Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   La Belle Belgique. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=117720)

Don Quichote 15 januari 2009 14:59

La Belle Belgique.

De zweren, die La Belgique vorm geven, zijn aan het openbarsten.

Loodzware staatschuld.
Loodzware administratie.
Torenhoge belastingen.
Totale tegenstellingen tussen N en F -taligen.
Ernstige regering niet meer te vormen...onbestuurbaarheid.
Justitie een ware puinhoop.
Sjoemelen in de hoogste regionen.
Ocmw van de wereld.

Maar we hebben een brave bevolking.:lol:

Unie der Provinciën 15 januari 2009 20:16

Zie je het niet iets te zwart in? Het valt toch nog wel mee ;)

Shadowke 15 januari 2009 20:32

wat zal ik content zijn als den belziek niet meer bestaat ;)

de meeste Vlamingen willen een job hebben, dat ze kunnen rondkomen met hun centjes, enz ... de politiek interesseert hen niet.
België kan daar niet voor zorgen, een onafhankelijk Vlaanderen ook niet.
Vlaanderen kan pas een echte economische boost krijgen (voor alle Vlamingen) door een confederatie met Nederland (en Brussel er ook bij!).

Den Ardennees 15 januari 2009 21:27

deze reactie van ene Ergo op de site van De Tijd, vind ik zo goed dat ik ze jullie niet wil onthouden:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ergo
De laatste decenia hebben we een duidelijk progessieve insteek gehad vanuit de politiek in dit landje en in de meeste europese landen. De criminaliteit neemt angstaanjagende vormen aan, aantal echtscheidingen en zelfmoorden idem dito, de vreemdelingen worden verpamperd en radicaliseren ipv integreren, het drugsgebruik is door het goedpraten van de permissievelingen een probleem voor duizenden jongen mensen, de wetten zijn op maat van de vreemdingen de criminelen, het normbesef staat op verdwijnen en de vlaming voelt zich al lang niet meer thuis in dit vreemde belgie. Wedden dat het de schuld zal zijn van LDD of het VB als de boel implodeert? En toch tappen de VLD, SPA, CD&V en GROEN uit nog steeds hetzelfde vaatje.Beseffen zij niet dat ze onze samenleving onleefbaar maken? Ik ben een overtuigde vlaming, drugsvrij, werkend en belastingbetalend, geen strafblad en hetero..... en heb aldus de grootste handicap om aandacht te krijgen van onze progressievelingen.

Geplaatst door ergo op 15 januari 2009 om 16:42

www.tijd.be

Don Quichote 19 januari 2009 18:38

Ik vroeg me al jaren af hoe men er in slaagt de financiele situatie van het heerlijke Belgique te verdoezelen.

Maar de slechte berichten lopen alle dagen binnen.
Politiekers doen alsof ze ervan schrikken.

Verleden week zeiden ze nog dat ze in 2011 gaan saneren.
Nu niet, de crisis weetjewel.

Denk dat ze gaan opschuiven naar 2020.

Brave bevolking.:-D

Sidharta 19 januari 2009 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 3931603)
Ik vroeg me al jaren af hoe men er in slaagt de financiele situatie van het heerlijke Belgique te verdoezelen.

Een volk krijgt een regering die ze verdient.

Den Ardennees 19 januari 2009 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 3931628)
Een volk krijgt een regering die ze verdient.

fout, in een democratie krijgt een volk de regering die het verdient, maar in een democratie kan je je regering verkiezen, terwijl in België de helft van de regering op geen enkel manier electoraal kan afgestraft op beloond worden door de Vlamingen, want men moet zich alleen maar verkiesbaar stellen in het eigen taalgebied.

system 19 januari 2009 18:52

Het is goed in België te leven. Zeker weten.

Zelfs de Nederlanders die beroepshalve in België moeten wonen, erkennen dit.Ik begrijp hen maar al te best.

Whatever.It.Takes818 19 januari 2009 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 3931603)

Ik word ziek van petit Servais en Tommelein hun weerzinwekkende, mythomane commentaar. :x Da's gewoon hemeltergend hoe die de mensen voor onnozelaars pakken.

Van't moment dat de motor goed en wel stilvalt en de mensen kou, honger en dorst gaan beginnen lijden maken ze van die gastjes kipkap. Een Vlaming is goed, maar niet zot! Dat ze zich al maar een chartervluchtje boeken bij de vluchtmacht, want tzal gaan nodig zijn... Ik hoop dat ze allemaal met een struisvogelei in hun broek dodooke moeten doen. Alhoewel, petit Servais zal in zijn nachtkastje wel een voorraad valiums en dormonocts hebben, den toxicomaan...

Unie der Provinciën 19 januari 2009 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3931649)
Het is goed in België te leven. Zeker weten.

Zelfs de Nederlanders die beroepshalve in België moeten wonen, erkennen dit.Ik begrijp hen maar al te best.

Ja, wat zal het hun ook een worst wezen hoe België reilt en zeilt. Het familiefront zit in Nederland en daar wordt vaak smakelijk gelachen om
de verhalen die ze meebrengen uit dit merkwaardigste land van Europa.
Het is en blijft toch ook een beetje onze achtertuin, dat België...

system 19 januari 2009 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën (Bericht 3931664)
Ja, wat zal het hun ook een worst wezen hoe België reilt en zeilt. Het familiefront zit in Nederland en daar wordt vaak smakelijk gelachen om

Ja, dat 'jullie' ons uitlachen, dat weten we al lang. En dat deert ons niet zo erg. Maar ik vrees dat het één van de vele redenen is waarom we zeker niet met 'jullie' onder één vlag willen lopen. 'Jullie' vinden 'julliezelf' toch zovéél beter. Welnu, blijf dan maar lekker in 'jullie' polders zitten Belgenmoppen te verzinnen.

