Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Oplossing van de werkloosheid in een wielomdraai (https://forum.politics.be/showthread.php?t=11766)

Tegendradigaard 9 april 2004 12:32

Gisteren kreeg ik weer een visioen. Ik heb deze nacht dan ook de werkloosheid opgelost. Definitief. In een wielomdraai.

Het probleem : er zijn teveel werklozen die teveel geld kosten aan de staat en aan de werkende mens. Ongeveer een 500.000 mensen geloof ik.

Wat is er nog een probleem ? Onze energievoorziening.

Wat is dan mijn oplossing ? Ga zitten want rechtstaand is mijn plan moeilijker te verwezenlijken.

Als we nu eens alle werklozen dagelijks laten verzamelen in de gemeente waar ze wonen in de plaatselijke sporthal. We zetten daar voor iedere werkloze een home trainer. Echter niet zomaar een hometrainer. Neen, neen en nog eens neen. We plaatsen home trainers die we aansluiten op dynamo's. En de meest slimmen onder julllie beginnen al een beetje een idee te krijgen waar ik heen wil. Juist. Trappen zullen ze. Stoempen zoals mijn vader zaliger zei.
We laten de werklozen electriciteit produceren. Ze mogen, neen moeten alle dagen trappen van 8u30 tot 12 uur en van 12u30 tot 16 uur. En dan recht met de fiets naar huis.

Wat zijn de voordelen :

1. De werklozen dragen actief bij tot de maatschappij. Ze produceren stroom die de plaatselijke overheid kan consumeren. Die overheid bespaart dus op zijn energierekening.
2. Aangezien de werklozen werken moet men ze geen werkloosheidsvergoeding betalen. Ze krijgen een loon in functie van de door hun geproduceerde stroom. Die hard trapt krijgt meer loon dan ene die maar doet alsof. Dus ze krijgen loon van de overheid in plaats van een werkloosheidsvergoeding.
3. Onze ex-werklozen zullen in een schitterende conditie verkeren. Dit brengt op zich dan weer mee dat het gat in de sociale zekerheid afdeling ziekteverzekering zal dalen. Weeral een goed effect.
4. Mensen zullen zich nuttiger voelen, omdat ze nuttig zijn. Dus minder depressies en zo. al zullen de prozac producenten moeten overschakelen op spierzalfkes in plaats van prozac.
5. Aangezien de mensen loon krijgen voor hun productie dragen ze ook weer bij tot de RSZ via hun persoonlijke bijdragen enzo.
6. speciaal voor de groenen : misschien kan het leger werklozen er wel voor zorgen dat de kerncentrales definitief dicht kunnen.

Kortom het is weer geniaal wat ik deze nacht bedisseld heb in den donkere.
Althans toen zag het er schitterend uit. Ik zag het helemaal niet zwart in, ondanks de duisternis.

Zou ik dit idee kunnen verkopen aan de Steve denkt ge ?

en dan zeggen ze dat ik de koning van de one-liners ben.

Raven 9 april 2004 12:34

Doe de wereld een lol, en raak verkozen

Tegendradigaard 9 april 2004 12:44

A new JPVR is born...

't is dak genen tijd heb

Tegendradigaard 9 april 2004 12:54

Niemand kan mij een stok tussen mijn spaken steken met mijn idee.

ah nee want het zijn wielen zonder spaken he.

Dilbert 9 april 2004 13:05

:lol: :lol: :lol: :lol:

Geen slecht idee.
200000 werklozen x 100W = 20 Mega Watt. Weer een kerncentrale toe. :wink:

marijke 9 april 2004 13:08

:D :D :D :D :D :D :D Gun de mensen zo af en toe een rustpauze hé ?Want de ouderen die uit de fabrieken worden gezet.. die moeten ook aan een behoorlijk tempo meekunnen..Te oud om te werken?? en ze dan zo iets aandoen? Ni erg sociaal hé ? :D

CONTRA 9 april 2004 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijke
:D :D :D :D :D :D :D Gun de mensen zo af en toe een rustpauze hé ?Want de ouderen die uit de fabrieken worden gezet.. die moeten ook aan een behoorlijk tempo meekunnen..Te oud om te werken?? en ze dan zo iets aandoen? Ni erg sociaal hé ? :D

Daar is de Euthanasie goed voor :mrgreen:

Philips Inc. 9 april 2004 13:12

Bij deze krijg je het lijsttrekkerschap voor Groen! aangeboden!

