregelgeving.”

Meer info:

Vera Van der Borght

Bron: politics.be

van Maerlant 14 januari 2009 10:36

Ik vind de corruptie van De Wael en De Gucht ook ongepast. Maar ja, wie ben ik om daar iets op te zeggen?

Tommm 14 januari 2009 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 3920044)
Ik vind de corruptie van De Wael en De Gucht ook ongepast. Maar ja, wie ben ik om daar iets op te zeggen?

Ah, anderen zijn "corrupt" dus mag iedereen dat zijn?

van Maerlant 14 januari 2009 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3920145)
Ah, anderen zijn "corrupt" dus mag iedereen dat zijn?

Ik wijs alleen maar op de walgelijke hypocrisie van de VLD, genius :roll: Probeer wat begrijpend te lezen voor ge stupide opmerkingen maakt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be