Whatever.It.Takes818 19 januari 2009 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3931676)
Ja, dat 'jullie' ons uitlachen, dat weten we al lang. En dat deert ons niet zo erg. Maar ik vrees dat het één van de vele redenen is waarom we zeker niet met 'jullie' onder één vlag willen lopen. 'Jullie' vinden 'julliezelf' toch zovéél beter. Welnu, blijf dan maar lekker in 'jullie' polders zitten Belgenmoppen te verzinnen.

En wij doen dat niet over hen zeker? "Hollanders zijn gierige krenten die een rijksdaalder in twee kauwen, hebben geen smaak, zijn groot, blond en hebben veel te grote tanden, zijn arrogant, hebben geen normen- en waardenbesef meer, drugs drugs drugs..."

De meeste Hollanders zijn echter crèmekes van mensen, zeker wat de dames betreft.

system 19 januari 2009 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whatever.It.Takes818 (Bericht 3931696)
En wij doen dat niet over hen zeker? "Hollanders zijn gierige krenten die een rijksdaalder in twee kauwen, hebben geen smaak, zijn groot, blond en hebben veel te grote tanden, zijn arrogant, hebben geen normen- en waardenbesef meer, drugs drugs drugs..."

De meeste Hollanders zijn echter crèmekes van mensen, zeker wat de dames betreft.

Wij doen dit niet alleen. Wij doen dat zelfs met uitermate veel plezier en voldoening.

Alleen, wij doen dit niet uit een gevoelen van superioriteit. Vergeet niet, voor de Hollanders zijn wij domme wezens en zij zijn superintelligent. Edoch, deze laatste eigenwaan getuigt niet van een bijster grote slimheid.

Whatever.It.Takes818 19 januari 2009 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën (Bericht 3931664)

Ach, ik kan van mijn jaren die ik in Nederland woonde en werkte ook boeken schrijven hoor, zowel posi- als negatief. Doe toch niet zo bekrompen man, je doet je status als vrijgevochten Nederlander geen goed met zo'n uitspraken.

Whatever.It.Takes818 19 januari 2009 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3931700)
Wij doen dit niet alleen. Wij doen dat zelfs met uitermate veel plezier en voldoening.

Alleen, wij doen dit niet uit een gevoelen van superioriteit. Vergeet niet: de Nederlanders preken over de 'domme' Belgen.

Ik heb vaak van Nederlanders te horen gekregen hoe mooi ze onze taal wel niet vinden, en dat het Vlaams eigenlijk nog vrij goed bespaard is gebleven van de enorme taalverloedering zoals die in Nederland plaatsvindt.

jbl 19 januari 2009 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 3922506)
De zweren, die La Belgique vorm geven, zijn aan het openbarsten.

Loodzware staatschuld.
Loodzware administratie.
Torenhoge belastingen.
Totale tegenstellingen tussen N en F -taligen.
Ernstige regering niet meer te vormen...onbestuurbaarheid.
Justitie een ware puinhoop.
Sjoemelen in de hoogste regionen.
Ocmw van de wereld.

Maar we hebben een brave bevolking.:lol:

Inderdaad wij hebben een brave bevolking, een bevolking waarvan de meerderheid het land niet wil splitsen, leg U daar misschien eens bij neer.

system 19 januari 2009 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whatever.It.Takes818 (Bericht 3931708)
Ik heb vaak van Nederlanders te horen gekregen hoe mooi ze onze taal wel niet vinden, en dat het Vlaams eigenlijk nog vrij goed bespaard is gebleven van de enorme taalverloedering zoals die in Nederland plaatsvindt.

Onze taal vinden ze meestal schattig. Maar de mensen die deze schattige taal spreken vinden ze meer dan eens boertig.

system 19 januari 2009 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whatever.It.Takes818 (Bericht 3931708)

Een grote taalverloedering dan toch wel in ieder geval. Het gebruik van 'je' en 'jij' en 'jullie' in plaats van ons traditioneel volkse taalgebruik van 'ge' 'gij' en 'u'.

system 19 januari 2009 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whatever.It.Takes818 (Bericht 3931706)
Ach, ik kan van mijn jaren die ik in Nederland woonde en werkte ook boeken schrijven hoor, zowel posi- als negatief. Doe toch niet zo bekrompen man, je doet je status als vrijgevochten Nederlander geen goed met zo'n uitspraken.

U doet precies of 'Unie der Provinciën' een uitzondering is in zijn arrogante houding. Als iemand die jaren in Nederland hebt gewoond, zou u toch beter moeten weten.

Whatever.It.Takes818 19 januari 2009 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3931729)
U doet precies of 'Unie der Provinciën' een uitzondering is in zijn arrogante houding. Als iemand die jaren in Nederland hebt gewoond, zou u toch beter moeten weten.

Ik denk dat we hier te maken hebben met een rabiaat Hollanderhatertje. Ja ik weet beter, blijkbaar...

En zelfs wanneer ze nu met ons lachen, verbaast u dat nog na de laatste twee jaar? Ze hebben verdomme overschot van gelijk; we zijn erger dan een bananenrepubliek. Costa Rica (een échte 'bananen'republiek) staat in 2008 hoger dan België op de democracy index... Binnekort scheren ze de Belgen over dezelfde kam als Roemenen, Hongaren en Bulgaren, mark my words...

Die Holländer und Flamen sind doch Äste des selben Baumes?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be