![]() |
La Belle Belgique.
De zweren, die La Belgique vorm geven, zijn aan het openbarsten.
Loodzware staatschuld. Loodzware administratie. Torenhoge belastingen. Totale tegenstellingen tussen N en F -taligen. Ernstige regering niet meer te vormen...onbestuurbaarheid. Justitie een ware puinhoop. Sjoemelen in de hoogste regionen. Ocmw van de wereld. Maar we hebben een brave bevolking.:lol: |
Zie je het niet iets te zwart in? Het valt toch nog wel mee ;)
|
wat zal ik content zijn als den belziek niet meer bestaat ;)
de meeste Vlamingen willen een job hebben, dat ze kunnen rondkomen met hun centjes, enz ... de politiek interesseert hen niet. België kan daar niet voor zorgen, een onafhankelijk Vlaanderen ook niet. Vlaanderen kan pas een echte economische boost krijgen (voor alle Vlamingen) door een confederatie met Nederland (en Brussel er ook bij!). |
deze reactie van ene Ergo op de site van De Tijd, vind ik zo goed dat ik ze jullie niet wil onthouden:
Citaat:
|
Ik vroeg me al jaren af hoe men er in slaagt de financiele situatie van het heerlijke Belgique te verdoezelen.
Maar de slechte berichten lopen alle dagen binnen. Politiekers doen alsof ze ervan schrikken. Verleden week zeiden ze nog dat ze in 2011 gaan saneren. Nu niet, de crisis weetjewel. Denk dat ze gaan opschuiven naar 2020. Brave bevolking.:-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is goed in België te leven. Zeker weten.
Zelfs de Nederlanders die beroepshalve in België moeten wonen, erkennen dit.Ik begrijp hen maar al te best. |
Citaat:
Van't moment dat de motor goed en wel stilvalt en de mensen kou, honger en dorst gaan beginnen lijden maken ze van die gastjes kipkap. Een Vlaming is goed, maar niet zot! Dat ze zich al maar een chartervluchtje boeken bij de vluchtmacht, want tzal gaan nodig zijn... Ik hoop dat ze allemaal met een struisvogelei in hun broek dodooke moeten doen. Alhoewel, petit Servais zal in zijn nachtkastje wel een voorraad valiums en dormonocts hebben, den toxicomaan... |
Citaat:
de verhalen die ze meebrengen uit dit merkwaardigste land van Europa. Het is en blijft toch ook een beetje onze achtertuin, dat België... |
Citaat:
|
Citaat:
De meeste Hollanders zijn echter crèmekes van mensen, zeker wat de dames betreft. |
Citaat:
Alleen, wij doen dit niet uit een gevoelen van superioriteit. Vergeet niet, voor de Hollanders zijn wij domme wezens en zij zijn superintelligent. Edoch, deze laatste eigenwaan getuigt niet van een bijster grote slimheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En zelfs wanneer ze nu met ons lachen, verbaast u dat nog na de laatste twee jaar? Ze hebben verdomme overschot van gelijk; we zijn erger dan een bananenrepubliek. Costa Rica (een échte 'bananen'republiek) staat in 2008 hoger dan België op de democracy index... Binnekort scheren ze de Belgen over dezelfde kam als Roemenen, Hongaren en Bulgaren, mark my words... Die Holländer und Flamen sind doch Äste des selben Baumes? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be