Heb ik ook ooit eens aan gedacht: we laten iedereen thuis een uurtje fietsen met je systeem. Ze kunnen zelfs naar hun "gratis" tv kijken als ze willen.

Hoe meer je fietst, hoe meer energie je produceert, hoe lager je energierekening.

Of we gebruiken lichaamswarmte ... zoals in de matrix ;-)

Tegendradigaard 9 april 2004 13:12

Daar ben ik het mee eens.
Ik had al een hele berekening gemaakt aan de hand van de leeftijd om te zien hoeveel stroom men moet kunnen opbrengen enzo. Ik wou ook een opdeling maken tussen mannen en vrouwen maar die wil ik niet doorvoeren.

Geen discriminatie tussen mannen en vrouwen.

Dus mensen van 25 jaar moeten bvb tegen 30 km/u trappen en mensen van 50 moeten tegen 15 km/u trappen. Over deze cijfers kan nog gediscussieerd worden he.
Trouwens om het hele systeem in gang te rijden ga ik zelf 1 dag vrijwillig de pedalen beroeren. Das beloofd. Liefst met veel cameras derbij he.
ge moet uw public relations verzorgen.

Philips Inc. 9 april 2004 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik had al een hele berekening gemaakt aan de hand van de leeftijd om te zien hoeveel stroom men moet kunnen opbrengen enzo. Ik wou ook een opdeling maken tussen mannen en vrouwen maar die wil ik niet doorvoeren.

Dus mensen van 25 jaar moeten bvb tegen 30 km/u trappen en mensen van 50 moeten tegen 15 km/u trappen. Over deze cijfers kan nog gediscussieerd worden he.
Trouwens om het hele systeem in gang te rijden ga ik zelf 1 dag vrijwillig de pedalen beroeren. Das beloofd. Liefst met veel cameras derbij he.

Uw lidkaart van de N-Va is bij dzze opgestuurd ;-)

marijke 9 april 2004 13:22

Citaat:

En dan willen ze beweren dat er geen mensen meer zijn met grote ideën !! :D :wink:

Tegendradigaard 9 april 2004 13:24

Lidkaart ? Is dat alles ? Ik had toch minimum de 1ste plaats op de lijst van het Europees parlement in gedachte zenne ...

Mieke 79 9 april 2004 13:27

Ik vind dan wel dat deze mensen minder moeten bijdragen tot de sociale zekerheid. Als je elke dag lekker wat kilometers trapt, is de kans op zwaarlijvigheid en ziek worden klein. Tzou dus goed zijn voor de gezondheidszorg. Al moet er wel gezorgd worden voor masseurs en kinesitherapeuten. Gezondheid op de werkplaats is belangrijk hé!

Dilbert 9 april 2004 13:36

En als het licht uitgaat dan is het de schuld van de allochtonen die niet hard genoeg trappen (als ze liggen te bidden he). Dus de allochtonen moeten worden vrijgesteld, teneinde etnische spanningen te vermijden. :wink:

Tegendradigaard 9 april 2004 13:38

'k zal die Thaise masseuse wel voor mij houden. 'k hem hier nog een soort manwijf met handen als koolschoppen voor de anderen. hehehhe.

Dat van die gezondheid had ik ook al aangehaald he Mieke in mijn eerste post.

'k zit wel een beetje met zadelpijn. Zou ik dit erkennen als beroepsziekte ? Neen dus, die krijgen ne fiets met een kussen ipv een zadel.
Voor de liefhebbers kan ik ook fietsen ter beschikking stellen met het zadel der afgenomen. Wat denkt ge Raf ?

a propos dat doet mij aan volgende mop denken.

Een nonnenklooster in het midden van de stad. In het kader van de gezondheid van de nonnekens wil moeder overste iets doen aan lichaamsbeweging van de nonnekens. En ze besluit fietsen te kopen.
En alle dagen fietsen de nonnekens een uurtje op de binnenplaats van hun klooster.
Na enkele dagen staat er echter een heel buurtcomite bij moeder overste op de stoep om te reclameren tegen het luide roepen en gillen van de nonnekens.
's avonds in de eetzaal zegt moeder overste tegen de nonnekens. Aangezien de reclamatie van de buren moeten we een aanpassing doen aan ons fietsuurtje. We blijven fietsen maar we gaan wel de zadels terug op de fietsen zetten.

Jakkes vettig.

Philips Inc. 9 april 2004 13:40

Citaat:

Lidkaart ? Is dat alles ? Ik had toch minimum de 1ste plaats op de lijst van het Europees parlement in gedachte zenne ...

bij de verkiezingen van 2024 zullen we aan u denken. Beloofd! :wink:

Tegendradigaard 9 april 2004 13:42

Net als ik met pensioen zou gaan dus. oke ik hou U deraan zenne.

Mieke 79 9 april 2004 13:46

Citaat:

'k zal die Thaise masseuse wel voor mij houden. 'k hem hier nog een soort manwijf met handen als koolschoppen voor de anderen. hehehhe.

Dat van die gezondheid had ik ook al aangehaald he Mieke in mijn eerste post.

'k zit wel een beetje met zadelpijn. Zou ik dit erkennen als beroepsziekte ? Neen dus, die krijgen ne fiets met een kussen ipv een zadel.
Voor de liefhebbers kan ik ook fietsen ter beschikking stellen met het zadel der afgenomen. Wat denkt ge Raf ?

a propos dat doet mij aan volgende mop denken.

Een nonnenklooster in het midden van de stad. In het kader van de gezondheid van de nonnekens wil moeder overste iets doen aan lichaamsbeweging van de nonnekens. En ze besluit fietsen te kopen.
En alle dagen fietsen de nonnekens een uurtje op de binnenplaats van hun klooster.
Na enkele dagen staat er echter een heel buurtcomite bij moeder overste op de stoep om te reclameren tegen het luide roepen en gillen van de nonnekens.
's avonds in de eetzaal zegt moeder overste tegen de nonnekens. Aangezien de reclamatie van de buren moeten we een aanpassing doen aan ons fietsuurtje. We blijven fietsen maar we gaan wel de zadels terug op de fietsen zetten.

Jakkes vettig.

Dit is Antivlaams/-waals humor! Betrapt??

Tegendradigaard 9 april 2004 13:52

'k snap het nie goed Mieke ?

of suggereert ge dat ik antiVlaams/Waals zou zijn ? God beware me.

Neen ik zijn mezelf en alleen mezelf op dit forum. zo helpe mij die zelfde god als hem bestaat.
En ondanks het feit dat ge nie mocht zweren, want ge moet dat laten verzorgen, wil ik toch even zweren dat ik antiVlaams/Waals NIET ben.
'k hem der gisteren enige berichten van gelezen en 'k vond dat nie echt goed. Ja lap 'k hem het door. ge vind mij ook nie zo goed. snik en snif.

Trouwens 't was al een mop van in mijnen kindertijd. als snapte ik ze den eerste keer nie zo goe. 'k was nog redelijk jong. ze moesten der bijna een tekeningske bij maken.

Mieke 79 9 april 2004 13:57

Citaat:

'k snap het nie goed Mieke ?

of suggereert ge dat ik antiVlaams/Waals zou zijn ? God beware me.

Neen ik zijn mezelf en alleen mezelf op dit forum. zo helpe mij die zelfde god als hem bestaat.
En ondanks het feit dat ge nie mocht zweren, want ge moet dat laten verzorgen, wil ik toch even zweren dat ik antiVlaams/Waals NIET ben.
'k hem der gisteren enige berichten van gelezen en 'k vond dat nie echt goed. Ja lap 'k hem het door. ge vind mij ook nie zo goed. snik en snif.

Trouwens 't was al een mop van in mijnen kindertijd. als snapte ik ze den eerste keer nie zo goe. 'k was nog redelijk jong. ze moesten der bijna een tekeningske bij maken.

Ik vond antivlaams/waals in bepaalde topics best wel grappig, hoor. Uw 'snikken en sniffen' is dus niet nodig. Maar allez, kgeloof u. :D

Trouwens, Tegendradigaard, zweren op het zitvlak? Beroepsziekte of niet?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be